Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
Το νέο Peugeot 3008 έφθασε και «τάραξε» τα νερά στην κατηγορία των crossover SUV καθώς διαθέτει μοναδική γαλλική φινέτσα, hi-tech εσωτερικό που δύσκολα συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα, εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης (Τέλη Κυκλοφορίας μόλις 111,72 ευρώ) και βέβαια όταν πρόκειται για την πετρελαιοκίνητη έκδοση έχουμε και πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία.
Όλα τα παραπάνω μπορεί να τα αποκτήσει κανείς έναντι 24.900 ευρώ για την βενζινοκίνητη έκδοση και 31.800 για την αυτόματη πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,6 BlueHDI των 120 ίππων που είχαμε στην διάθεσή μας.
Στα παραπάνω συμπληρώστε και 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση αλλά και σέρβις κάθε 25.000 χλμ. τα οποία αποτελούν επιπλέον σιγουριά για τους υποψήφιους αγοραστές.
Γαλλική φινέτσα
Εξωτερικά το νέο Peugeot 3008 μοιάζει με SUV με έντονα χαρακτηριστικά να τονίζουν τον συγκεκριμένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Ωστόσο πέραν των δυναμικών χαρακτηριστικών υπάρχει και η γαλλική φινέτσα που τονίζεται μέσα από λεπτομέρειες όπως η μάσκα, οι ενσωματωμένες ράγες οροφής, οι μεγάλοι τροχοί αλλά και τα μοναδικά φωτιστικά σώματα.
Hitech-εσωτερικό
Το εσωτερικό του 3008 πραγματικά θα εντυπωσιάσει ακόμη και του πιο απαιτητικούς καταναλωτές καθώς πέραν των τεράστιων διαθέσιμων χώρων θα αντικρίσουν μια μοναδική πανδαισία τεχνολογίας.
Αρχικά ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων, η δεσπόζουσα οθόνη πολυμέσων, ο γαλάζιος κρυφός φωτισμός και τα ασυνήθιστα, μοντέρνα και ποιοτικά υλικά στο εσωτερικό του Peugeot δημιουργούν μια premium και φουτουριστική ατμόσφαιρα.
Ωστόσο η ιδιαίτερη διάταξη i-Cockpit, με το μικρό και χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι, που σου δίνει την αίσθηση της ευκολίας χειρισμών και της καλύτερης ορατότητας.
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει ο ηλεκτρονικός πίνακας 8 ιντσών που ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές αφής ενώ ακριβώς κάτω από την οθόνη έχουν τοποθετηθεί έξι πλήκτρα για την άμεση επιλογή του κάθε μενού (ραδιόφωνο, κλιματισμός, πλοήγηση, ρυθμίσεις αυτοκινήτου, τηλέφωνο, εφαρμογές κινητού).
Όσον αφορά στον πίνακα οργάνων ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να βλέπει τα κλασσικά όργανα (ταχύμετρο και στροφόμετρο) ή να έχει τα κλασσικά όργανα σε κάθετη διάταξη (θυμίζουν τα όργανα της Citroen GS) και στο κέντρο να εμφανίζεται ο χάρτης κίνησης του οχήματος ή να εξατομικεύσει ποια όργανα και ενδείξεις επιθυμεί να βλέπει ο οδηγός.
Όσον αφορά στην εργονομία είναι γενικά καλή, όπως και η ορατότητα προς τα εμπρός.
Οι επιβάτες του 3008 έχουν πολλές πρακτικές θέσεις στην καμπίνα για τα ποτήρια και τα μικροπράγματά τους. Έχουν και αρκετό χώρο για τις μεγάλες αποσκευές τους στο πορτμπαγκάζ των 520 λίτρων!
120 «ζωντανοί» ίπποι
Κάτω από το καπό του 3008 της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρου ο οποίο αποδίδει 120 ίππους και 30,6 χλγρ. ροπής.
Το αυτόματο κιβώτιο είναι ομαλό στα ανεβάσματα και εκμεταλλεύεται σωστά τη ροπή των 30,6 kgm. Παράλληλα ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει το κουμπί Sport, που βρίσκεται πίσω από τον πολύ καλαίσθητο μοχλό. Σε αυτή τη λειτουργία αλλάζει η χαρτογράφηση κινητήρα και κιβωτίου, γίνεται πιο άμεση η απόκριση και λίγο πιο γρήγορο το kick down.
Ο off road χαρακτήρας του γαλλικού μοντέλου ενισχύεται από το ηλεκτρονικό σύστημα Advanced Grip Control με 5 ξεχωριστά προγράμματα: για άσφαλτο, χιόνι, λάσπη, άμμο, κι ένα για την απενεργοποίηση του ESP.
Παρόλα αυτά η απόσταση από των 219 mm από το έδαφος είναι αντικειμενικά μεγάλη και το σύστημα Advanced Grip Control σε συνδυασμό με τα λάστιχα μικτών συνθηκών, δίνουν ένα σαφές πλεονέκτημα στο 3008 σε σχέση με τα άλλα προσθιοκίνητα SUV στο χιόνι και τη λάσπη.
Ωστόσο οδηγικά το νέο Peugeot 3008 διακρίθηκε για την άνεση αλλά και τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης που διαθέτει.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το γαλλικό μοντέλο κινείται με απόλυτη άνεση και οικονομία παραμένοντας ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.
Η κατανάλωση στο εθνικό οδικό δίκτυο κινούμενοι στα όρια του Κ.Ο.Κ. μπορεί να πέσει ακόμη και κάτω από τα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ ακόμη και κάτω από πίεση η κατανάλωση διατηρείται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα της τάξης των 6,5 λίτρων/100 χλμ.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το 3008 απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και το αμάξωμα σε καμία περίπτωση δεν γέρνει «επικίνδυνα» στις στροφές.
Μέσα στην πόλη το Peugeot 3008 απέδειξε ότι μπορεί να «κρύψει» τις διαστάσεις του προσδίδοντας ευελιξία και άνεση με χαμηλό κόστος χρήσης. Μάλιστα η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Κινητήρας
Κόστος Χρήσης
Κιβώτιο
ΚΑΤΑ
Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας