Pirelli: Εξαιρετική απόδοση στο Τουρκικό Grand Prix

    Ο οδηγός της Mercedes Valtteri Bottas κέρδισε στο Τουρκικό Grand Prix εκκινώντας από την πρώτη θέση. Ακολούθησε στρατηγική μιας αλλαγής και χρησιμοποίησε δυο σετ ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green. Την ίδια στρατηγική ακολούθησαν σχεδόν όλοι οι οδηγοί. Ο Bottas επανέκτησε την πρωτοπορία 11 γύρους πριν το τέλος, προσπερνώντας τον οδηγό της Ferrari, Charles Leclerc. Ο Leclerc οδήγησε τους περισσότερους γύρους με το αρχικό σετ ενδιάμεσων ελαστικών.

    Αρκετοί οδηγοί πραγματοποίησαν πολύ μεγάλο πρώτο μέρος αγώνα με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Η πίστα είχε βρεγμένα μέρη και υγρασία από την αρχή ως το τέλος. Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton έβαλε μετά από 50 γύρους το δεύτερο σετ ενδιάμεσως ελαστικών. Ενώ εκκινούσε 11ος (λόγω ποινής παρότι ταχύτερος στις κατατακτήριες) κατάφερε να τερματίσει 5ος. Ο οδηγός της Alpine Esteban Ocon δεν μπήκε καθόλου για αλλαγή και τερμάτισε 10ος με το αρχικό σετ ενδιάμεσων ελαστικών.

    Ο οδηγός της Ferrari, Carlos Sainz έκανε μια αλλαγή και τελικά κέρδισε 11 θέσεις. Εκκινούσε 19ος (πήρε ποινή γιατί άλλαξε μηχανή) και τερμάτισε 8ος. Ο Ισπανός οδηγός αναδείχτηκε από τους φιλάθλους, «οδηγός της ημέρας».

    Έκανε κρύο και ψιλόβρεχε κατά τη διάρκεια του αγώνα. Την ώρα του τερματισμού η θερμοκρασία περιβάλλοντος ήταν στους 17 βαθμούς Κελσίου και του οδοστρώματος στους 19 βαθμούς Κελσίου.

    Πως συμπεριφέρθηκε το κάθε ελαστικό

    ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ: Χρησιμοποιήθηκαν καθόλη τη διάρκεια του αγώνα από όλους τους οδηγούς. Ο Ocon έβγαλε με το ίδιο σετ όλο τον αγώνα, χωρίς αλλαγή. Υπήρξαν πολύ μεγάλα πρώτα μέρη από 35 έως 50 γύρους και τα ενδιάμεσα ελαστικά επέδειξαν απίστευτη προσαρμοστικότητα στις μεταβαλλόμενες μεικτές συνθήκες προσδίδοντας πρόσφυση και απόδοση.

    MEΣΗ C3: Ο Vettel, επιχείρησε ένα γύρο μ’ αυτό το ελαστικό, 20 γύρους πριν το τέλος. Οι συνθήκες όμως ήταν βρόχινες, παρότι είχαν δημιουργηθεί κάποιες στεγνές γραμμές στην πίστα.

    MARIO ISOLAεπικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Σε συνέχεια των ελεύθερων δοκιμών του Σαββάτου όπου η πίστα ήταν βρεγμένη, είχαμε βρόχινες συνθήκες από την αρχή ως το τέλος του αγώνα. Αλλά η βροχή δεν ήταν ποτέ έντονη ώστε να χρειαστούν τα ελαστικά βροχής: Αντίθετα ήταν το τέλειο σκηνικό για τα ενδιάμεσα ελαστικά που έδειξαν πόσο καλά προσαρμόζονται παρά την ευρεία μεταβολή των βρεγμένων συνθηκών. Οι οδηγοί που άλλαξαν πιο αργά τα ελαστικά βρήκαν πιο στεγνή την πίστα και αντιμετώπισαν μεγαλύτερες μετατοπίσεις γόμας, λόγω τοπικής υπερθέρμανσης (graining). Αυτοί που σταμάτησαν νωρίτερα είχαν λιγότερη παραμόρφωση στους αρχικούς γύρους του δεύτερου σετ λόγω πιο βρεγμένου οδοστρώματος. Αυτό αποδείχτηκε καθοριστικό σ’ αυτές τις συνθήκες με το ψιλόβροχο. Ο Bottas είχε τέλεια στρατηγική σ’ αυτές τις απαιτητικές συνθήκες: Μια αλλαγή, δυο σετ ενδιάμεσα ελαστικά. Αρκετοί οδηγοί καθυστέρησαν την αλλαγή: Αυτό συνέβη γιατί δεν ήταν εύκολα ορατό σε ποιο βαθμό θα στεγνώσει η πίστα πριν το τέλος του αγώνα, ήλπιζαν να βάλουν σλικ ελαστικά κατευθείαν. Δεν συμβουλέψαμε κανέναν να βγάλει όλο το αγώνα με το ίδιο σετ ενδιάμεσων ελαστικών. Στην πραγματικότητα προειδοποιήσαμε κάποιες ομάδες για το ρίσκο που ενείχε κάτι τέτοιο. Σίγουρα η απόδοση των ενδιάμεσων ελαστικών ήταν πολύ δυνατή εδώ, κανένας οδηγός δεν εγκατέλειψε παρά την ολισθηρότητα, μετά από 58 γύρους αγώνα.”