Το Abu Dhabi Grand Prix στη Yas Marina αυτό το Σαββατοκύριακο θα είναι ο τελευταίος αγώνας στην ιστορία της Formula 1 που θα διεξαχθεί με ελαστικά 13 ιντσών. Από τη νέα χρονιά έρχεται μια τεχνολογική επανάσταση μετά από σχεδόν μισό αιώνα και σ’ αυτή η Pirelli θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο με τα νέα ελαστικά 18 ιντσών. Σηματοδοτούμε αυτό το τέλος εποχής, με ένα ειδικό λογότυπο που θα φέρουν στο πλάι όλα τα ελαστικά 13 ιντσών που θα χρησιμοποιηθούν στο Abu Dhabi: «Του χρόνου γίνομαι 18». Με αυτό τον τρόπο δίνουμε έμφαση στην αλλαγή σε ζάντες 18 ιντσών και στο τέλος εποχής των ελαστικών αυτής της γενιάς, προτού καλωσορίσουμε τις νέες διαστάσεις για την επόμενη χρονιά.
Η Pirelli δοκίμασε για πρώτη φορά τα ελαστικά 18 ιντσών για τη Formula 1 το 2014 στο Silverstone, με τον εφεδρικό οδηγό της Lotus, Charles Pic. Αρχικά η Formula 1 σχεδίαζε να περάσει σε ελαστικά 18 ιντσών το 2021, η αλλαγή ήταν μέρος ενός πακέτου νέων τεχνικών κανονισμών. Όμως αυτό το πακέτο λόγω πανδημίας θα εφαρμοστεί ένα χρόνο αργότερα το 2022. Εν τω μεταξύ η Pirelli χρησιμοποιεί ήδη με επιτυχία τα ελαστικά 18 ιντσών στη Formula 2 από το 2020. Επίσης έχει συμπληρώσει 36 μέρες δοκιμών εξέλιξης με μονοθέσια Formula 1 ειδικά τροποποιημένα για να μπορούν να φιλοξενήσουν τις νέες διαστάσεις των ελαστικών 18 ιντσών.
Τα ελαστικά 13 ιντσών χρησιμοποιούνται σχεδόν καθόλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος από τη δεκαετία του 1960. Ωστόσο τότε – αλλά και την επόμενη δεκαετία υπήρχε ακόμη αρκετή ελευθερία στους κανονισμούς όσον αφορά στις διαστάσεις των ελαστικών. Τη δεκαετία του 1980 οι 13 ίντσες έγιναν τελικά κανόνας. Η Pirelli χρησιμοποίησε για πρώτη φορά ελαστικό 13 ιντσών στη Formula 1 πίσω το 1981, στο Grand Prix του Αγ. Μαρίνου με την ομάδα της Toleman τότε οδηγούσαν γι’ αυτή οι Brian Henton, Derek Warwick. Την ίδια σεζόν αλλά και τις επόμενες περισσότερες ομάδες επέλεξαν την Ιταλική γόμα για τα μονοθέσιά τους.
Η πρώτη νίκη για τα ελαστικά 13 ιντσών της Pirelli ήρθε στο Γαλλικό Grand Prix του 1985 με τον Nelson Piquet που οδηγούσε για λογαριασμό της Brabham-BMW. Η Pirelliγύρισε με το νέο κανονισμό για τα ελαστικά 13 ιντσών από το 1989 ( δυο χρόνια μετά την γέννηση του ονόματος PZero) έως το 1991. Επέστρεψε ξανά ως αποκλειστικός συνεργάτης σε όλο τον πλανήτη το 2011: Τότε πήρε τον τίτλο ο Sebastian Vettel για λογαριασμό της RedBull και για πρώτη φορά μ’ ένα ελαστικό Pirelli 13 ιντσών. Από τότε που η Pirelli επέστρεψε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ως αποκλειστικός προμηθευτής περισσότερα από 400.000 ελαστικά 13 ιντσών παρήχθησαν στα εργοστάσια του Izmit στην Τουρκία και της Slatina στη Ρουμανία.
Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Αυτό το Σαββατοκύριακο θα ζήσουμε μια ξεχωριστή στιγμή στην ιστορία της Formula 1. Πρόκειται για τέλος εποχής καθώς αποχαιρετούμε τα ελαστικά 13 ιντσών που ήταν μέρος της ιστορίας του κορυφαίου θεσμού στο μηχανοκίνητου αθλητισμό για δεκαετίες. Η Pirelli έχει παίξει ξεχωριστό ρόλο σ’ αυτή την εποχή καθώς και από την αρχή του πρωταθλήματος πίσω στο 1950. Είμαστε περήφανοι για όσα έχουμε πετύχει όλα αυτά τα χρόνια. Ως Pirelli, πάντα επικεντρώναμε την προσοχή μας στην καινοτομία ώστε να είμαστε αντάξιοι συνεργάτες του πρωταθλήματος. Φάνηκε αυτό το 2011 όταν μας τέθηκε ως τεχνική πρόκληση η δημιουργία ελαστικών που φθείρονται γρήγορα. Μετά ξανά φτιάξαμε ελαστικά για την πρώτη υβριδική εποχή της F1 το 2014. Πιο πρόσφατα το 2017 φτιάξαμε πολύ πιο φαρδιά ελαστικά F1, για την ταχύτερη γενιά μονοθεσίων που έχει δει ποτέ το σπορ. Τώρα χάρη στη μεγαλύτερη αλλαγή κανονισμών εδώ και δεκαετίες συμμετέχουμε σ’ αυτή την τελευταία επαναστατική αλλαγή με ολοκαίνουργια ελαστικά που μοιάζουν πολύ μ’ αυτά που χρησιμοποιούμε στα καθημερινά μας αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε την καλύτερη ευκαιρία να αξιοποιήσουμε την τεχνολογία που εξελίσσουμε στη F1 στα ελαστικά αυτοκινήτων παραγωγής. Είναι η ώρα να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στα ελαστικά 13 ιντσών για όλα τα συναισθήματα που μας χάρισαν. Ανυπομονούμε για την νέα εποχή με τα ελαστικά 18 ιντσών.”