Ο Max Verstappen πρόσθεσε άλλο ένα μαργαριτάρι στη σειρά νικών του, με μια επίδοση που δεν επιδέχονταν αμφισβήτηση στο Ιαπωνικό Grand Prix. Αυτή ήταν η τρίτη συνεχόμενη νίκη του Ολλανδού στη Suzuka και η 57η στην καριέρα του. Ο Sergio Perez εξασφάλισε ότι η Red Bull θα πετύχει για 3η φορά φέτος το 1-2. Συνολικά για την ομάδα ήταν η 31η φορά που έκανε το 1-2 στην ιστορία της. Ο Carlos Sainz τερμάτισε τρίτος, επιτυγχάνοντας την 3η του παρουσία στο στο βάθρο σε ισάριθμους αγώνες φέτος, αφού έχασε τη Τζέντα επειδή αφαίρεσε την σκωληκοειδίτιδά του. Για την Ferrari ήταν το 25ο βάθρο της ιστορίας της στο Ιαπωνικό Grand Prix, η μόνη ομάδα που έχει περισσότερα (27) είναι η McLaren.
Τα ελαστικά στην πίστα
Στην εκκίνηση λίγοι περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς επέλεξαν τη μέση γόμα (όλοι στην πρώτη δεκάδα εκτός από τον Alonso, και επιπλέον από τις πιο πίσω θέσεις οι Ricciardo, Tsunoda και Zhou) ενώ οι υπόλοιποι έβαλαν τη μαλακή γόμα. Ωστόσο, η κόκκινη σημαία στον πρώτο γύρο έδωσε την ευκαιρία σε κάποιους οδηγούς να αλλάξουν γόμα (οι Mercedes, Alpine, αλλά και οι Sargeant, Tsunoda και Zhou). Οι δυο οδηγοί της Mercedes πήγαν από τη μέση γόμα στη σκληρή γόμα, οι Alpine αλλά και ο Sargeant με τη Williams πήγαν από τη μαλακή γόμα στη μέση γόμα ενώ ο Tsunoda (Racing Bulls) και ο Zhou (Sauber) έβγαλαν τη μέση γόμα και έβαλαν τη μαλακή γόμα. Η επανεκκίνηση σήμαινε ότι ο αγώνας ουσιαστικά ήταν μικρότερος κατά δύο γύρους, καθώς προσμέτρησαν ο αρχικός πρώτος γύρος και ο γύρος σχηματισμού για τη δεύτερη εκκίνηση. Οι ομάδες επέλεξαν ποικίλες επιλογές στρατηγικής τόσο ως προς τον αριθμό των πιτ στοπ όσο και ως προς τη χρήση των διαθέσιμων γομών. Πιο δημοφιλής γόμας αποδείχτηκε η C1 (545 γύροι, 60%), με τη C2 να ακολουθεί (281 γύροι, 31%) με ελάχιστη διαφορά ως προς την πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης. Ενώ η σκληρή και η μέση γόμα ήταν οι πιο δημοφιλείς, η μαλακή γόμα (81 γύροι, 9% του συνόλου) έπαιξε το δικό της ρόλο είτε στην αρχή είτε στο φινάλε παρά το γεγονός ότι παρουσίαζε σημαντική πτώση απόδοσης, λόγω τοπικής υπερθέρμανσης.
Ο Mario Isola, Διευθυντής Motorsport Pirelli δήλωσε ότι: «Νομίζω ότι για άλλη μια φορά, η Formula 1 αποδείχθηκε μια πολύ θεαματική μορφή αγώνων. Σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστες για οδηγούς και μονοθέσια, παρακολουθήσαμε έναν αγώνα με πολλές προσπεράσεις, όπου εφαρμόστηκαν διάφορες στρατηγικές, εν μέρει χάρη στις τρεις γόμες που επιλέξαμε οι οποίες στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων. Αυτό επέτρεψε στους οδηγούς να έχουν διαφορετικές επιλογές, τόσο ως προς την αλλαγή γομών όσο και ως προς τη χρονική στιγμή των αλλαγών. Αν και για ακόμη μια φορά, οι Red Bull και ο Max Verstappen είχαν το πλεονέκτημα που τους επέτρεψε να εξασφαλίσουν τη νίκη με σχετική ευκολία, πίσω τους δόθηκαν μεγάλες μάχες, όχι μόνο στην πίστα αλλά και στα πιτ μεταξύ των υπευθύνων στρατηγικής των ομάδων. Ο αγώνας διεξήχθη σε πιο ζεστή μέρα με θερμοκρασία οδοστρώματος στους 40 °C, η οποία στη συνέχεια έπεσε στους 32 °C. Έτσι η πτώση απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης ήταν σημαντική και όσοι έκαναν καλύτερη διαχείριση μπόρεσαν να κερδίσουν θέσεις: Εδώ αναφέρομαι κυρίως τον Leclerc που οδήγησε εξαιρετικά, η μία και μοναδική αλλαγή τον έφερε από την όγδοη θέση στην εκκίνηση, στην τέταρτη θέση στον τερματισμό. Το προσπέρασμα μέσα από τα πιτ (undercut) αποδείχθηκε πολύ αποτελεσματικό, αλλά είναι γεγονός ότι όσοι σταμάτησαν πολύ νωρίς βρέθηκαν σε μειονεκτική θέση στους τελευταίους γύρους κάθε μέρους. Όλες αυτές οι μεταβλητές δημιουργούσαν διαφορές απόδοσης που διευκόλυναν τις προσπεράσεις, κάτι που ήταν απολαυστικό για τους θεατές. Οι φίλαθλοί που γέμισαν τη Suzuka όλο το Σαββατοκύριακο πρόσθεσαν στο σόου και ήταν υπέροχο να τους βλέπουμε στον τέλος να πανηγυρίζουν τη δέκατη θέση του τοπικού ήρωα, Yuki Tsunoda.”