Pirelli: Ανασκόπηση του Ισπανικού Grand Prix

Ο Lewis Hamilton έδωσε συνέχεια στο σερί ρεκόρ της Mercedes, σημειώνοντας μια ακόμη νίκη εμπρός από τον άλλο οδηγό της ομάδας.

Ο αγώνας έδειχνε να είναι συνδυασμός στρατηγικών μιας ή δυο αλλαγών, όμως στο φινάλε του επηρεάστηκε από το αυτοκίνητο ασφαλείας, δίνοντας τη δυνατότητα στους πρωτοπόρους να πραγματοποιήσουν ένα δωρεάν pit stop.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

  • Όλοι οι οδηγοί, πλην ενός, σταμάτησαν δυο φορές – οι περισσότεροι έκαναν την 2η αλλαγή υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας – είχαμε 4 διαφορετικές στρατηγικές στους 5 πρωτοπόρους.
  • Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen ήταν ο πρώτος που υιοθέτησε στρατηγική δυο αλλαγών. Τον ακολούθησε ο Sebastian Vettel, με Ferrari. Η στρατηγική του εν μέρει επηρεάστηκε από ένα παραμορφωμένο ελαστικό μετά από μια αψιμαχία για θέση, στην πρώτη στροφή. Ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas επίσης μπήκε στα pit πριν βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας. Όλοι τους ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές.
  • Το αυτοκίνητο ασφαλείας επέτρεψε στον πρωτοπόρο Hamilton – στην 1η αλλαγή δεν είχε χάσει το προβάδισμα – να πραγματοποιήσει και 2η χωρίς να χάσει χρόνο και να παραμείνει επικεφαλής του αγώνα. Πολλοί άλλοι οδηγοί τον ακολούθησαν και μπήκαν στα pit κατά τη διάρκεια της παρατεταμένης παρουσίας του αυτοκινήτου ασφαλείας.
  • Ο οδηγός της Renault, Nico Hulkenberg έκανε μια αλλαγή εκκινώντας με τη μέση γόμα από τα pit και βάζοντας την μαλακή μετά, για να τερματίσει τελικά 13ος.
  • Οι συνθήκες σήμερα ήταν ζεστές με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να ξεπερνά τους 40 βαθμούς Κελσίου μετά από μια βδομάδα με μεικτές καιρικές συνθήκες.

ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ

  • ΣΚΛΗΡΗ C1: Μόνο τέσσερις οδηγοί τη χρησιμοποίησαν κατά τη διάρκεια του αγώνα: Charles Leclerc (Ferrari), Daniel Ricciardo (Renault) και το δίδυμο της Alfa Romeo Kimi Raikkonen, Antonio Giovinazzi. Ήταν πιθανόν κλειδί για στρατηγική μια αλλαγής όμως αυτή εξουδετερώθηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας.
  • MEΣΗ C2: Αυτό το ελαστικό ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή για το δεύτερο μέρος του αγώνα (το οποίο πιθανόν θα ήταν και το τελευταίο αν δεν είχε βγει αυτοκίνητο ασφαλείας). Διανύθηκαν μερικές μεγάλες αποστάσεις μ’ αυτή την γόμα, αλλά όπως το περιμέναμε σε μερικές περιπτώσεις, έδειξε σημεία φθοράς.
  • ΜΑΛΑΚΗ C3: Χρησιμοποιήθηκε εκτενώς κατά τη διάρκεια του αγώνα, ειδικά στο τελευταίο μέρος μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας. Μ’ αυτή τη γόμα πέτυχε ο Hamilton τον ταχύτερο γύρο.

 MARIO ISOLA, ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 ΚΑΙ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

«Το καθοριστικό σημείο για τον αγώνα ήταν η εμπλοκή του αυτοκινήτου ασφαλείας λίγο πριν το τέλος. Είχε ως αποτέλεσμα όλοι να κάνουν 2η αλλαγή και να μηδενιστούν οι διαφορές. Έτσι είχαμε ένα μικρό σπριντ έως το φινάλε. Από την εκκίνηση του αγώνα ήταν σαφές ότι υπήρχε ποικιλία στρατηγικών μιας ή δυο αλλαγών και χρησιμοποιήθηκαν όλες οι γόμες. Στο τέλος θα ήταν δύσκολο να ολοκληρώσουν με μια αλλαγή όσοι είχαν μαλακή ή μέση γόμα καθώς η πίστα φθείρει πολύ τα ελαστικά λόγω των υψηλών ενεργειακών φορτίων. Θα παραμείνουμε τώρα στη Βαρκελώνη για δοκιμές εξέλιξης, Τρίτη και Τετάρτη. Οι Ferrari και Racing Point θα διαθέσουν ένα επιπλέον μονοθέσιο σ’ εμάς, για δοκιμές πρωτότυπων ελαστικών του 2020.»