Της Μαρίας Μόσχου
mariam@movenews.gr
Μειώσεις μισθών, περικοπές δαπανών σε ρεύμα, προσλήψεις εργαζομένων μόνο μέσω εργολάβων – γραφείων ενοικιάσεως προσωπικού φαίνεται να είναι ορισμένα μόνο από τα μέτρα που έχει ήδη αποφασίσει το Υπερταμείο για τις αστικές συγκοινωνίες.
Όπως αναφέρεται σε εσωτερικό σημείωμα του Συνδικάτου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών προς τους εργαζομένους μετά από συνάντηση με τα στελέχη του υπερταμείου, ήδη έχουν αποφασιστεί περικοπές για τα επόμενα χρόνια. Την ίδια στιγμή το Σωματείο προειδοποιεί και για το ενδεχόμενο μείωσης των δρομολογίων των συρμών.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στην επιστολή του ο ΣΕΛΜΑ το Υπερταμείο κατά τη διάρκεια της συνάντησης έκανε λόγο «για μείωση δαπανών τα επόμενα 2 -3 χρόνια που θα έχουν κεντρικούς πυλώνες εξοικονόμησης χρημάτων το εργασιακό κόστος και το ηλεκτρικό ρεύμα έλξης των συρμών».
Μάλιστα προειδοποιεί ότι «οι περικοπές αυτές θα έχουν ως συνέπεια να μειωθούν τα δρομολόγια των συρμών, αλλά και νέες μισθολογικές περικοπές για τους εργαζόμενους».
Όσον αφορά την έλλειψη προσωπικού που υπάρχει ήδη στο μετρό αλλά και την μεγάλη ανάγκη για προσλήψεις λόγω των επεκτάσεων που θα δοθούν στην κυκλοφορία τα επόμενα χρόνια, αλλά και εξαιτίας των αποχωρήσεων λόγω συνταξιοδοτήσεων, η διοίκηση του υπερταμείου απάντησε πως «η πρόσληψη εργαζομένων δεν είναι δυνατή εξαιτίας των μνημονιακών νόμων, ενώ προσλήψεις προσωπικού στο μέλλον θα μπορούν να γίνονται μόνο μέσω εργολάβων – γραφείων ενοικιάσεως προσωπικού όπως έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια άλλες δημόσιες υπηρεσίες (νοσοκομεία, ΕΛΤΑ, ΕΥΔΑΠ), χωρίς εργασιακά δικαιώματα και με τον κατώτατο μισθό, κάτι που θα συμπαρασύρει προς τα κάτω και τους μισθούς του μόνιμου προσωπικού».
Καταλήγοντας το Σωματείο τονίζει ότι πίσω από τις πολιτικές του υπερταμείου και της κυβέρνησης, βλέπει μία προσπάθεια για μείωση του λειτουργικού και εργασιακού κόστους προκειμένου οι συγκοινωνίες να γίνουν πιο ελκυστικές σε μελλοντικούς ιδιώτες υποψήφιους αγοραστές.
Σημειώνεται ότι το Υπερταμείο έχει την δυνατότητα να έχει άμεση παρέμβαση τόσο στις διοικήσεις όσο και στην ίδια την λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών προκειμένου να μειωθούν τα ελλείμματα που γεννούν κάθε χρόνο.
Μάλιστα οι διοικήσεις όλων των μέσων έχουν μπει στο στόχαστρο του Υπερταμείου από την πρώτη στιγμή και μάλιστα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι σύντομα αναμένονται αλλαγές. Και αυτό γιατί πηγές προσκείμενες στο Υπερταμείο τονίζουν ότι υπάρχει δυσαρέσκεια για τα επιχειρησιακά σχέδια που κατατέθηκαν για τις συγκοινωνιακές εταιρείες. Στο πλαίσιο αυτό έχουν ήδη ζητηθεί αναθεωρήσεις με τον χρόνο ωστόσο να πιέζει ιδιαίτερα καθώς η διαδικασία θα έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα του Υπερταμείου.
Η καθημερινότητα
Στην περίπτωση που όλα τα παραπάνω ξεκινήσουν να εφαρμόζονται άμεσα τα προβλήματα στην μεταφορά επιβατών θα είναι εμφανή από την πρώτη στιγμή καθώς ήδη οι συρμοί του μετρό είναι ασφυκτικά γεμάτοι.
Παρά το γεγονός ότι τα δρομολόγια είναι κάθε πέντε λεπτά κατά μέσο όρο οι επιβάτες στοιβάζονται κυρίως τις ώρες αιχμής ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που μένουν εκτός συρμού περιμένοντας τον επόμενο!