Μετά από μια χρονιά (2020) όπου δεν έγινε αγώνας λόγω πανδημίας, το Όστιν επιστρέφει στο πρόγραμμα της Formula 1 με ένα λίγο διαφορετικό προφίλ. Το 2020 η πίστα στρώθηκε εν μέρει ξανά, στο 40% του μήκους της. Μολονότι δεν έχει μετρηθεί ακόμη η τραχύτητα της νέας ασφάλτου η Pirelli αποφάσισε να χρησιμοποιήσει στο Όστιν, τον ίδιο συνδυασμό γομών με το 2019, βασιζόμενη στα διαθέσιμα στοιχεία. Πρόκειται για τις μεσαίες γόμες της γκάμας: η C2 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή η C3 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή.
Αυτά τα ελαστικά ταιριάζουν καλά στην ευρεία γκάμα απαιτήσεων της διάσημης πίστας του Τέξας, που μπήκε για πρώτη φορά στο πρόγραμμα το 2012. Η διαδρομή έχει λίγο απ’ όλα, καθώς στη χάραξή της υπάρχουν στοιχεία από πολλές φημισμένες στροφές πιστών ανά τον πλανήτη.
Ο καιρός στο Τέξας αυτή την εποχή μπορεί να είναι απρόβλεπτος. Οι γόμες που επελέγησαν προσαρμόζονται εύκολα σε μια ευρεία ποικιλία θερμοκρασιών ενώ ο φετινός αγώνας είναι σχετικά πιο νωρίς στο ημερολόγιο από τον προπέρσινο.
Χαρακτηριστικά της πίστας
Έχει στρωθεί νέος ασφαλτοτάπητας σε αρκετά σημεία: Η ευθεία εκκίνησης τερματισμού και η έξοδος των πιτ έως την έξοδο της στροφής 1. Η έξοδος της στροφής 9 έως τη 10, η έξοδος της στροφής 10 έως και την 11 και από την στροφή 15 έως και τη στροφή 19.
Κάποιες αναπηδήσεις της ασφάλτου (ανάμεσα στις στροφές 2 και 3 και επίσης στις στροφές 4,6,10 και 14) φτιάχτηκαν με ειδική μορφοποίηση ώστε να είναι εντελώς επίπεδη η επιφάνεια.
Ένα από τα πιο ασυνήθιστα σημεία στο COTA είναι η ανηφορική στροφή 1 που καταλήγει σε αριστερή τυφλή έξοδο. Είναι δύσκολο να βρεις εκεί το οριακό σημείο φρεναρίσματος ειδικά στην αρχή. Το Όστιν είναι μια τις πιο απαιτητικές πίστες στο πρόγραμμα όσον αφορά στα πλευρικά φορτία. Υπάρχουν πολλές στροφές με υψηλές ταχύτητες διέλευσης μεταξύ 250 -270km/h στο πρώτο τμήμα της πίστας και η πλευρική φόρτιση φτάνει τα 4.5g (ειδικά στη στροφή 6 διαρκεί 3 δευτερόλεπτα).
Το Circuit of the Americas δεν έχει χρησιμοποιηθεί ιδιαίτερα προσφάτως οπότε θα είναι χαμηλά τα επίπεδα πρόσφυσης στο ξεκίνημα του τριημέρου. Παραταύτα υπάρχουν αγώνες υποστήριξης με Formula 4 και Wseries (αντί για Formula 2 ή Formula 3) οπότε το κράτημα της πίστας θα βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό όσο στρώνεται περισσότερη γόμα.
Η στρατηγική του νικητή το 2019 ήταν αυτή των δυο αλλαγών (μέση/σκληρή/μέση γόμα). Κέρδισε ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas ενώ ο έτερος οδηγός της ομάδας ο Lewis Hamilton τερμάτισε 2ος με στρατηγική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα. Κατά τη διάρκεια του αγώνα έπαιξαν σημαντικό ρόλο και οι τρεις γόμες.
Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Μολονότι οι ομάδες έχουν αρκετή εμπειρία από το Όστιν, φέτος αντιμετωπίζουν μια πίστα που έχει αλλάξει αρκετά από την τελευταία φορά που αγωνίστηκαν εκεί το 2019. Περίπου το 40% της πίστας έχει στρωθεί με νέα άσφαλτο αλλά λόγω των περιορισμών της πανδημίας δεν μπορέσαμε να στείλουμε τους ανθρώπους μας να αναλύσουν τη νέα άσφαλτο. Οπότε τα χαρακτηριστικά της είναι ένα ερωτηματικό για όλους μας. Θα μάθουμε την επίδραση της ασφάλτου στα ελαστικά και στην απόδοση του μονοθεσίου γενικότερα επιτόπου. Ως συνήθως η επιλογή γομών έγινε με βάση τα ήδη διαθέσιμα στοιχεία, οι μεσαίες γόμες της γκάμας ταιριάζουν με τις συνθήκες. Καθώς η μάχη του πρωταθλήματος έχει φουντώσει και βρισκόμαστε στους τελευταίους αγώνες της χρονιάς, είναι ξεκάθαρο πως κάθε παράμετρος στρατηγικής θα παίξει ρόλο, όπως αποδείχτηκε στον προηγούμενο αγώνα στην Τουρκία.”