Ο Max Verstappen πανηγύρισε τον τρίτο του παγκόσμιο τίτλο με μια ακόμη νίκη, στο Grand Prix του Κατάρ. Ήταν η 14η φετινή του νίκη και η 49η στην καριέρα του. Ο Ολλανδός τερμάτισε μπροστά από το δίδυμο της McLaren, με τον Oscar Piastri δεύτερο και τον Lando Norris τρίτο.
Ο διευθυντής μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Pirelli κ. Mario Isola τόνισε ότι: «Αυτό ήταν ένα πολύ απαιτητικό Σαββατοκύριακο σε πολλά μέτωπα, το οποίο τελείωσε με έναν αγώνα που, δεδομένων των συνθηκών, είχε ενδιαφέρον και ήταν πολύ αμφιλεγόμενος. Η στενή συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκομένων μερών – της FIA, της Formula 1, των ομάδων και των οδηγών – οδήγησε σε ταχεία και αποτελεσματική αντίδραση στην επίλυση ενός ζητήματος ασφάλειας που μας αφορούσε από πρώτο χέρι. Κατέστη εφικτό για το άθλημα να παρουσιάσει μια ενδιαφέρουσα παράσταση για τους θεατές με πολλές προσπεράσεις και μονομαχίες, παρά τους περιορισμούς που αναγκάστηκε να επιβάλλει η FIA. Τις επόμενες εβδομάδες, θα συνεχίσουμε να αναλύουμε τα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν αυτό το Σαββατοκύριακο για να αποκτήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες και να τις δώσουμε στη FIA. Από ό,τι είδαμε η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για όλα τις γόμες. Το φαινόμενο αμβλύνονταν όσο η πίστα στρώνονταν με λάστιχο. Η ένταση του ανέμου ήταν ηπιότερη από ό,τι τις προηγούμενες μέρες, γεγονός που μείωσε την ποσότητα της άμμου και της σκόνης που διοχετεύονταν στην επιφάνεια της πίστας, παρότι δεν εξαφανίστηκαν εντελώς. Η πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης είχε επίσης επίδραση στην απόδοση των ελαστικών, με τις θερμοκρασίες οδοστρώματος να μην πέφτουν κάτω από τους 36 βαθμούς Κελσίου».
Η δράση στην πίστα
Πριν την εκκίνηση η FIA αποφάσισε να επιβάλει ένα μέγιστο όριο γύρων (18) που θα μπορούσαν να συμπληρωθούν με οποιοδήποτε σετ ελαστικών στον αγώνα. Νωρίτερα, η Pirelli είχε παρουσιάσει στη FIA τα ευρήματα της ανάλυσης των σετ ελαστικών που επέστρεψαν οι ομάδες μετά τα ελεύθερα δοκιμαστικά, τα οποία έδειξαν ότι δεν υπήρχε αρκετά σημαντική μείωση της πιθανότητας μικροσκισίματος στο πλευρικό τοίχωμα, μεταξύ της επιφάνειας και του σκελετού λόγω της πρόσκρουσης στα κερμπ σε ορισμένες στροφές. Νωρίτερα είχαν ληφθεί αυτά τα μέτρα πριν από το Sprint Shootout. Η επιβολή αυτή σήμαινε ότι απαιτούνταν τουλάχιστον τρεις αλλαγές ελαστικών για να ολοκληρώσει ένας οδηγός τους 57 γύρους αγώνα.
Στην εκκίνηση, η πλειοψηφία των οδηγών επέλεξε τη μέση γόμα. Εξαίρεση αποτέλεσαν οι Hamilton, Bottas, Magnussen και Lawson, οι οποίοι προτίμησαν να ξεκινήσουν με τη μαλακή γόμα, ενώ ο Perez, εκκινώντας από το pit-lane, έβαλε ένα σετ σκληρής γόμας. Όπως ήταν αναμενόμενο, η μαλακή γόμα επιλέχθηκε μόνο από εκείνους που ήθελαν να κερδίσουν θέσεις στην εκκίνηση ή κοντά στο τέλος του αγώνα, όταν το φορτίο καυσίμου ήταν χαμηλότερο.