Ο οδηγός της Mercedes Lewis Hamilton βρέθηκε ένα βήμα πιο κοντά στον 7ο τίτλο κερδίζοντας στο Emilia Romagna Grand Prix. Χρησιμοποίησε στρατηγική δυο αλλαγών. Η Mercedes κατέκτησε τον τίτλο στους κατασκευαστές για το 2020 με διπλή παρουσία στο βάθρο καθώς ο Valtteri Bottas τερμάτισε δεύτερος: Μαθηματικά είναι ο μόνος που μπορεί τώρα να απειλήσει το Hamilton στη μάχη του τίτλου. Αμφότεροι χρησιμοποίησαν και τις τρεις γόμες καθώς εμφανίστηκε λίγο πριν το φινάλε το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο Hamilton εξασφάλισε τη νίκη με στρατηγική καθυστέρησης εισόδου στα πιτ (overcut). Πραγματοποίησε μεγαλύτερο πρώτο μέρος αγώνα από τους άμεσους ανταγωνιστές του με την P Zero κίτρινη/μέση γόμα σε συνδυασμό με μερικούς πολύ γρήγορους γύρους πριν μπει πρώτη φορά στα πιτ. Έκανε την πρώτη του αλλαγή σε P Zero λευκή/σκληρή γόμα υπό το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, αυτό τον βοήθησε να μπει στα πιτ χωρίς να χάσει την πρωτοπορία.
Κατά τη διάρκεια της εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας 10 γύρους πριν το τέλος, η πλειονότητα των οδηγών άλλαξε ξανά ελαστικά, των Hamilton και Bottas, συμπεριλαμβανομένων. Όλοι έβαλαν την P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα για το τελευταίο μέρος.
Οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν τακτική μιας αλλαγής, που μετατράπηκε σε τακτική δυο αλλαγών γιατί βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Από τους οδηγούς που εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα πιο ψηλά τερμάτισε ο οδηγός της Renault, Daniel Ricciardo, που ανέβηκε, στην 3η θέση του βάθρου.
Ο καιρός δεν μεταβλήθηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα, η εκκίνηση δόθηκε με 21 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 24 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα.
Πως συμπεριφέρθηκε το κάθε ελαστικό
ΣΚΛΗΡΗ C2: Χρησιμοποιήθηκε σχεδόν από όλους τους οδηγούς κατά τη διάρκεια του αγώνα, εκτός από αυτούς των McLaren και Alfa Romeo. Ο Ricciardo και ο Charles Leclerc με Ferrari συμπλήρωσαν μεγάλη απόσταση με τη σκληρή γόμα καθώς έκαναν μόνο μια αλλαγή. Η γόμα αυτή αποδείχτηκε πολύ σταθερή όπως ήταν αναμενόμενο.
MEΣΗ C3: Επιλέγει από την πλειοψηφία των οδηγών στην εκκίνηση, συμπεριλαμβανομένων των Mercedes που εκκινούσαν από την πρώτη σειρά. Αρκετοί διένυσαν μ’ αυτή μεγάλες αποστάσεις στην αρχή, με το Hamilton να συμπληρώνει 30 γύρους με το αρχικό σετ. Ο οδηγός της Alfa Romeo Kimi Raikkonen τη χρησιμοποίησε για 49 γύρους, μπήκε στα πιτ ενώ ήταν 4ος, 14 γύρους πριν το τέλος, ενώ ο άλλος οδηγός της Alfa Romeo πήγε ακόμη μακρύτερα (53 γύρους). Όπως στην Πορτογαλία έτσι και εδώ αυτή η γόμα επέδειξε πολύ καλή απόδοση και σταθερότητα.
ΜΑΛΑΚΗ C4: Επέδειξε σπουδαίο ρυθμό στην εκκίνηση με το Ricciardo να προσπερνάει τη Ferrari του Charles Leclerc και να ηγείται του γκρουπ των οδηγών με μαλακή γόμα στο πρώτο μέρος. Ο οδηγός της Alpha Tauri, Daniil Kvyat με στρατηγική μαλακής, σκληρής, μαλακής γόμας τερμάτισε 4ος. Υπήρξε παραμόρφωση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης (graining) στη μαλακή γόμα αλλά αυτό βελτιώθηκε όσο εξελίσσονταν ο αγώνας.
Ο Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου επισήμανε ότι: “Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας προς το τέλος του αγώνα, επηρέασε σημαντικά τη στρατηγική: Μέχρι τότε φαίνονταν πως η πλειοψηφία των οδηγών θα κάνει μια αλλαγή. Αυτό συνέβη και διότι είναι χρονοβόρα η διαδικασία του πιτ στοπ στην Ίμολα. Εξαιτίας της τοπικής παραμόρφωσης λόγω υπερθέρμανσης (graining) στη μαλακή γόμα, οι στρατηγικές ήταν επικεντρωμένες στη μέση και στη σκληρή γόμα. Η μέση γόμα επελέγη από τους δυο πρώτους στην εκκίνηση και η πτώση στην απόδοσή της, ήταν ελάχιστη ακόμη και μετά από πολλούς γύρους. Η σκληρή γόμα επίσης χρησιμοποιήθηκε για παραπάνω από 40 γύρους από πολλούς οδηγούς. Προφανώς θα πρέπει να εξετάσουμε το ελαστικό μέσης γόμας που συμπλήρωσε 32 γύρους στη Red Bull του Max Verstappen για να καταλάβουμε τι ακριβώς συνέβη: Ίσως κάποια θραύσματα στην πίστα να προκάλεσαν το κλατάρισμα. Συγχαρητήρια στη Mercedes που κατέκτησε τον έβδομο συνεχόμενο τίτλο στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ακόμη μια φορά μετά από έναν έντονο αγώνα στρατηγικής ο Hamilton βρέθηκε στην κατάλληλη θέση για να πάρει το απόλυτο πλεονέκτημα, επωφελούμενος από το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας.”