Pirelli: Μια πνοή ταχύτητας διαπερνά το Albert Park

Με το Αυστραλιανό Grand Prix πραγματοποιείται τo άνοιγμα της αυλαίας του πρωταθλήματος, σε μια διαδρομή δημόσιων δρόμων, ελαφρώς ασυνήθιστη. Η φύση της διαδρομής  δεν είναι «σταμάτα – ξεκίνα» όπως στο Μονακό ή στην Σιγκαπούρη, αλλά διαθέτει συνεχή ροή και μερικές σχετικά γρήγορες στροφές. Η Pirelli επέλεξε τις γόμες C2, C3 και C4 ως σκληρή, μέση και μαλακή επιλογή ακολουθώντας τους φετινούς πιο απλούς κανόνες για τα ελαστικά. Σύμφωνα μ’ αυτούς θα υπάρχουν μόνο 3 χρώματα λευκό, κίτρινο και κόκκινο σε κάθε grand prix.

Χαρακτηριστικά διαδρομής

Καθώς πρόκειται για δημόσιους δρόμους, η διαδρομή δεν είναι στρωμένη με ελαστικό και γλιστράει στην αρχή του τριημέρου. Οι ανομοιομορφίες του οδοστρώματος χειροτερεύουν την έλλειψη πρόσφυσης. Δεν υπάρχουν πολλές παρατεταμένες στροφές αυτό σημαίνει ότι δεν είναι πάντα εύκολο να έρθουν τα ελαστικά στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας.

Η επιλογή του νικητή πέρυσι ήταν στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών – αυτή χρησιμοποίησε η πλειοψηφία των οδηγών – . Θα διαπιστώσουμε το ρυθμό πτώσης απόδοσης στις ελεύθερες δοκιμές, αλλά είναι πολύ πιθανό να συμβεί το ίδιο.

Η πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας στη Μελβούρνη είναι μεγάλη και αυτό επηρεάζει τη στρατηγική: Αυτός είναι ένας από τους λόγους που η κατάκτηση της pole position δεν είναι τόσο κρίσιμη στην Αυστραλία όσο σε άλλους αγώνες. Ο οδηγός που εκκινούσε από την πρώτη θέση της εκκίνησης κέρδισε μόνο μια φορά τα τελευταία πέντε χρόνια…

Ο καιρός συχνά είναι ευμετάβλητος, η Μελβούρνη είναι ένας από τους πιο απρόβλεπτους αγώνες μέσα στη χρονιά. Οι προβλέψεις ως τώρα δείχνουν συννεφιά χωρίς βροχή.

Η καλή ελκτική πρόσφυση αποτελεί κλειδί για την επίτευξη χρόνου γιατί παίζει ρόλο στην ομαλή έξοδο από τις στροφές. Ένα χαρακτηριστικό της διαδρομής είναι οι πολλές, μικρές σε μήκος, ευθείες.

Mario Isola – Επικεφαλής F1 and αγώνων αυτοκινήτου

Οι επιλογές μας C2 (σκληρή) γόμα, C3 (μέση) γόμα, και  C4 (μαλακή) γόμα είναι σχεδόν ίδιες με τις επιλογές του 2018 μέση, μαλακή και πάρα πολύ μαλακή γόμα. Αυτό λογικά θα δώσει στους οδηγούς τη δυνατότητα να πιέσουν από την αρχή έως το τέλος του κάθε μέρους αγώνα. Μετά από ένα πολύ εποικοδομητικό τεστ στη Βαρκελώνη νιώθουμε ικανοποιημένοι που η νέα γκάμα ελαστικών μας επιτυγχάνει το στόχο για συνδυασμό απόδοσης και αντοχής. Φυσικά υπάρχει ακόμη ένας αριθμός παραγόντων – όπως η πτώση της απόδοσης κατά τη διάρκεια του τμήματος αγώνα – που θα δούμε μετά τις ελεύθερες δοκιμές στην Αυστραλία. Μια άλλη σημαντική ανησυχία για την Αυστραλία είναι η επίδραση των νέων αεροδυναμικών κανονισμών και αν θα οδηγήσουν σε περισσότερα προσπεράσματα, κάτι που ήταν δύσκολο να ξεκαθαρίσουμε κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης. ”

Άλλα νέα της Pirelli

  • Ο οδηγός της Mercedes Valtteri Bottas, δοκίμασε ένα τελείως διαφορετικό ελαστικό Pirelli κατά τη διάρκεια του χειμώνα, τερματίζοντας στην 5η θέση γενικής στο Arctic Rally πίσω από το τιμόνι ενός Ford Fiesta WRC.
  • Στη Μελβούρνη θα δημιουργηθεί η επόμενη Pirelli P Zero World boutique, ο προγραμματισμός είναι ν’ ανοίξει μέσα στη χρονιά.
  • Ο οδηγός της Ferrari, Charles Leclerc είναι ο μόνος από τους οδηγούς των κορυφαίων ομάδων (Mercedes, Ferrari, Red Bull) που διαφοροποιήθηκε ελαφρά στην επιλογή ελαστικών.
  • Εκτός από τα νέα ελαστικά της Formula 1, η Pirelli έκανε δοκιμές πρόσφατα και στα καινούργια ελαστικά της Formula 2 σε Χερέθ και Βαρκελώνη. Επίσης θα πραγματοποιηθεί δοκιμή και με ελαστικά Formula 3 στο Paul Ricard μετά το Αυστραλιανό Grand Prix.