Η Pirelli φέρνει τα πιο σκληρά ελαστικά από τη γκάμα του 2022 στον αγώνα που είναι χορηγός ονόματος. Η C1 γόμα είναι η PZero λευκή/σκληρή, η C2 είναι η PZero κίτρινη/μέση και η C3 η PZero κόκκινη/μαλακή. Είναι μια επιλογή ξεκάθαρη, όπως και πέρυσι, παρότι έχουμε νέα γενιά ελαστικών. Οι απαιτήσεις της πίστας στη Βαρκελώνη είναι γνωστές από τις δοκιμές εξέλιξης και τους προηγούμενους αγώνες. Η παρατεταμένη στροφή 3 όπως και η στροφή 9 αλλά και όλες οι άλλες στροφές προκαλούν υψηλά ενεργειακά φορτία στα ελαστικά.
Οι ομάδες βρίσκονταν στη Βαρκελώνη το Φεβρουάριο, πριν 3 μήνες, για χειμερινές δοκιμές. Παραταύτα από τότε υπάρχουν τρεις σημαντικές διαφορές που πρέπει να ληφθούν υπόψη: Πρωτίστως, οι ομάδες επικεντρώθηκαν τότε στις μεσαίες γόμες της γκάμας και όχι στη σκληρή. Δευτερευόντως έκανε πολύ περισσότερο κρύο και επιπλέον τα νέα μονοθέσια ήταν με βασικές προδιαγραφές χωρίς εξέλιξη. Από τότε η απόδοσή τους έχει βελτιωθεί σημαντικά και έχει ενδιαφέρον να δούμε πόση ακόμη βελτίωση θα γίνει με τις προγραμματισμένες αναβαθμίσεις.
Καθότι η πίστα της Βαρκελώνης χρησιμοποιείται συνέχεια δεν θα δούμε θεαματική βελτίωση του κρατήματος της αγωνιστικής γραμμής εντός του τριημέρου, παρότι υπάρχει φορτωμένο πρόγραμμα από αγώνες υποστήριξης. Όσον αφορά στις συνθήκες, ζέστη και ξηρασία θα προσθέσουν στις απαιτήσεις που τίθενται στα ελαστικά. Η πίστα δεν έχει αλλάξει από πέρυσι, απλά η στροφή 10 έχει τροποποιηθεί λίγο, αυξάνοντας ελάχιστα το συνολικό μήκος γύρου.
Πέρυσι ο νικητής ακολούθησε στρατηγική δυο αλλαγών, αυτή είναι η κλασσική προσέγγιση στη Βαρκελώνη. Ο οδηγός της Mercedes Lewis Hamilton, πήρε τη νίκη εκκινώντας από την pole με στρατηγική μαλακής/μέσης/μέσης γόμας. Η τακτική μαλακή/μέση/μαλακή γόμα υιοθετήθηκε από τους οδηγούς που τερμάτισαν από την 2η ως την 8η θέση.
Ο Μάριο Ίσολα τόνισε ότι: «Είναι δύσκολο να πει κανείς για τη Βαρκελώνη, κάτι που δεν έχει ήδη ειπωθεί. Πιθανόν είναι η πιο γνωστή πίστα στο πρόγραμμα για τους οδηγούς, καθώς η πολυποίκιλη χάραξή της την καθιστά ιδανικό πεδίο δοκιμών. Έχει λίγο απ’ όλα, με το πολύ τεχνικό τρίτο κομμάτι, να είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την φθορά των ελαστικών. Ως αποτέλεσμα οι ομάδες έχουν την ευκαιρία να διαπιστώσουν σε τι επίπεδο βρίσκεται το μονοθέσιό τους σε σχέση με το ξεκίνημα της σεζόν. Οι καιρικές συνθήκες θα είναι πιο ζεστές, πιθανόν θα δούμε περισσότερα χιλιόμετρα με τη σκληρή γόμα απ’ ότι το χειμώνα. Ίσως αυτό το ελαστικό να αποδειχτεί κλειδί στον αγώνα. Στο παρελθόν η Βαρκελώνη ήταν παραδοσιακά αγώνας δυο αλλαγών θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν με τη νέα γενιά ελαστικών μπορεί κάποιος να πετύχει με μια αλλαγή.»