Pirelli: Πως κέρδισε ο Max Verstappen

    O οδηγός της Red Bull, Max Verstappen κέρδισε στον αγώνα της πατρίδας του με στρατηγική δυο αλλαγών χρησιμοποιώντας τέλεια και τις τρεις διαθέσιμες γόμες: Εκκίνησε με την PZero κόκκινη μαλακή γόμα C3, προτού βάλει την PZero κίτρινη, μέση γόμα C2, για να ολοκληρώσει με την PZero λευκή σκληρή γόμα C.

    Ο οδηγός της Mercedes Lewis Hamilton, που τερμάτισε δεύτερος υιοθέτησε μια διαφορετική στρατηγική: Εκκίνησε με την μαλακή γόμα και μετά έκανε δυο μέρη με τη μέση γόμα. Στο τέλος πρόσθεσε ένα τρίτο έκτακτο πιτ στοπ όπου έβαλε τη μαλακή γόμα και πήρε τον βαθμό ταχύτερου γύρου στον αγώνα.

    Οι πέντε πρώτοι τερμάτισαν με τη σειρά που εκκίνησαν. Παραταύτα είδαμε πέντε διαφορετικές στρατηγικές στους πρώτους έξι της τελικής κατάταξης. Αυτό δεικνύει τις διαφορετικές στρατηγικές προσεγγίσεις που υιοθέτησαν οι ομάδες για τον αγώνα.

    Ο οδηγός της Red Bull, Sergio Perez είναι ο μόνος που εκκίνησε με τη σκληρή γόμα από τα πιτ. Μετά άλλαξε από σκληρή σε μέση και μαλακή, τερματίζοντας 8ος, αυτό τον ανέδειξε σε οδηγό της ημέρας.

    Υπήρξε ένα μείγμα στρατηγικών μιας ή δυο αλλαγών κατά τη διάρκεια του αγώνα: Επτά οδηγοί σταμάτησαν δυο φορές και οι υπόλοιποι σταμάτησαν μια φορά. Ο Hamilton ήταν ο μόνος οδηγός που σταμάτησε τρεις φορές.

    Κατά τη διάρκεια του αγώνα η θερμοκρασία ήταν πιο υψηλή από τις προηγούμενες ημέρες, έφτασε τους 32 βαθμούς Κελσίου.

    Πως συμπεριφέρθηκε το κάθε ελαστικό

    ΣΚΛΗΡΗC1: Αποτέλεσε σημείο κλειδί για τη νίκη του Verstappen, οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποίησαν το λευκό ελαστικό για το τελευταίο μέρος αγώνα. Αρκετοί οδηγοί συμπλήρωσαν μ’ αυτή τη γόμα περισσότερους από 40 γύρους, ο οδηγός της Williams, Nicholas Latifi έφτασε τους 47 γύρους.

    MEΣΗC2: Ο οδηγός της McLaren, Lando Norris συμπλήρωσε στην αρχή μ’ αυτή τη γόμα 42 γύρους. Οι οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο έβαλαν στο μεσαίο μέρος του αγώνα τη μέση γόμα. Ο Hamilton παραλίγο να πετύχει τον ταχύτερο γύρο μ’ ένα σετ μεταχειρισμένης μέσης γόμας προτού βάλει τη μαλακή γόμα στο τέλος για να εξασφαλίσει τον έξτρα βαθμό.

    ΜΑΛΑΚΗC3: Η πλειοψηφία των οδηγών εκκίνησε στον αγώνα μ’ αυτή τη γόμα. Οι δυο οδηγοί της Mercedes έβαλαν στο τέλος τη μαλακή γόμα σημειώνοντας συνεχόμενους ταχύτερους γύρους. Παρότι η πτώση απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης ήταν η αναμενόμενη, ο ρυθμός φθοράς της ήταν υψηλότερος απ’ ότι είχαμε προβλέψει. 

    FORMULA 3: ΑΓΩΝΑΣ 2&3

    Στον δεύτερο αγώνα κέρδισε ο οδηγός της MPMotorsport, Victor Martins. Έδωσε μάχες για να αναρριχηθεί από την 5η θέση και να βρεθεί επικεφαλής. Ο κάτοχος της pole στην αντεστραμμένη σειρά εκκίνησης Ido Cohen (Carlin) δεν ξεκίνησε καλά και επέτρεψε στον οδηγό της Trident, Clement Novalak να περάσει. Τελικά ο Novalak έχασε τη θέση από το Γάλλο συμπατριώτη του καθώς η εξέλιξη του αγώνα επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας δυο φορές. Ο τρίτος αγώνας είχε νικητή τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας του πρωταθλήματος Dennis Hauger με την ομάδα της Prema. Εκκίνησε από την pole ενώ ο οδηγός της Trident, David Schumacher έχασε τη δεύτερη θέση μετά από επαφή που οδήγησε στην υιοθέτηση καθεστώτος εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Ακόμη μια φορά δεύτερος βρέθηκε ο Novalak.  Η γόμα PZero λευκή σκληρή χρησιμοποιήθηκε αυτό το Σαββατοκύριακο (κάθε αγώνας διαρκεί 24 γύρους χωρίς υποχρεωτικό πιτ στοπ) και είχε δυνατή απόδοση. Ο επόμενος και τελευταίος γύρος του πρωταθλήματος θα διεξαχθεί στο Σότσι αντί για το Ώστιν. 

    Mario Isola – επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Οι τρεις γόμες που επιλέχθηκαν για τον αγώνα έπαιξαν καθοριστικό ρόλο, αυτό φαίνεται και από την μεγάλη ποικιλία διαφορετικών στρατηγικών που είδαμε στον αγώνα, σε μια νέα συναρπαστική πίστα. Οι οδηγοί είχαν την ευκαιρία να πιέζουν στο μέγιστο ως το τέλος. Ο καιρός ήταν πιο ζεστός στον αγώνα απ’ ότι τις προηγούμενες μέρες, πράγμα που σημαίνει ότι ήταν μεγαλύτερες οι απαιτήσεις από τα ελαστικά, εν τέλει αποδείχτηκε σωστή η επιλογή των τριών πιο σκληρών γομών. Η φθορά ήταν υψηλότερη απ’ ότι προβλέπαμε, καθώς δεν είχαν γίνει στις δοκιμές πολλές προσπάθειες αρκετών γύρων. Αντίθετα η πτώση απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης ήταν η αναμενόμενη. Πριν σταματήσουν για τελευταία φορά ώστε να βάλουν τη μαλακή γόμα οι Mercedes στο τέλος του αγώνα, φάνηκε η ταχύτητα που είχε το σετ μεταχειρισμένης μέσης γόμας με το οποίο σημειώθηκε ο ταχύτερος γύρος ως τότε. Συγχαρητήρια στο Max Verstappen και στη Red Bull για αυτή την ιδιαίτερα δημοφιλή, εντός έδρας νίκη.”