- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Η Peugeot αποτελεί μία αυτοκινητοβιομηχανία η οποία έχει τη γκάμα των μοντέλων της αρκετά οχήματα που παραπέμπουν σε SUV.
Ένα από αυτά είναι το Peugeot 2008 το οποίο έχοντας μοναδικό στυλ, οικονομικό βενζινοκινητήρα, άνετους χώρους και αυτόματο κιβώτο 6 σχέσεων αναζητά τη δική του θέση στον πίνακα των πωλήσεων.
Το κόστος απόκτησης ξεκινά από τις 21.000 ευρώ ενώ τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε μόλις 107,8 ευρώ.
Το γαλλικό μοντέλο ανήκει στα μικρά SUV και ακολουθεί την επιτυχημένη συνταγή που περιλαμβάνει υψηλή θέση οδήγησης και αυξημένη άνεση.
Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσει κανείς και το χαμηλό κόστος χρήσης που κάνει περισσότερο έντονο το ενδιαφέρον για την απόκτησή του.
Άγριες διαθέσεις
Το νέο γαλλικό μοντέλο αποτελεί ένα crossover το οποίο παραπέμπει σε station wagon χωρίς να είναι όπως επίσης και σε SUV χωρίς επίσης να είναι.
Η εξωτερική του σχεδίαση παραπέμπει στα παραπάνω ωστόσο το 2008 προσδίδει έναν δυναμισμό που εντυπωσιάζει.
Στο εμπρόσθιο μέρος του γαλλικού μοντέλου κυρίαρχα χαρκτηριστκά αποτελούν τα φωτιστκά σώματα και η γρίλια με το λογότυπο της εταιρείας.
Από το πλάι ένονη κάνουν την παρουσία τους τα πλαστκά στα φτερά που παραπέμπουν σε SUV όχημα.
Στο πίσω μέρος ο προφυλακτήρας με τις πλαστκές επενδύσεις και η μεγάλη πόρτα με τα φωτιστικά σώματα αποτελούν τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Πάντως οι προσθήκες εναρμονίζονται τέλεια με το υπόλοιπο αμάξωμα, και δίνουν έναν «άγρο» τόνο στη σχεδίαση του αυτοκινήτου.
Άνεση
Η καμπίνα επιβατών του Peugeot 2008 χαρακτηρίζεται μοντέρνα και ποιοτική ενώ η υψηλή θέση οδήγησης αποτελεί μεγάλο ατού για τον οδηγό.
Ο πίνακας οργάνων είναι ψλά τοποθετημένο και διαθέτει τα κλασικά αναλογικά όργανα με ανάποδους τους δείκτες ενώ το κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί η οθόνη 7 ιντσών γα το σύστημα πολυμέσων.
Το τιμόνι είναι μικρό και παραπέμπει σε σπορ μοντέλα ενώ αποδείχθηκε και ιδιαίτερα ευέλικτο για τον οδηγό.
Η ποιότητα των υλικών της καμπίνας ικανοποιεί με το παραπάνω, με τη συναρμογή και το φινίρισμα να είναι υψηλού επιπέδου, ενώ οι διάφορες δερμάτινες επενδύσεις δίνουν μια αίσθηση πολυτέλειας στο 2008.
Επίσης άκρως εντυπωσιακός είναι ο φωτισμός στην οροφή της καμπίνας, που βγάζει μια ambient αισθητική.
Όσον αφορά στους χώρους 4 επιβάτες θα βολευτούν με άνεση, με το χώρο αποσκευών να φτάνει τα 350 λίτρα.
Ο εξοπλισμός του 2008 περιλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και από την βασική έκδοη θα λέγαμε πως δεν του λείπει τίποτα…
110 ίπποι
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός τροκύλινδρος κινητήρας της Peugeot 1,2 PureTech ο οποίος αποδίδει 110 ίππους και συνδυάζονταν με το αυτόματο κιβώτο 6 σχέσεων το οποίο προσδίδει ευκολία και άνεση αφού η συμμετοχή του οδηγού είναι… περιορισμένη.
Ο κινητήρας διακρίνεται για την «ζωηράδα» του ωστόσο ο οδηγός αμέσως θα αντιληφθεί πως πρόκειται για τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο καθώς ο ήχος που παράγει κυρίως μετά τις 3.000 σ.α.λ. τον προδίδουν.
Το αυτόματο κιβώτιο διακρίνεται για τς ομαλές αλλαγές των σχέσεων ενώ το kick-down είναι άμεσο. Σε αυτό βέβαια βοηθά και το γεγονός πως πρόκειται για 3κύλινδρο μηχανικό σύνολο και η ροπή των 20,5 χλγρ. από τις 1.500 σ.α.λ.
Όσν αφορά στον τομέα της κατανάλωσης το Peugeot 2008 εμφανίτηκε ιδιαίτερα οικονομικό καθώς η μέση κατανάλωση καυσίμου ανήλθε σε περίπου 5,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Ενώ στο εθνικό οδικό δίκτυο η κατανάλωση πέφτει ακόμη και κάτω από τα 4,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Γαλλική υπεροχή
Το Peugeot 2008 αποτελεί ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι προσανατολισμένο στην άνεση των επιβατών αλλά και στην διατήρηση του χαμηλού κόστους χρήσης.
Η μαλακή ανάρτηση, το αυτόματο κιβώτιο και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου δημιουργούν τις ιδανικές προϋποθέσεις για να άνετες και χαλαρές μετακινήσεις.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το γαλλικό μοντέλο κινείται μα απόλυτη ασφάλεια, άνεση και οικονομία ενώ όταν ο οδηγός το επιθυμεί πιέζει το πεντάλ του γκαζού προς το πάτωμα και ο δείκτης του στροφόμετρου αλλά και του ταχύμετρου ανεβαίνουν απίστευτα γρήγορα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Peugeot 2008 εμφανίζει κάποιες φυσιολογικές κλίσεις ενώ όταν ο οδηγός το πιέσει πάνω από τα όρια τα ηλεκτρονκά συτηματα το επαναφέρουν στο σωστό δρόμο ενώ όταν εκείνα είναι απενεργοποιημένα οι αντδράσεις είναι απολύτως προβλέψιμες και ελεγχόμενες.
Μέσα στην πόλη το γαλλικό μοντέλο αποτελεί ένα αυτοκίνητο ευκολοοδήγητο και άνετο ενώ η ανάρτηση απορροφά όλες τς ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Άνεση
Εξοπλισμός
Αυόματο κιβώτιο
ΚΑΤΑ
Τιμή