Για το Βελγικό Grand Prix, επελέγη η γόμα C2 της Pirelli ως PZero λευκή/σκληρή, η γόμα C3 ως PZero κίτρινη/μέση, και η γόμα C4 ως PZero κόκκινη/μαλακή. Είναι μια επιλογή, ένα επίπεδο πιο μαλακή, απ’ αυτή που είχαμε κάνει πέρυσι στο Spa. H Pirelli έκανε αυτή την επιλογή γιατί οι περισσότεροι οδηγοί, πέρυσι, είχαν επιλέξει τη μέση και τη μαλακή γόμα. Στην πραγματικότητα πολλοί οδηγοί επέλεξαν το μέγιστο των 10 σετ μαλακής γόμας το 2019 και μόνο μια σκληρή γόμα. Φέτος αυτό δεν γίνεται καθώς είναι στάνταρ τα σετ γομών: Δυο σετ σκληρής γόμας, τρία σετ μέσης γόμας και οχτώ σετ μαλακής γόμας.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ
Ο καιρός στο Βέλγιο αυτή την εποχή είναι εξαιρετικά ευμετάβλητος. Μολονότι στο παρελθόν έχουμε δει πολύ υψηλές θερμοκρασίες στο Spa, είναι απίθανο να έχουμε παρόμοιο καιρό με την Ισπανία στα δάση των Αρδεννών. Στο περσινό Βελγικό Grand Prix οι θερμοκρασίες οδοστρώματος ήταν σταθερά κάτω από τους 30 βαθμούς Κελσίου. Η βροχή είναι πάντα ένα ενδεχόμενο. Είναι επίσης πιθανόν να βρέχει στη μια πλευρά της πίστας και να είναι στεγνά στην άλλη πλευρά. Αν όντως βρέξει, η παροχέτευση του νερού είναι ένα σύνηθες πρόβλημα. Σχηματίζονται ρυάκια κατά μήκος της πίστας που προκαλούν υδρολίσθηση. Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που επελέγησαν οι μεσαίες γόμες της γκάμας μας.
Η μεγάλη ποικιλία οφείλεται και στο μήκος του γύρου (7004m) – ο μεγαλύτερος της Formula 1 – είναι τόσο έντονος και ανάμικτος με επικές στροφές όπως η EauRouge.Ασκούνται υψηλά συνδυαστικά φορτία στα ελαστικά: Τόσο κατακόρυφα όσο και πλευρικά. Ως αποτέλεσμα το Σπα είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς, για τα ελαστικά. Επίσηςηφύσητηςασφάλτουείναιαρκετάτραχιά.
Δεν είναι μόνο οι στροφές που θέτουν μεγάλη πρόκληση: Τα 800m της ευθείας Kemmel ψύχουν τα ελαστικά επηρεάζοντας την πρόσφυσή τους στις στροφές που ακολουθούν.
Παρά τις έντονες απαιτήσεις του Spa, πέρυσι είδαμε στρατηγική μιας αλλαγής στον αγώνα. Οι τρεις πρώτοι ακολούθησαν στρατηγική μαλακής/μέσης γόμας, οι περσινές γόμες όμως ήταν ένα επίπεδο πιο σκληρές. Τρεις από τους δέκα πρώτους οδηγούς στην τελική κατάταξη πέρυσι, έκαναν δυο αλλαγές. Ο οδηγός της Renault, Daniel Ricciardo πρακτικά έβγαλε όλο τον αγώνα μ’ ένα σετ μέσης γόμας, μετά από μια αλλαγή στην αρχή του.
Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Η φήμη του Spa δεν είναι τυχαία: Είναι μια πίστα της παλιάς σχολής με πολλές υψομετρικές διαφορές και άλλες μεταβλητές. Οι οδηγοί την λατρεύουν λόγω των πολλών προκλήσεων που θέτει και των αισθήσεων που προκαλεί. Η φετινή επιλογή ελαστικών είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή από την περσινή, παρότι περιμένουμε ότι τα μονοθέσια θα είναι αρκετά ταχύτερα, όπως συμβαίνει στους περισσότερους φετινούς αγώνες. Το Spa είναι ένας από τους λίγους αγώνες φέτος που διεξάγεται στην συνήθη ημερομηνία του, οπότε οι ομάδες θα έχουν πληθώρα δεδομένων. Βέβαια σ’ αυτή την πίστα είναι πιο δύσκολο από οπουδήποτε αλλού, να προβλέψεις τις συνθήκες. Οι ομάδες και οι οδηγοί που έχουν μεγαλύτερη ταχύτητα προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, βγαίνουν κερδισμένοι. Μια σημαντική διαφορά φέτος είναι ότι ο αγώνας αντοχής των 24 Ωρών του Spa δεν έγινε, όπως συνήθως δυο βδομάδες πριν: Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν αυτό θα επηρεάσει αν και συνήθως ότι γόμα και να στρωθεί, ξεπλένεται από την βροχή. Εν τέλει το πιο σημαντικό, είμαι σίγουρος ότι ο αείμνηστοςAnthoineHubertθα βρίσκεται στο μυαλό όλων αυτό το Σαββατοκύριακο. Όλοι θέλουν να αποδοθεί φόρος τιμής, ένα χρόνο μετά το θάνατό του”.