Pirelli: Έτσι κέρδισε ο Perez στον δραματικό αγώνα

    O οδηγός της Racing Point, Sergio Perez πήρε την πρώτη του νίκη σε ένα δραματικό Σακχίρ Grand Prix χρησιμοποιώντας και τις τρεις γόμες. Ο Perez έκανε την πρώτη του αλλαγή στον πρώτο γύρο: Από κόκκινη μαλακή γόμα πέρασε σε κίτρινη μέση γόμα και μετά ολοκλήρωσε το τελευταίο μικρότερο μέρος του αγώνα με τη λευκή σκληρή γόμα.

    Η Mercedes επηρεάστηκε από μια παρεξήγηση που έγινε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας όταν έβαλε τα δυο μονοθέσια στα pit παρότι βρίσκονταν στην πρώτη και δεύτερη θέση. Ο George Russell υποχρεώθηκε αμέσως να μπει ξανά στα pit γιατί του είχαν βάλει λάθος λάστιχα. Την ίδια ώρα ο Valtteri Bottas καθυστέρησε πολύ στα pit και τελικά του έβαλαν τα παλιά ελαστικά που είχε. Ο Russell λίγο αργότερα μπήκε ξανά για 4η φορά στα pit, εννιά γύρους πριν το τέλος, λόγω κλαταρίσματος στο πίσω αριστερά ελαστικό.

    Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή, επηρέασε τον αγώνα μειώνοντας το ρυθμό σ’ ένα κρίσιμο σημείο όπου τα μονοθέσια είναι γεμάτα καύσιμο. Αυτό επιμήκυνε το παράθυρο των pit, βοηθώντας ειδικά όσους είχαν τη μαλακή γόμα. Ο Perez, ενεπλάκη σε σύγκρουση στον πρώτο γύρο και ήταν ο μόνος οδηγός που άλλαξε ελαστικά στο πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο έτερος οδηγός της Racing Point Lance Stroll, συμπλήρωσε 42 γύρους στην αρχή με τη μαλακή γόμα, ήταν η μεγαλύτερη απόσταση που διανύθηκε μ’ αυτή τη γόμα.

    Η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν σχετικά χαμηλή, στους 23 βαθμούς Κελσίου, στην αρχή του αγώνα. Επίσης έπαιξε ρόλο ο άνεμος που έφερνε σκόνη από την έρημο, επηρεάζοντας την πρόσφυση.

    Είδαμε μια ευρεία ποικιλία στρατηγικών, μιας, δυο ή τριών αλλαγών στον αγώνα. Ο Esteban Ocon της Renault και ο Lance Stroll της Racing Point ήταν οι μόνοι οδηγοί που έκαναν μια αλλαγή.

    Πως συμπεριφέρθηκε το κάθε ελαστικό

    ΣΚΛΗΡΗ C2: Καθοριστικό στοιχείο αν ήθελες να κάνεις μια αλλαγή: Η στρατηγική που είχε επιλέξει αρχικά η Mercedes. Η αντοχή της επέτρεψε να πραγματοποιηθούν μερικά μεγάλα μέρη όπως απέδειξε ο Ocon που έκανε μόνο μια αλλαγή από μέση σε σκληρή γόμα.

    MEΣΗ C3: Σχεδόν οι μισοί οδηγοί επέλεξαν τη μέση γόμα για την εκκίνηση. Ο Stroll τη χρησιμοποίησε για ένα ιδιαίτερα παρατεταμένο δεύτερο μέρος ως μέρος της στρατηγικής μιας αλλαγής. Ο άλλος οδηγός της Racing Point, Sergio Perez επίσης τη χρησιμοποίησε για 46 γύρους στο μεσαίο μέρος του αγώνα.

    ΜΑΛΑΚΗ C4: Χρησιμοποιήθηκε από πολλούς οδηγούς στο πρώτο μέρος με θετικό αποτέλεσμα. Αξιοσημείωτη η επίδοση του Carlos Sainz με τη McLaren που έφτασε προσωρινά δεύτερος με τη μαλακή γόμα. Ο Russell έβαλε αυτή τη γόμα στο τελευταίο μέρος ενώ κάποιοι οδηγοί εκτός της πρώτης δεκάδας την επέλεξαν για την εκκίνηση.

