Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton πήρε την 100στη του νίκη στη Formula 1 εκκινώντας 4ος. Ταυτόχρονα ανέκτησε το προβάδισμα στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Όπως όλοι σχεδόν οι οδηγοί έκανε δυο αλλαγές. Εκκίνησε με τη C4 P Zero κίτρινη μέση γόμα, άλλαξε σε C3 P Zero λευκή σκληρή στον 27ο γύρο και σε Cinturato πράσινα ενδιάμεσα ελαστικά για τους τελευταίους γύρους του αγώνα καθώς άρχισε να βρέχει. Κυνηγούσε τον Lando Norris της McLaren που εκκίνησε από την pole και ήταν επικεφαλής στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Άργησε όμως να βάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά, τα οποία τελικά χρησιμοποίησε στον τελευταίο γύρο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χάσει αρκετές θέσεις και να τερματίσει 7ος.
Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen κατάφερε παρότι εκκινούσε 20ος, να τερματίσει 2ος. Εκκίνησε με τη σκληρή γόμα, προτού βάλει τη μέση και εν τέλει άλλαξε σε ενδιάμεσα ελαστικά τρεις γύρους πριν το τέλος.
Η πλειοψηφία των οδηγών εκκίνησε με τη μέση γόμα, επτά εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα. Πριν την βροχή όλοι οι οδηγοί ακολουθούσαν τις δυο θεωρητικά ταχύτερες στρατηγικές: Από μέση σε σκληρή γόμα ή από σκληρή σε μέση γόμα.
Πως συμπεριφέρθηκε το κάθε ελαστικό
ΣΚΛΗΡΗ C3: Οι περισσότεροι οδηγοί που εκκινούσαν από τις πιο πίσω θέσεις χρησιμοποίησαν αυτή τη γόμα στο ξεκίνημα. Επίσης την χρησιμοποίησε στην αρχή, ο οδηγός της Alpine, Fernando Alonso που εκκίνησε και τερμάτισε 6ος. Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen ανέβηκε από την τελευταία στη 2η θέση χρησιμοποιώντας αυτή τη γόμα αρχικά. Ο ίδιος τύπος ελαστικού επέτρεψε στους Perez, Giovinazzi και Alonso να συμπληρώσουν 36 γύρους από την αρχή του αγώνα χωρίς αλλαγή. Αποδείχτηκε εύκολο ελαστικό στη διαχείριση της θερμοκρασίας και σταθερό καθόλη τη διάρκεια του αγώνα.
MEΣΗ C4: Ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή στην αρχή, οι πρώτοι πέντε εκκίνησαν μ’ αυτή τη γόμα. Επέδειξε καλή αντοχή, μολονότι είδαμε μετατόπιση γόμας λόγω θερμικής καταπόνησης, στο εμπρός αριστερά ελαστικό κάποιων μονοθεσίων. Παραταύτα ο Norris συμπλήρωσε από την αρχή, 28 γύρους με τη μέση γόμα προτού βάλει τη σκληρή για το τελευταίο μέρος του αγώνα.
ΜΑΛΑΚΗ C5: Δεν ταίριαζε πολύ με τις συνθήκες του αγώνα και παρουσίαζε μετατόπιση γόμας λόγω υπερθέρμανσης καθώς η αγωνιστική γραμμή όντας ξεπλυμένη, δεν είχε καλό κράτημα. Ο μόνος οδηγός που την χρησιμοποίησε σήμερα ήταν ο Yuki Tsunoda της AlphaTauri, ο οποίος έκανε δυο γύρους στο τέλος προτού αλλάξει σε ενδιάμεσα.
ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ: Σημείο κλειδί για το αποτέλεσμα του αγώνα καθώς οι οδηγοί που άλλαξαν σ’ αυτό το λάστιχο τη στιγμή που ξεκίνησε να βρέχει, όπως ο Hamilton, απέκτησαν καθοριστικό πλεονέκτημα στους τελευταίους γύρους.
FORMULA 2: ΑΓΩΝΑΣ 3
Στον αγώνα των 28 γύρων που περιλαμβάνει υποχρεωτικό πιτ στοπ, κέρδισε ο πρώτος στην εκκίνηση και στη βαθμολογία Oscar Piastri (Prema). Όλοι οι οδηγοί εκτός από πέντε εκκίνησαν με την P Zero μωβ, πολύ μαλακή γόμα. Ο οδηγός της Hitech, Liam Lawson αξιοποίησε στην αρχή την επιπλέον αντοχή της P Zero κίτρινης μέσης γόμας για να ανέβει πρώτος όταν όσοι είχαν την πολύ μαλακή γόμα μπήκαν στα πιτ. Μετά από 17 γύρους μπήκε για τη δική του αλλαγή όπου έβαλε την πολύ μαλακή γόμα. Τότε ο Piastri επέστρεψε στην πρώτη θέση και έδωσε μάχη με τον οδηγό της ART Theo Pourchaire. Αμφότεροι είχαν παρόμοια στρατηγική πολύ μαλακής/μέσης γόμας αλλά ο Piastri έκανε μεγαλύτερο πρώτο μέρος. Ο Lawson τερμάτισε 8ος (η θέση που εκκίνησε) η υψηλότερη θέση ανάμεσα σ’ αυτούς που εκκίνησαν με μέση γόμα.
FORMULA 3: ΑΓΩΝΑΣ 3
Η ομάδα της Trident πήρε τον τίτλο στους κατασκευαστές χάρη στη νίκη του Jack Doohan που εκκίνησε πρώτος. Ο Αυστραλός έδωσε σκληρή μάχη με τον έτερο οδηγό της ομάδας Clement Novalak, αμφότεροι αγωνίστηκαν καθαρά για να μην υπάρξει κίνδυνος να πάει ο τίτλος στην Prema. Ο οδηγός της Prema, Dennis Hauger πήρε το πρωτάθλημα οδηγών. Ο Doohan πήρε τη 2η θέση στη σχετική βαθμολογία. Οι οδηγοί χρησιμοποίησαν τη σκληρή λευκή P Zero γόμα, στους 20 γύρους. Επέδειξε σταθερότητα και αντοχή. Τα ελαστικά του Novalak ταλαιπωρήθηκαν ιδιαίτερα στη μάχη με το Doohan, για την πρώτη θέση έτσι ο οδηγός της ART, Frederik Vesti βρήκε την ευκαιρία και τον πέρασε, λίγο πριν το τέλος, για να τερματίσει τελικά 2ος.
MARIO ISOLA – επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Μετά τη βροχή του Σαββάτου, έκανε κράτει στον αγώνα μέχρι λίγους γύρους πριν την καρό σημαία. Αυτή η ψιχάλα έκρινε το αποτέλεσμα. Μέχρι τότε οι οδηγοί σε στεγνές συνθήκες αξιοποίησαν την δυνατότητα ελεύθερης επιλογής ελαστικών στην εκκίνηση και την πληθώρα καινούργιων σετ που είχαν. Η πίστα είχε ξεπλυθεί από τη βροχή, γλιστρούσε και προκαλούσε τοπικές υπερθερμάνσεις/παραμορφώσεις στο ξεκίνημα του αγώνα. Σύντομα όμως βελτιώθηκε. Η αντίσταση του σκληρού ελαστικού στην τραχύτητα του οδοστρώματος ήταν απόλυτα ταιριαστή με τις συνθήκες. Είδαμε λοιπόν να διανύονται μ΄αυτό, μεγάλες αποστάσεις περισσότερο από 35 γύροι. Η μέση γόμα συμπλήρωσε 28 γύρους στα χέρια του Lando Norris. Εν κατακλείδι το ενδιάμεσο ελαστικό έκανε τη διαφορά, με τις ομάδες να έχουν την εμπειρία από τις βροχερές κατατακτήριες δοκιμές για να αποκομίσουν τη μέγιστη απόδοση όταν μέτραγε, στο φινάλε του αγώνα.”