Pirelli: Ο Hamilton ισοφαρίζει το ρεκόρ νικών του Schumacher

    Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton πήρε την 91η νίκη της καριέρας του ισοφαρίζοντας το ρεκόρ νικών του Michael Schumacher. Ο Hamilton είχε μια αμφίρροπη αντιπαράθεση με τον Max Verstappen. Άλλαξε δυο φορές ελαστικά, πήγε από το πρώτο σετ P Zero με κόκκινη/μαλακή γόμα στο δεύτερο σετ P Zero με κίτρινη/μέση γόμα και ξανά σε μαλακή γόμα για το τελευταίο μέρος. Ο Verstappen ακολούθησε πανομοιότυπη στρατηγική, σταματώντας στους ίδιους γύρους με το Hamilton.

    Η στρατηγική επηρεάστηκε αρχικά από το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και μετέπειτα από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας. Το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, μας ήρθε στο πρώτο τέταρτο του αγώνα, κάποιοι οδηγοί το εκμεταλλεύτηκαν για τις πρώτες αλλαγές τους: Ανάμεσά τους και οι τρεις πρώτοι. Η εμφάνιση του πραγματικού αυτοκινήτου ασφαλείας έδωσε τη δυνατότητα σε πολλούς οδηγούς να κάνουν τις δεύτερες αλλαγές τους: Ξανά ανάμεσά τους ήταν όσοι ανέβηκαν στο βάθρο. Μετά, είχαμε ένα σπριντ δέκα γύρων μέχρι το τέλος, με τους πρωτοπόρους να χρησιμοποιούν την μαλακή γόμα.

    Ο οδηγός της Renault, Daniel Ricciardo τερμάτισε 3ος με παρόμοια στρατηγική με τους δυο πρώτους. Ήταν το πρώτο βάθρο για τη Renault από το 2011.

    Μόνο ένας οδηγός τερμάτισε αλλάζοντας μια φορά ελαστικά: Ο Romain Grosjean της Haas άλλαξε από τη μέση γόμα στην P Zero λευκή/σκληρή γόμα στον 28ο γύρο και τερμάτισε 9ος παρότι είχε εκκινήσει από την 16η θέση.

    Τις περισσότερες θέσεις κέρδισε ο Nico Hulkenberg με Racing Point: Εκκίνησε 20ος καθώς την τελευταία στιγμή συμμετείχε στις κατατακτήριες δοκιμές και τερμάτισε 8ος. Υιοθέτησε την ίδια στρατηγική με τους πρώτους 5: μαλακή/μέση/μαλακή γόμα.

    Οι θερμοκρασίες παρέμειναν χαμηλές: Στους 11 βαθμούς Κελσίου στην ατμόσφαιρα στο τέλος του αγώνα και στους 19 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα. Αυτό κατέστησε δύσκολη τη διατήρηση της θερμοκρασίας των ελαστικών στο βέλτιστο παράθυρο λειτουργείας: Ειδικά στην επανεκκίνηση μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας.

    Πως συμπεριφέρθηκε το κάθε ελαστικό

    HARD C2: Μόνο τέσσερις οδηγοί χρησιμοποίησαν τη σκληρή γόμα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Δυο απ’ αυτούς βαθμολογήθηκαν. Οι δυο οδηγοί της AlphaTauri (Pierre Gasly και Daniil Kvyat) και ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel χρησιμοποίησαν τη σκληρή γόμα στο μεσαίο μέρος του αγώνα. Αυτό ήταν απρόσμενο καθώς δεν είχε δοκιμαστεί ιδιαίτερα στη μόνη περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Προφανώς όμως οι ομάδες είναι εξοικειωμένες με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας της συγκεκριμένης γόμας.

    MEDIUM C3: Χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον στον αγώνα, αλλά μόνο από τέσσερις οδηγούς στην εκκίνηση: αυτούς της AlphaTauri, το Sebastian Vettel της Ferrari και το Romain Grosjean της Haas. Είχε καλή απόδοση σε μέσες και μεγάλες αποστάσεις, παρά την έλλειψη στοιχείων πριν τον αγώνα για τις μεγάλες αποστάσεις.

    SOFT C4: Τη χρησιμοποίησαν οι περισσότεροι οδηγοί στην εκκίνηση. Διανύθηκαν μ’ αυτή μεγάλες αποστάσεις στην αρχή του αγώνα ειδικά από τους Sergio Perez και Niko Hulkenberg της Racing Point όπως και από το Carlos Sainz της McLaren: Αυτοί δεν άλλαξαν ελαστικά υπό το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Ακόμη και με τα μονοθέσια γεμάτα καύσιμο, η μαλακή γόμα συμπεριφέρθηκε καλά και δεν παρουσίασε υπέρμετρη φθορά στο πρώτο μέρος μετά την εκκίνηση. Ο Verstappen πέτυχε μ’ αυτή τη γόμα τον ταχύτερο γύρο αγώνα, στον τελευταίο γύρο. 

    MARIO ISOLA, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Συγχαρητήρια στο Lewis Hamilton που ισοφάρισε το ρεκόρ 91 νικών του Michael Schumacher. Επίσης συγχαρητήρια στο Kimi Raikkonen για το νέο ρεκόρ περισσότερων εκκινήσεων σε grand prix. Αυτός ήταν ένας εντελώς ασυνήθιστος αγώνας για μας με κρύο καιρό και χωρίς δοκιμές την Παρασκευή. Όλη η προετοιμασία έγινε σε μια περίοδο το Σάββατο. Μολονότι δεν υπήρχαν πληροφορίες για τη φθορά των ελαστικών, η τοπική παραμόρφωση αποδείχτηκε μικρότερη απ’ ότι περιμέναμε. Αυτό οδήγησε μερικές ομάδες να σκεφτούν τη μια αλλαγή. Στο τέλος παρατηρήθηκε μια ελαφρά τοπική παραμόρφωση στη μαλακή γόμα, αυτό όμως δεν επηρέασε το αποτέλεσμα του αγώνα. Η στρατηγική του αγώνα επηρεάστηκε πολύ από τα δυο αυτοκίνητα ασφαλείας – εικονικό και πραγματικό – που έτυχε να έχουν τέλειο συγχρονισμό για τους πρωτοπόρους. Όλα αυτά συνέβαλαν σ’ ένα συναρπαστικό φινάλε.”