Ο οδηγός της Ferrari, Charles Leclerc, πήρε την 2η συνεχόμενη νίκη του από την pole, ακολουθώντας στρατηγική μιας αλλαγής, από μαλακή σε σκληρή γόμα: Είναι ο μόνος στον αγώνα που έκανε τέτοια επιλογή.
Ο Μονεγάσκος οδηγός έδωσε στη Ferrari την πρώτη της νίκη, στη Monza, από το 2010, αφού άντεξε στην ασφυκτική πίεση των οδηγών της Mercedes που ακολούθησαν στρατηγική μαλακής/μέσης γόμας και τερμάτισαν στην 2η και 3η θέση πίσω του.
Σημεία κλειδιά
- Ο Lewis Hamilton με τη Mercedes επιχείρησε ‘undercut’ δηλαδή να περάσει το Leclerc μπαίνοντας στα pit, ένα γύρο νωρίτερα, όπου έβαλε τη μέση γόμα. Παραταύτα ο ρυθμός του Leclerc αποδείχτηκε ικανός για να τον διατηρήσει μπροστά, αφότου έκανε τη δική του αλλαγή επιλέγοντας σκληρή γόμα. Υπερασπίστηκε την πρώτη θέση ως το φινάλε.
- Ο ταχύτερος γύρος αγώνα, επετεύχθη από το Lewis Hamilton, που έκανε δεύτερη αλλαγή στο τέλος και έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα. Την ίδια στιγμή ο έτερος οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas πίεζε το Leclerc.
- Οι συνθήκες παρέμειναν στεγνές μετά τη δυνατή νυχτερινή βροχή, με τη θερμοκρασία αέρα στους 21 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 35 βαθμούς Κελσίου.
- Αρκετοί από τους πρωταγωνιστές είχαν ποινές οπότε χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα στο πρώτο μέρος. Ένας εξ’ αυτών ήταν ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen, ο οποίος εκκίνησε τελευταίος και τερμάτισε 8ος παρότι έκανε δυο αλλαγές. Μπροστά του στην 7η θέση βρέθηκε ο Sergio Perez με τη Racing Point που εκκινούσε 18ος λόγω αλλαγής μηχανής.
Πως απέδωσε η κάθε γόμα
- ΣΚΛΗΡΗ C2: Τη χρησιμοποίησαν και οι δυο οδηγοί της Ferrari, ειδικά ο Leclerc ωφελήθηκε από την αντοχή και τη σταθερότητα της σε απόδοση, ώστε να πάρει τη νίκη, παρά την έντονη πίεση.
- MEΣΗ C3: Κομβικό εργαλείο για όσους, εκκινούσαν από τις πιο πίσω θέσεις λόγω ποινών, στην προσπάθεια τους ν’ ανέλθουν. Όλοι οι οδηγοί από την 14η θέση και πίσω, εκκίνησαν μ’ αυτή τη γόμα.
- ΜΑΛΑΚΗ C4: Οι δέκα πρώτοι εκκίνησαν μ’ αυτή το grand prix, καθώς η ταχύτερη στρατηγική με βάση τις εκτιμήσεις μας ήταν μαλακή/μέση γόμα. Κατά τη διάρκεια του αγώνα τη χρησιμοποίησαν όλοι οι οδηγοί εκτός από τους Norris και Russell.
Mario Isola, Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου
«Καθότι οι συνθήκες ήταν στεγνές η πλειοψηφία των οδηγών ακολούθησαν την προβλεπόμενη στρατηγική μιας αλλαγής. Η κεντρική μονομαχία στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα ήταν μεταξύ της στρατηγικής μαλακής/σκληρής γόμας που ακολουθούσαν οι Ferrari με το Leclerc και του ‘undercut’ που επιχείρησαν με μαλακή/μέση γόμα στη Μercedes με το Lewis Hamilton. Αμφότεροι οι οδηγοί συνετέλεσαν σε μια συναρπαστική μάχη μέχρι τον τερματισμό, μάχη στην οποία αναμείχθηκε και ο Valtteri Bottas. Είδαμε μερικά εντυπωσιακά μέρη αγώνα, ακόμη και με τη μαλακή γόμα. Μερικοί οδηγοί διατήρησαν το σετ μαλακής γόμας με το οποίο είχαν εκκινήσει, μέχρι το δεύτερο μισό του αγώνα. Φυσικά σ’ αυτό βοηθήθηκαν από την υιοθέτηση, δις, του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Συγχαρητήρια στο Charles Leclerc και τη Ferrari για μια αξιομνημόνευτη εντός έδρας νίκη. Συγχαρητήρια επίσης στη Renault που είχε δυο μονοθέσια στην πρώτη 5αδα στον τερματισμό, αλλά και στον Antonio Giovinazzi της Alfa Romeo για τον καλύτερο τερματισμό του, ως σήμερα.»