Η McLaren πέτυχε το 1 – 2 τόσο στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου όσο και στον αγώνα της Κυριακής. Αυτός είναι ο τίτλος του Grand Prix Ουγγαρίας όπου ο Oscar Piastri εξασφάλισε την πρώτη του νίκη στη Formula 1, ενώ ο Lando Norris ξεκίνησε από την pole position και τερμάτισε δεύτερος πίσω από τον Αυστραλό. Ο Lewis Hamilton ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, καταγράφοντας την 200ή του παρουσία στο βάθρο, μετά από 345 εκκινήσεις στη Formula 1, με ποσοστό επιτυχίας 57,97%.
Αυτή ήταν η δεύτερη νίκη της McLaren για τη φετινή σεζόν, η 185η συνολικά και η δωδέκατη στο Ουγγαρόρινγκ, ενώ ο συνολικός αριθμός των 1 – 2 της ομάδας ανέρχεται πλέον στα 49, με το τελευταίο να χρονολογείται στο Grand Prix Ιταλίας το 2021 όταν ο Norris ήταν και πάλι δεύτερος πίσω από έναν Αυστραλό οδηγό, εκείνη τη φορά τον Daniel Ricciardo.
Τα ελαστικά στην πίστα
Όπως αναμενόταν, η μέση γόμα ήταν εκείνη που προτιμήθηκε περισσότερο για την εκκίνηση: 13 οδηγοί επέλεξαν την C4 για το πρώτο τμήμα του αγώνα, ενώ τέσσερις πήγαν με τη μαλακή και τρεις, συμπεριλαμβανομένου του Gasly που ξεκίνησε από τα pit, επέλεξαν τη σκληρή.
Σχεδόν όλοι οι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική δύο pit-stop, με μόλις τρεις οδηγούς να επιλέγουν διαφορετικό δρόμο. Ενώ η στρατηγική τριών pit-stop δεν έφερε κανένα όφελος για τους Ocon και Sargeant, καθώς το τελευταίο pit-stop τπθς για μαλακή γόμα ελαστικών έγινε όταν δεν υπήρχε πλέον τίποτα να χάσουν. Tα πράγματα ήταν διαφορετικά για τον Tsunoda που έκανε μόνο ένα pit-stop και τερμάτισε ένατος κυρίως λόγω της καλής διαχείρισης των ελαστικών του και στις δύο περιόδους (πρώτα για 29 γύρους με μεσαία γόμα και μετά για 41 με σκληρή). Ακολουθώντας τις επιλογές που είχαν κάνει από τις ελεύθερες δοκιμές, οι δύο οδηγοί της Aston Martin επέλεξαν τη στρατηγική που χρησιμοποιούσε και τα τρία είδη ελαστικών με σειρά μαλακά/μεσαία/σκληρά, η οποία απέδωσε μόλις ένα βαθμό, χάρη στην δέκατη θέση του Stroll, ο οποίος τερμάτισε μία θέση μπροστά από τον Alonso.
Το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα (41 γύρους με σκληρή γόμα) ολοκλήρωσαν οι δύο οδηγοί της RB, Ricciardo και Tsunoda, ενώ τους περισσότερους γύρους (31) με μεσαία γόμα ελαστικών έκανε ο Stroll, ο οποίος έκανε επίσης και τους περισσότερους γύρους (14) με την μαλακή.
Ο κ. Mario Isola, διευθυντής Motorsport Pirelli τόνισε ότι: «Πιστεύω ότι οι 310.000 θεατές που ήρθαν στο Ουγγαρόρινγκ αυτό το Σαββατοκύριακο και τα εκατομμύρια θεατών που παρακολούθησαν μέσω τηλεόρασης και άλλων καναλιών σε όλο τον κόσμο πρέπει να πέρασαν υπέροχα. Το Σαββατοκύριακο ξεκίνησε σαν παρτίδα σκάκι και έφτασε στην κορύφωσή του με έναν πολύ συναρπαστικό και ανοιχτό αγώνα, όπου η πρωτοπορία άλλαξε χέρια επτά φορές. Με θερμοκρασίες αρκετά παρόμοιες με αυτές που είχαμε δει στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής (FP2), η μέση γόμα αποδείχθηκε πιθανότατα η πιο αποτελεσματική συνολικά: αν δεν είχε συγκρουστεί με τον Hamilton, ο Verstappen ,σχεδόν σίγουρα, θα είχε τερματίσει τρίτος. Αλλά και η σκληρή γόμα, που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο, ήταν επίσης ανταγωνιστική, όχι μόνο στις δύο Mercedes αλλά και σε άλλα μονοθέσια. Τελικά, πιστεύω ότι αυτός ο αγώνας μας έδειξε για άλλη μια φορά πόσο σημαντικό είναι για τις ομάδες να υπολογίζουν προσεκτικά ποιες είναι οι πιο κατάλληλες γόμες για τα μονοθέσιά τους, καθώς και πως η τρέχουσα γκάμα ελαστικών επιτρέπει, διαφορετικές επιλογές στρατηγικής στην πίστα. Άλλωστε, αυτός είναι στην πραγματικότητα, ο κύριος στόχος που μας θέτει κάθε χρόνο η FIA, η Formula 1 και οι άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς του αθλήματος, δηλαδή να κατασκευάζουμε ελαστικά που πρωτίστως παρέχουν εγγύηση μέγιστης δυνατής ασφάλειας, επιτρέποντας παράλληλα στις ομάδες και στους οδηγούς να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητές τους. Αυτό προσπαθούμε να πετύχουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όχι μόνο στη Formula 1 αλλά και στις δύο κατηγορίες υποστήριξης, όπου επίσης είμαστε αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών».