Η γόμα C1 έχει επιλεγεί στο Ολλανδικό Grand Prix ως P Zero λευκή – σκληρή, η γόμα C2 ως P Zero κίτρινη – μέση και η C3 ως P Zero κόκκινη – μαλακή. Είναι η ίδια επιλογή με τα προηγούμενα δυο χρόνια (από τότε που το Ζάντφορτ επέστρεψε στο πρόγραμμα) με τη διαφορά ότι τώρα η γόμα C1 είναι πιο μαλακή από την περσινή.
Στο Ζάντφορτ από το 1952 έχουν διεξαχθεί, 32 Grand Prix Formula. Η πίστα επέστρεψε στο πρόγραμμα το 2021 μετά από απουσία 35 ετών. Πολυνίκης ομάδα στο Ζάντφορτ είναι η Ferrari με 8 νίκες, πολυνίκης οδηγός είναι ο Jim Clark (4).
Οι περισσότεροι οδηγοί πραγματοποίησαν 3 αλλαγές ελαστικών πέρυσι. Θεωρητικά ταχύτερη στρατηγική είναι αυτή των δυο αλλαγών, ενώ μπορείς με προσεκτική διαχείριση να κάνεις ακόμη και μια αλλαγή. Πέρυσι η ευκαιρία για μια τελευταία αλλαγή όπου επελέγησαν τα μαλακά ελαστικά, ήρθε όταν εμφανίστηκε προς το τέλος το αυτοκίνητο ασφαλείας, μετά από καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
Το προσπέρασμα είναι δύσκολο, καθώς η πίστα είναι στενή και έχει συνεχείς στροφές. Αυτό καθιστά τις κατατακτήριες δοκιμές ακόμη πιο σημαντικές για το τελικό αποτέλεσμα.
Το Ζάντφορτ κατασκευάστηκε το 1948 και βρίσκεται ανάμεσα σε αμμόλοφους στην παραλία της Βόρειας Θάλασσας. Κάποιες φορές η άμμος φτάνει με τον αέρα στην πίστα και μειώνει την πρόσφυση των ελαστικών: Ένα ρίσκο που έχουμε και στην πίστα του Μπαχρέιν, το Σακχίρ.
Το Ολλανδικό Grand Prix είναι ο αγώνας με τον οποίο ξεκινά το δεύτερο μισό του πρωταθλήματος μια βδομάδα πριν την Μόντσα. Το Formula 1 Pirelli Gran Premio d’Italia 2023 θα διεξαχθεί από 1-3/9: Είναι ο εντός έδρας αγώνας για την Ferrari και την AlphaTauri.
Ο Mario Isola, Διευθυντής Motorsport τόνισε ότι: «Το δεύτερο μισό της σεζόν ξεκινά με έναν μοναδικό αγώνα. Το Grand Prix της Ολλανδίας θα διεξαχθεί στο Ζάντφορτ: Μια από τις παραδοσιακά απαιτητικές πίστες στο ημερολόγιο που επέστρεψε στο πρόγραμμα της Formula 1 πριν από τρία χρόνια χάρη στη δυναμική υποστήριξης των συμπατριωτών του προς τον Max Verstappen, ο οποίος ανταπέδωσε στους θαυμαστές του κερδίζοντας τους δυο τελευταίους αγώνες εκεί. Είναι μια πολύ στριφογυριστή πίστα με δύο επικλινείς στροφές – Στροφή 3 και Στροφή 14 – που έχουν μεγαλύτερη κλίση από το αντίστοιχο οβάλ της Ινδιανάπολης, συγκριτικά. Σε τέτοιες στροφές η πίεση στα ελαστικά είναι μεγαλύτερη από ό,τι θα ήταν στις κανονικές στροφές, καθώς οι κατακόρυφες δυνάμεις αυξάνονται με τις πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες λόγω κλίσης. Επελέγησαν τα ίδια ελαστικά με το 2022, τουλάχιστον όσον αφορά τους κωδικούς: C1, C2 και C3. Ωστόσο, η φετινή γόμα C1 είναι στην πραγματικότητα νέα, τοποθετείται μεταξύ της C2 και της περσινής C1, η οποία τώρα ονομάζεται C0. Πέρυσι, σε έναν αγώνα που χαρακτηρίστηκε από δύο αυτοκίνητα ασφαλείας, τουλάχιστον 14 οδηγοί – συμπεριλαμβανομένων των τριών κορυφαίων – χρησιμοποίησαν και τις τρεις γόμες, αναδεικνύοντας τη μεγάλη ποικιλία επιλογών στρατηγικής που υπήρχε”.