Pirelli: Στο βάθρο με στρατηγική στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι

    YAS MARINA CIRCUIT, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 01: Nico Hulkenberg, Renault R.S. 19, leads Sergio Perez, Racing Point RP19 Lance Stroll, Racing Point RP19, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing C38, Kimi Raikkonen, Alfa Romeo Racing C38, Valtteri Bottas, Mercedes AMG W10, Daniil Kvyat, Toro Rosso STR14 and Romain Grosjean, Haas VF-19 during the Abu Dhabi GP at Yas Marina Circuit on December 01, 2019 in Yas Marina Circuit, United Arab Emirates. (Photo by Jerry Andre / LAT Images)

    Ο οδηγός της Mercedes, LewisHamiltonκέρδισε στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς με στρατηγική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα. Την ίδια τακτική ακολούθησε και ο MaxVerstappenτης RedBull που τερμάτισε δεύτερος. Παραταύτα ο CharlesLeclerc της Ferrari, ο οποίος τερμάτισε 3ος, ακολούθησε μια διαφορετική στρατηγική προσθέτοντας στην αρχική του στρατηγική μέσης/σκληρής γόμας, ένα τελευταίο μέρος με τη μαλακή γόμα. Έτσι είχε το πλεονέκτημα της έξτρα ταχύτητας στο κρίσιμο τελικό μέρος του αγώνα.

    Σημεία κλειδιά

    • Ο Hamilton κέρδισε εκκινώντας από την pole χωρίς να χάσει το προβάδισμα και χωρίς κανένα πρόβλημα στους 55 γύρους. Πίσω του όμως, δόθηκε μάχη για τις άλλες δυο θέσεις στο βάθρο. Ο Βρετανός πέτυχε ένα εντυπωσιακό grandslam: Pole, νίκη και ταχύτερο γύρο.
    • Η Ferrari επέλεξε να πραγματοποιήσει δυο αλλαγές ελαστικών και στα δυο της μονοθέσια ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική στο καθένα. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις τα μονοθέσια έκαναν ταυτόχρονα αλλαγή ενώ χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις διαθέσιμες γόμες, με διαφορετική σειρά.
    • Ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas που εκκινούσε τελευταίος λόγω ποινής τερμάτισε τέταρτος. Στην αρχή χρησιμοποίησε για πολλούς γύρους τη μέση γόμα, προτού βάλει τη σκληρή για το φινάλε. Τερμάτισε μόλις ένα δευτερόλεπτο πίσω απ’ αυτούς που ανέβηκαν στο βάθρο.
    • Τη μεγαλύτερη απόσταση με τη σκληρή γόμα διένυσε ο οδηγός της Toro Rosso, Pierre Gasly. Mετά από μια επαφή στον πρώτο γύρο άλλαξε ελαστικά και συμπλήρωσε 52 γύρους με τη σκληρή γόμα τερματίζοντας δυο γύρους πίσω από τον νικητή.
    • Είδαμε πέντε διαφορετικές στρατηγικές στη βαθμολογούμενη δεκάδα.
    • Ο Lewis Hamilton έσπασε τελικά το ρεκόρ γύρου αγώνα, που κρατούσε από το 2009,. O Βρετανός πέτυχε τον ταχύτερο γύρο αγώνα με τη σκληρή γόμα, δυο γύρους πριν το τέλος.

     

    Πως απέδωσε η κάθε γόμα

    • ΣΚΛΗΡΗC3:Τη χρησιμοποίησαν όλοι οι οδηγοί που έκαναν μια αλλαγή εκτός από το NicoHulkenberg που τερμάτισε 12ος στον τελευταίο του αγώνα – προς ώρας – στηF
    • MEΣΗC4:Ήταν η δημοφιλέστερη επιλογή στην εκκίνηση καθώς πρόσφερε έναν εξαιρετικό συμβιβασμό, ανάμεσα στην αντοχή και στην απόδοση ενόσω έπεφταν οι θερμοκρασίες στο Άμπου Ντάμπι.
    • ΜΑΛΑΚΗC5:Η πιο μαλακή γόμα της γκάμας, ανταπεξήλθε καλά στις απαιτήσεις αυτής της πίστας, αντέχοντας ακόμη και πάνω από 10 γύρους, υπό πλήρες φορτίο καυσίμου, στην αρχή του αγώνα.

    Mario Isola, Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: «Είμαστε ευχαριστημένοι από τη συνολική απόδοση, των ελαστικών,ειδικά όσον αφορά στις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας μας,. Είδαμε μερικά μεγάλα μέρη αγώνα και μικρή πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης. Επίσης είχαμε πολλές διαφορετικές τακτικές και ωμή ταχύτητα, το ρεκόρ ταχύτερου γύρου αγώνα που κρατούσε μια δεκαετία έσπασε τελικά με σχετικά παλιά ελαστικά σκληρής γόμας. Αυτό δεικνύει τη σταθερή βελτίωση απόδοσης που είδαμε στη Formula 1 φέτος, κάτι που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας για το μέλλον. Τώρα επικεντρώνουμε την προσοχή μας στις δοκιμές εξέλιξης για το 2020 και το απώτερο μέλλον, παραμένοντας στη Γιας Μαρίνα. Την Τρίτη και την Τετάρτη όλες οι ομάδες θα δοκιμάσουν μια γκάμα ελαστικών για το 2020 και θα έχουν την ευκαιρία να τη συγκρίνουν με τα ελαστικά του 2019. Μετά απ’ αυτό θα γίνουν δοκιμές και στα ελαστικά 18 ιντσών για το 2021, αυτές θα είναι οι τελευταίες μας φετινές δοκιμές. Συγχαρητήρια στο LewisHamilton και τη Mercedes όχι μόνο για την εμφατική νίκη στον αγώνα, αλλά και την διατήρηση των δυο τίτλων.»