Η Formula 1 επιστρέφει στη Βόρεια Αμερική μετά από δύο ευρωπαϊκούς αγώνες στην Ίμολα και στο Μονακό. Το Grand Prix του Καναδά ενέχει αλλαγή ηπείρου, αλλά δεν ενέχει αλλαγή γομών: Ο αγώνας στο Μόντρεαλ, ένατος της σεζόν, θα είναι ο τρίτος συνεχόμενος που θα χρησιμοποιηθούν οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας του 2024: η γόμα C3 ως σκληρή, η γόμα C4 ως μέση και η γόμα C5 ως μαλακή. Θα είναι η δεύτερη συνεχόμενη εμφάνιση αυτού του συνδυασμού στην πίστα του Καναδά, μια ημι-μόνιμη εγκατάσταση πάνω στο τεχνητό νησί της Παναγίας που δημιουργήθηκε αρχικά για την Έκθεση του 1967. Η πίστα των 4.361 μέτρων έχει ονομαστεί προς τιμήν του Gilles Villeneuve και διαθέτει έξι αριστερές και οκτώ δεξιές στροφές, ενώ έχει μία από τις χαμηλότερες μέσες ωριαίες ταχύτητες της σεζόν. Η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η πρόσφυση κατά την έξοδο από τις πιο αργές στροφές, στις οποίες περιλαμβάνεται και το πέταλο που οδηγεί στην πολύ μεγάλη ευθεία, είναι τα κλειδιά για να είσαι ανταγωνιστικός. Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει η ακρίβεια στην αλλαγή κατεύθυνσης. Σε αντίθεση με τον προηγούμενο σταθμό του ημερολογίου στο Μονακό, εδώ είναι δυνατές οι προσπεράσεις, ειδικά στο τέλος της ευθείας που οδηγεί στο τελευταία σικέιν. Στην έξοδό του καιροφυλακτεί ο «τοίχος των πρωταθλητών» που πήρε το όνομά του από τρεις παγκόσμιους πρωταθλητές, τον Damon Hill, τον Michael Schumacher και τον Jacques Villeneuve, οι οποίοι το 1999, εγκατάλειψαν σ’ αυτό το σημείο χτυπώντας στον τοίχο στη εξωτερική πλευρά της στροφής.
Όλη η πίστα έχει στρωθεί με νέα άσφαλτο φέτος και τα κερμπ έχουν αντικατασταθεί. Θεωρητικά, τα υπάρχοντα χαρακτηριστικά της πίστας, που είναι η χαμηλή τριβή και συνεπώς η μειωμένη πρόσφυση, θα πρέπει να παραμείνουν τα ίδια, αλλά οι πραγματικές ενδείξεις θα αποτυπωθούν όταν οι μηχανικοί της Pirelli τις πρώτες μετρήσεις τους την Τετάρτη. Για το μεγαλύτερο μέρος του έτους, η πίστα χρησιμοποιείται μόνο από πεζούς ή ποδηλάτες και έτσι οι χρόνοι των γύρων συνήθως βελτιώνονται σημαντικά όσο στρώνεται με γόμα η αγωνιστική γραμμή. Ενδέχεται επίσης να προκληθεί μετατόπιση πέλματος λόγω τοπικής υπερθέρμανσης την Παρασκευή ειδικά στις πιο μαλακές γόμες. Τα ελαστικά υπόκεινται σε πολύ χαμηλές πλευρικές δυνάμεις, οι διαμήκεις είναι μεγαλύτερες, αλλά συνολικά, το Μόντρεαλ είναι μία από τις πιο εύκολες πίστες της σεζόν για τα ελαστικά.
Ενώ δεν έχουμε την εξαιρετική εγγύτητα του Μονακό με τις μπαριέρες και στο Μόντρεαλ, το κλειδί για ένα γρήγορο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές είναι το εφαπτομενικό πέρασμα από τους τοίχους, ενώ παράλληλα πρέπει να αξιοποιείς στο έπακρο τα κερμπ. Επομένως, είναι σημαντικό για τον οδηγό να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους για να αποκτήσει αυτοπεποίθηση. Προφανώς, το παραμικρό λάθος τιμωρείται αυστηρά. Αυτό ισχύει ακόμη πιο πολύ φέτος στην αλληλουχία στροφών 4 και 5 όπου η παλιά ασφάλτινη έξοδος διαφυγής έχει αντικατασταθεί με γρασίδι.
Στον περσινό αγώνα χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις γόμες με διάφορες στρατηγικές. Κάποιοι οδηγοί, συμπεριλαμβανομένων των τριών πρώτων που ανέβηκαν στο βάθρο, επέλεξαν στρατηγική με δύο αλλαγές ελαστικών. Άλλοι έκαναν μόνο μία αλλαγή προσπαθώντας να επιμηκύνουν το πρώτο μέρος όσο το δυνατόν περισσότερο. Πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίζεται συχνά οπότε η δυνατότητα για μεγαλύτερο πρώτο stint προσφέρει την καλύτερη ευκαιρία να ελαχιστοποιηθεί ο χαμένος χρόνος από τις αλλαγές ελαστικών.
Ο καιρός, πάντα πολύ μεταβλητός τον Ιούνιο, παίζει συνήθως σημαντικό ρόλο στον αγώνα του Κεμπέκ. Μια κρύα, βροχερή, ημέρα με πολύ αέρα μπορεί να ακολουθηθεί από ηλιοφάνεια και ζέστη, αλλά οι θερμοκρασίες μπορεί ακόμη και να διαφοροποιηθούν σημαντικά μέσα σε μια μέρα.
Το Grand Prix του Καναδά εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 το 1967 και έχει φιλοξενηθεί από τρεις πίστες. Εκτός από την τρέχουσα πίστα, ο αγώνας διεξήχθη στο Mosport του Οντάριο οκτώ φορές και δύο φορές στο Mont-Tremblant, επίσης στο Κεμπέκ, λίγο λιγότερο από 150 χιλιόμετρα βόρεια του Μόντρεαλ. Έχουν διεξαχθεί 52 αγώνες και οι πιο επιτυχημένοι οδηγοί είναι ο Michael Schumacher και ο Lewis Hamilton, οι οποίοι έχουν κερδίσει και οι δύο από επτά φορές και μοιράζονται επίσης το ρεκόρ των pole position με έξι ο καθένας. Η McLaren κυριαρχεί μεταξύ των κατασκευαστών με 13 νίκες και 11 pole position, ενώ η Ferrari έχει τις περισσότερες (37) παρουσίες στο βάθρο.