Οι Ευρωβουλευτές έδωσαν το «πράσινο φως» στους νέους κανόνες της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών CO2 από επιβατικά αυτοκίνητα, vans, φορτηγά,λεωφορεία και ρυμουλκούμενα.
Με 297 ψήφους υπέρ, 190 κατά και 37 αποχές, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με το Συμβούλιο για την οδηγία ρύπων Euro 7 (έγκριση τύπου και επιτήρηση της αγοράς των μηχανοκίνητων οχημάτων). Τα οχήματα θα πρέπει να συμμορφώνονται με τα νέα πρότυπα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, διασφαλίζοντας ότι παραμένουν καθαρότερα καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους.
Μείωση των εκπομπών, αύξηση της αντοχής της μπαταρίας
Για επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά, οι τρέχουσες συνθήκες δοκιμής Euro 6 και τα όρια εκπομπών καυσαερίων θα διατηρηθούν. Για λεωφορεία και φορτηγά, θα εφαρμοστούν αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές καυσαερίων που μετρώνται σε εργαστήρια και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, διατηρώντας παράλληλα τις τρέχουσες συνθήκες δοκιμών Euro VI.
Για πρώτη φορά, τα πρότυπα της ΕΕ θα περιλαμβάνουν όρια εκπομπών σωματιδίων πέδησης (PM10) για αυτοκίνητα και φορτηγά και ελάχιστες απαιτήσεις απόδοσης για την αντοχή της μπαταρίας σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα.
Καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών
Ένα Περιβαλλοντικό Διαβατήριο Οχήματος θα διατίθεται για κάθε όχημα και θα περιέχει πληροφορίες για τις περιβαλλοντικές του επιδόσεις τη στιγμή της εγγραφής (όπως όρια εκπομπών ρύπων, εκπομπές CO2, κατανάλωση καυσίμου και ηλεκτρικής ενέργειας, ηλεκτρική αυτονομία, αντοχή μπαταρίας). Οι χρήστες οχημάτων θα έχουν επίσης πρόσβαση σε ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου, την υγεία της μπαταρίας, τις εκπομπές ρύπων και άλλες σχετικές πληροφορίες που παράγονται από συστήματα και οθόνες επί του οχήματος.
Ο εισηγητής Alexandr Vondra (ECR, CZ) δήλωσε: «Έχουμε επιτύχει μια ισορροπία μεταξύ των περιβαλλοντικών στόχων και των ζωτικών συμφερόντων των κατασκευαστών. Θέλουμε να διασφαλίσουμε την οικονομική προσιτότητα νέων μικρότερων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για τους εγχώριους πελάτες και ταυτόχρονα να επιτρέψουμε στην αυτοκινητοβιομηχανία να προετοιμαστεί για τον αναμενόμενο μετασχηματισμό του κλάδου. Η ΕΕ θα αντιμετωπίσει επίσης τις εκπομπές από τα φρένα και τα ελαστικά και θα εξασφαλίσει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα της μπαταρίας».
Το Συμβούλιο πρέπει επίσης να εγκρίνει επίσημα τη συμφωνία προτού τεθεί σε ισχύ.