Το 75ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της FIA Formula 1 εκκινεί από το Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης στην Αυστραλία. Πρόκειται για διαδρομή που περιλαμβάνει δημόσιους δρόμους. Ο αγώνας στην πρωτεύουσα της Βικτώριας σηματοδοτεί την έναρξη μιας μακράς σεζόν 24GP, αυτός ο αριθμός ρεκόρ επιτεύχθηκε για πρώτη φορά πέρυσι. Από σήμερα έως το Σαββατοκύριακο 5 έως 7 Δεκεμβρίου, η Formula 1 θα επισκεφθεί πέντε ηπείρους.
Οι γόμες
Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων πιο μαλακές γόμες από πέρυσι. Για τον εναρκτήριο γύρο του 2025, επελέγησαν οι ίδιες γόμες με πέρυσι: C3 ως σκληρή, C4 ως μέση και C5 ως μαλακή. Ωστόσο, σε σύγκριση με πέρυσι, τα ελαστικά αυτά έχουν εξελιχθεί ως προς τα χαρακτηριστικά τους, τόσο σε δομή όσο και σε γόμα. Ο σκελετός έχει ενισχυθεί ελαφρώς για να αντέξει τα αυξημένα αεροδυναμικά φορτία που είναι πιθανό να δημιουργηθούν από την τελική έκδοση της τρέχουσας γενιάς μονοθεσίων. Όσον αφορά στις γόμες, η C3, η πιο δημοφιλής όσον αφορά στην ισορροπία και στην φθορά, είναι ουσιαστικά ίδια με την περσινή. Αντίθετα η C4 έχει τροποποιηθεί για να μειώσει την πιθανότητα δημιουργίας κόκκων στην επιφάνεια του πέλματος, καθώς και για να ελαχιστοποιήσει τη φθορά, κάτι που έχει εφαρμοστεί και στην C5 προκειμένου να καταστεί δυνατή η χρήση της ως ελαστικό αγώνα. Πριν δύο εβδομάδες, στις δοκιμές εξέλιξης στο Μπαχρέιν, η C3 έκανε τη περισσότερη δουλειά, ολοκληρώνοντας πάνω από τα δύο τρίτα της συνολικής απόστασης. Οι ομάδες και οι οδηγοί έχουν επομένως πολλά δεδομένα σχετικά με αυτό το ελαστικό, το οποίο είναι αρκετά παρόμοιο με το περσινό, αν και θα πρέπει να λάβουν υπόψη ότι η επιφάνεια της πίστας του Σακχίρ έχει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτή που θα συναντήσουν στο Albert Park, κάτι που εξηγεί γιατί στην Αυστραλία η C3 είναι η σκληρή γόμα, ενώ όταν το πρωτάθλημα φτάσει στο Μπαχρέιν, θα είναι η μαλακή γόμα.
Κάτι νέο στο βάθρο
Η τελετή του βάθρου στο Grand Prix της Αυστραλίας θα σηματοδοτήσει την έναρξη μιας συνεργασίας μεταξύ της Pirelli Design και του Denis Dekovic, ενός παγκοσμίου φήμης σχεδιαστή, ο οποίος θα δημιουργήσει 14 διαφορετικά looks για το εμβληματικό καπέλο βάθρου της Pirelli, που θα φορούν οι τρεις πρώτοι νικητές σε κάθε γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1. Ο Dekovic αποτίει φόρο τιμής στις παραδόσεις και την πολιτιστική ταυτότητα της χώρας που φιλοξενεί το Grand Prix, μέσω της χρήσης χρωμάτων και υλικών. Με πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας στον κόσμο των αθλητικών ενδυμάτων, ο Dekovic δίνει σάρκα και οστά στο όραμά του, με αποκλειστικά κομμάτια που ενσωματώνουν την απόδοση, την ακρίβεια και το κύρος, αντικατοπτρίζοντας την επιδίωξη της Pirelli για τελειότητα τόσο εντός όσο και εκτός πίστας. Η συλλογή θα είναι διαθέσιμη προς πώληση σε μια νέα, ειδική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου (https://store.pirelli.com/) από αυτό το Σαββατοκύριακο, ξεκινώντας με τα καπέλα για τους τρεις πρώτους αγώνες της σεζόν.
Το 2024
Πέρυσι, η πιο δημοφιλής στρατηγική ήταν αυτή των δυο αλλαγών, με τα σκληρά ελαστικά να κάνουν το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς, ολοκληρώνοντας το 80% όλων των γύρων, με μέσο μήκος μέρους αγώνα τους 22 γύρους. Μόνο τρεις οδηγοί επέλεξαν να ξεκινήσουν με τα μαλακά ελαστικά, με τα οποία διένυσαν ως επτά γύρους, ενώ δύο οδηγοί εκκίνησαν με σκληρά ελαστικά. Πιο δημοφιλής στην εκκίνηση ήταν η μέση γόμα C4 την οποία επέλεξαν 15 οδηγοί.
Η παραμόρφωση των ελαστικών λόγω θερμικής καταπόνησης “graining” είχε παρουσία – ανεπιθύμητη – κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, αν και δεν έπαιξε ρόλο στην απόδοση των ελαστικών. Το Άλμπερτ Παρκ είναι η πρώτη πραγματική δοκιμή για να δούμε αν οι αλλαγές που έγιναν, ειδικά στις γόμες C4 και C5, θα φέρουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.