     Τα καλύτερα σημεία του αγώνα

    Όλοι εκκίνησαν με τη λευκή σκληρή γόμα εκτός από τον Artem Markelov της HWA. Ο οδηγός της Carlin, Jehan Daruvala κέρδισε για πρώτη φορά σε αγώνα. Η διαχείριση της θερμοκρασίας των πίσω ελαστικών ήταν κλειδί. Οι συνθήκες ήταν παρόμοιες με τον προηγούμενο αγώνα αλλά η άμμος και ο ούριος άνεμος πρόσθεσαν ακόμη μια πρόκληση. Το πρωτάθλημα κρίθηκε στο τέλος. Ο Mick Schumacher της Prema μπλόκαρε τους τροχούς του στην αρχή του αγώνα, παραμόρφωσε το εμπρός δεξί ελαστικό και αναγκάστηκε μετά από λίγο να μπει για αλλαγή και να βάλει την κόκκινη μαλακή γόμα, κάτι που τον έριξε τελευταίο. Ο αντίπαλός του Calum Ilott (UNI-Virtuosi) – που πέτυχε τον ταχύτερο γύρο αγώνα – έπρεπε να τερματίσει δεύτερος για να πάρει τον τίτλο. Ανέβηκε μέχρι την 3η θέση προτού πέσει πιο πίσω με προβλήματα πρόσφυσης γιατί είχε πιέσει τη σκληρή γόμα ώστε να κερδίσει θέσεις αλλά και στη μάχη που έδωσε με το Schumacher. 

    Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Η τρίτη εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας άλλαξε τη ροή του αγώνα στον 62ο γύρο. Υπήρξε μια σύγχυση στα pit της Mercedes που επηρέασε τα μονοθέσιά της τα οποία βρίσκονταν στην πρώτη και δεύτερη θέση μέχρι εκείνη τη στιγμή. Η χαμηλή θερμοκρασία πιθανόν μείωσε την πτώση απόδοσης όλων των γομών ειδικά της μαλακής C4, αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να παραταθεί το πρώτο μέρος αγώνα και να γίνει εφικτή η στρατηγική μιας αλλαγής ειδικά για όσους εκκίνησαν με τη μέση γόμα. Παραταύτα οι δυο αλλαγές ήταν εξαιρετικά αποτελεσματικές επίσης: Ο Sergio Perez που είχε διαθέσιμες μόνο ένα σετ μέσης γόμας και ένα σετ σκληρής γόμας, χρησιμοποίησε και τις τρεις γόμες και πήρε μια εντυπωσιακή νίκη. Ας σημειωθεί ότι βρέθηκε τελευταίος μετά το πρώτο του pit στοπ. Η στρατηγική επηρεάστηκε πολύ από τις παρουσίες του αυτοκινήτου ασφαλείας. Είχαμε έναν εντυπωσιακό σπριντ αγώνα 20 γύρων στο φινάλε, στη μικρότερη πίστα που είδαμε φέτος. Συγχαρητήρια επίσης στο Mick Schumacher που κέρδισε τον τίτλο στην Formula 2 και διατηρεί την παράδοση που θέλει τον πρωταθλητή της F2 να ανεβαίνει κατευθείαν στη Formula 1. Η F2 αποδεικνύεται ένας εξαιρετικός τρόπος προετοιμασίας για την κορυφαία κατηγορία και όσον αφορά στη διαχείριση των ελαστικών. Συχνά βλέπουμε συναρπαστικές και σκληρές μάχες όπως σ’ αυτόν τον αγώνα. Επίσης είμαστε ενθουσιασμένοι καθώς σε τελετή μετά τον αγώνα δώσαμε τη διάκριση του οδηγού της χρονιάς F2 στον Yuki Tsunoda, που επιλέχθηκε από τους δημοσιογράφους και μια υποτροφία 300.000 ευρώ για τον πρωταθλητή της F3, Oscar Piastri ώστε να αγωνιστεί στην F2 την επόμενη χρονιά. ”