Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen που εκκινούσε από την pole, κέρδισε σ’ έναν αγώνα με έντονη τακτική ακολουθώντας στρατηγική δυο αλλαγών. Παρότι έχασε το προβάδισμα από τον οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton στην εκκίνηση ο Verstappen έκανε την πρώτη του αλλαγή από P Zero κίτρινη μέση γόμα σε P Zero λευκή σκληρή γόμα στον 11ο γύρο πετυχαίνοντας «προσπέρασμα στα πιτ, undercut». Έτσι ανέκτησε την πρωτοπορία από τον αντίπαλό του, ο οποίος σταμάτησε τρεις γύρους αργότερα.
Στο δεύτερο γύρο των πιτ στοπ ο Ολλανδός και πάλι σταμάτησε πριν το Hamilton: Ο Βρετανός συμπλήρωσε ακόμη οχτώ γύρους πριν την αλλαγή ώστε να έχει πιο φρέσκα σκληρά ελαστικά στο τέλος του αγώνα. Αγωνίστηκε για να μειώσει τη διαφορά από τον οδηγό της Red Bull στους τελευταίους γύρους και έφτασε πίσω του σε χρονική απόσταση λιγότερο από δευτερόλεπτο, πριν την καρό σημαία.
Οι Verstappen, Hamilton υιοθέτησαν την ίδια στρατηγική μέσης/σκληρής/σκληρής γόμας. Την ίδια στιγμή ο οδηγός της Red Bull, Sergio Perez που τερμάτισε τρίτος (είχε μόνο ένα σετ φρέσκιας σκληρής γόμας) συμπλήρωσε δυο μέρη με μέση γόμα και ένα μέρος με σκληρή.
Η φθορά και η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης ήταν σχετικά ψηλές όπως φάνηκε και στις ελεύθερες δοκιμές στην απαιτητική πίστα COTA: Είναι γνωστή για τις ανομοιομορφίες, την τραχιά επιφάνεια και το πολύ γρήγορο πρώτο μέρος.
Παρότι ψιχάλισε πριν τον αγώνα, οι συνθήκες ήταν ζεστές και ξηρές, ενώ φυσούσε κιόλας. Ο αγώνας ξεκίνησε με τη θερμοκρασία αέρα στους 31 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 39 βαθμούς Κελσίου.
Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν στον αγώνα με την P Zero κίτρινη μέση γόμα εκτός από τον οδηγό της Ferrari, Carlos Sainz και τον οδηγό της Alpha Tauri, Yuki Tsunoda που εκκίνησαν με την P Zero κόκκινη γόμα (με την οποία είχαν σημειώσει τους ταχύτερους χρόνους τους στο Q2 το Σάββατο).
Όπως το περιμέναμε ήταν αγώνας δυο αλλαγών για όλους, μόνο δυο οδηγοί σταμάτησαν τρεις φορές.
Πως συμπεριφέρθηκε το κάθε ελαστικό
ΣΚΛΗΡΗ C2: Ήταν η κύρια γόμα του αγώνα. Η πλειοψηφία των οδηγών συμπλήρωσε δυο γύρους με το λευκό ελαστικό και διαχειρίστηκε τη σχετικά μικρή τπώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης στις απαιτητικές συνθήκες αγώνα. Το τελευταίο μέρος αγώνα του Verstappen, μ’ αυτή τη γόμα, διήρκησε 27 γύρους. Ο Hamilton την αξιοποίησε για να πάρει τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου. MEΣΗ C3: Την επέλεξαν σχεδόν όλοι στην εκκίνηση. Ο οδηγός της Aston Martin Lance Stroll, διένυσε μ’ αυτή 18 γύρους ήταν η μεγαλύτερη απόσταση στο πρώτο μέρος. Ο άλλος οδηγός της ομάδας, Sebastian Vettel πραγματοποίησε με τη μέση γόμα 21 γύρους στο δεύτερο μέρος. Όπως το περιμέναμε αυτό το ελαστικό χρειάζονταν περισσότερη διαχείριση, σε συνθήκες αγώνα.
ΜΑΛΑΚΗ C4: Όπως ήταν αναμενόμενο ο οδηγός της Ferrari, Carlos Sainz συμπλήρωσε μόλις 11 γύρους μ’ αυτή τη γόμα στην αρχή του αγώνα. Ήταν ο ένας από τους δυο οδηγούς που εκκίνησε μ’ αυτή τη γόμα. Τόσο αυτός όσο και ο Tsunoda τερμάτισαν στους βαθμούς μετά το μικρό πρώτο μέρος καθώς έκαναν δυο μεγάλα μέρη με σκληρή γόμα.
MARIO ISOLA – επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Η φθορά των ελαστικών ήταν υψηλή όπως το περιμέναμε σ’ αυτή τη ζεστή και τραχιά πίστα. Αυτό οδήγησε σχεδόν όλους τους οδηγούς να επιλέξουν τη μέση γόμα στην αρχή του αγώνα. Μετά επικεντρώθηκαν στην σκληρή γόμα που ήταν το βασικό αγωνιστικό ελαστικό. Η σκληρή γόμα ανταποκρίθηκε πολύ καλά στις απαιτήσεις με μερικά μεγάλα μέρη που βοήθησαν στη δημιουργία ενός συναρπαστικού φινάλε στον αγώνα ανάμεσα στους δυο διεκδικητές του τίτλου. Αμφότεροι οι Max Verstappen και Lewis Hamilton είχαν ακριβώς τα ίδια ελαστικά διαθέσιμα πριν τον αγώνα αλλά τα χρησιμοποίησαν διαφορετικά. Ο Hamilton πίεσε τα πιο φρέσκα ελαστικά του στο φινάλε ενώ ο Verstappen εκμεταλλεύτηκε το προβάδισμα που είχε ανακτήσει με πρόωρο πιτ στοπ ‘undercut’. Το αποτέλεσμα ήταν μια εκπληκτική μάχη στρατηγικής που οδήγησε σε ένα συγκλονιστικό φινάλε με δυο οδηγούς στο απόλυτο όριο, που διαχειρίστηκαν τέλεια τα ελαστικά τους.”