Η Pirelli επέλεξε τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας της για την πρώτη επίσκεψή στην νέα διαδρομή εντός πόλης, της Τζέντα. Η Σαουδική Αραβία είναι η 34η χώρα που φιλοξενεί αγώνα. Η Pirelli έφερε τη γόμα C2 ως PZero λευκή σκληρή, τη γόμα C3 ως PZero κίτρινη μέση και τη C4 ως PZero κόκκινη μαλακή: πρόκειται για τον πιο δημοφιλή συνδυασμό φέτος.
Η Τζέντα είναι η δεύτερη νέα πίστα για φέτος μετά από το Κατάρ πριν δυο βδομάδες. Οι δυο διαδρομές είναι τελείως διαφορετικές όσον αφορά στη φόρτιση των ελαστικών, το Κατάρ είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες στο ημερολόγιο όσον αφορά στα πλευρικά φορτία. Η Τζέντα είναι άγνωστη περίπτωση, μόλις ολοκληρώθηκε και υπάρχουν ελάχιστα δεδομένα για να βασιστούμε.
Αυτά τα λίγα στοιχεία σε συνδυασμό με τις προσομοιώσεις των ομάδων δείχνουν πως οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας είναι η καλύτερη επιλογή για τη Τζέντα και θα ταιριάζουν καλά στις απαιτήσεις της πολύ γρήγορης και με συνεχή ροή διαδρομής που διαρκεί 50 γύρους.
Χαρακτηριστικά πίστας
Η πίστα σχεδιάστηκε από το γνωστό αρχιτέκτονα Hermann Tilke και βρίσκεται στην παραλία Corniche της Τζέντα. Είναι η πρώτη διαδρομή εντός πόλης μετά το Μπακού τον Ιούνιο.
Η διαδρομή των 6,174km – που βρίσκεται κατά μήκος της ακτής – είναι η μεγαλύτερη εντός πόλης στο ημερολόγιο και η δεύτερη μεγαλύτερη γενικά, μετά το Σπα. Επίσης θα είναι και μια από τις πιο γρήγορες με τη μέση ωριαία ταχύτητα να υπολογίζεται πάνω από 250km/h σύμφωνα με τις προσομοιώσεις. Μόνο η Μόντσα γνωστή ως «Ναός της Ταχύτητας έχει μεγαλύτερη μ.ω.τ.
Μια από τις πιο απαιτητικές στροφές από τις συνολικά 27, είναι η στροφή 13: Μια αριστερή στροφή με κλίση 12 μοιρών που ασκεί μεγάλο φορτίο (g) στα ελαστικά. Η Τζέντα έχει περισσότερες στροφές από κάθε άλλη πίστα του πρωταθλήματος, έτσι τα ελαστικά θα δουλεύουν συνεχώς σκληρά.
Αρκετά σημεία της διαδρομής είναι στενά και εκεί δε συγχωρούνται λάθη καθώς οι τοίχοι βρίσκονται πολύ κοντά στην πίστα. Αυτό πιθανόν να οδηγήσει σε εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας και να επηρεάσει τη στρατηγική.
Η Τζέντα είναι νυχτερινός αγώνας θα διεξαχθεί υπό το φως των προβολέων όπως και ο προηγούμενος και ο επόμενος αγώνας – οι τρεις τελευταίοι της σεζόν – η εκκίνηση θα δοθεί στις 20:30 τοπική ώρα. Αυτό σημαίνει ότι η διακύμανση της θερμοκρασίας θα διαφέρει από το σύνηθες. Οι θερμοκρασίες θα πέφτουν κατά τη διάρκεια κάθε περιόδου. Οι ελεύθερες δοκιμές FP1 και FP3 είναι προγραμματισμένες πριν το ηλιοβασίλεμα και μόνο το FP2 την Παρασκευή και οι κατατακτήριες δοκιμές το Σάββατο (αμφότερες ξεκινούν στις 20:00) θα αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα για τον αγώνα.
Θα έχει ζέστη και υγρασία καθώς η πίστα βρίσκεται πάνω στην βόρεια παραλία της Τζέντα. Καθώς θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά, οι οδηγοί περιμένουν να βρουν μια γλιστερή πίστα στην αρχή του τριημέρου. Η Formula 2 και το κύπελλο Porsche ως αγώνες υποστήριξης θα βοηθήσουν να βελτιωθεί το κράτημα της διαδρομής.
Formula 2: Τι να περιμένουμε
Η Formula 2 επιστρέφει στη Σαουδική Αραβία για τον πρώτο από τους δυο τελευταίους αγώνες της σεζόν. Είχε μια μεγάλη διακοπή από τη Ρωσία το Σεπτέμβριο. Η PZero κίτρινη μέση γόμα και η Zero μωβ πολύ μαλακή γόμα επιλέχθηκαν, πρόκειται για τον πιο δημοφιλή συνδυασμό φέτος.
Ο οδηγός της Prema, Oscar Piastri (που του χρόνου θα έχει ρόλο αναπληρωματικού στην Alpine F1) προηγείται στη βαθμολογία με διαφορά 36 βαθμών από τον οδηγό της Uni-Virtuosi, Guanyu Zhou, που πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι θα οδηγεί για την Alfa Romeo το 2022. Ως συνήθως οι οδηγοί της F2 έχουν στη διάθεσή τους έξι σετ ελαστικών συνολικά (τέσσερα μέσης γόμας και δυο πολύ μαλακής) για τους τρεις αγώνες του Σαββατοκύριακου. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα ελαστικά τους με όποιον τρόπο θέλουν κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων Αυτοκινήτου: “Η Τζέντα είναι προφανώς ο μεγαλύτερος άγνωστος παράγοντας με τον οποίο ερχόμαστε αντιμέτωποι όλη τη χρονιά. Η πίστα ολοκληρώθηκε πολύ πρόσφατα λίγο πριν τον αγώνα. Τούτου δοθέντος μπορούμε να βασιστούμε μόνο στις προσομοιώσεις των ομάδων, μαζί με δικές μας πληροφορίες ώστε να κάνουμε την επιλογή γομών. Αυτή η διαδρομή πόλης δείχνει τελείως διαφορετική από οιαδήποτε άλλη. Οι υψηλές ταχύτητες και οι γρήγορες στροφές προφανώς παίζουν σπουδαίο ρόλο στον τρόπο που θα συμπεριφερθούν τα ελαστικά. Η Τζέντα έχει περισσότερες στροφές από κάθε άλλη πίστα στο πρόγραμμα και μια από αυτές η στροφή 13 έχει και κλίση 12 μοιρών. Υπάρχουν λοιπόν πολλοί παράγοντες που κάνουν τα ελαστικά να δουλεύουν συνεχώς.”