Η απόσταση ανάμεσα στο Μπακού και στη Σιγκαπούρη είναι περίπου επτά χιλιάδες χιλιόμετρα. Η Formula 1 μόλις αντιμετώπισε μια ακόμα πρόκληση αυτής της πολύ μακράς σεζόν, μετακινώντας ομάδες, οδηγούς, μηχανικούς και εξοπλισμό σε δύο μόλις ημέρες, από τις ακτές της Κασπίας Θάλασσας στην πόλη-κράτος όπου συναντώνται τα Στενά της Malacca με τη Νότια Κινεζική Θάλασσα. Είναι η πρώτη φορά που αυτοί οι δύο αγώνες διεξάγονται ο ένας μετά τον άλλο. Οι γόμες που επελέγησαν για τον 15ο αγώνα Grand Prix στη Σιγκαπούρη είναι ίδιες αλλά και ίδιες με τους δύο τελευταίους αγώνες στη Μόντσα και το Μπακού, παρότι πρόκειται για πίστες με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά: η C3 θα είναι η σκληρή γόμα, η C4 θα είναι η μέση γόμα και η C5 θα είναι η μαλακή γόμα.
Η πίστα τροποποιήθηκε πέρσι με στόχο να βελτιωθεί η ροή των στροφών, αλλά παραμένει μία από τις πιο στριφτερές της σεζόν. Το μήκος της είναι τώρα μειωμένο στα 4.940 μέτρα, οπότε αντίστοιχα ο αριθμός των γύρων αυξήθηκε σε 62. Στον τελευταίο τομέα, μεταξύ των παλιών στροφών 16 έως 19, μεσολαβεί πλέον ευθεία 400 μέτρων που τις αντικατέστησε. Έτσι ο αριθμός των στροφών έχει μειωθεί από 23 σε 19. Οι εργασίες ανακατασκευής της πίστας ξεκίνησαν πέρυσι και συνεχίστηκαν φέτος: Ανακατασκευάστηκαν τα τμήματα μεταξύ των στροφών 3 και 9, 10 και 12 και 14 και 17. Ο ασφαλτοτάπητας είναι παρόμοιος με αυτόν που χρησιμοποιείται γενικά σε δημόσιους δρόμους που είναι ανοιχτοί στην κυκλοφορία των πόλεων, αλλά με το νέο ασφαλτικό μπορεί κανείς να περιμένει πιο ομαλή επιφάνεια. Δεν μαθαίνει κανείς συνήθως πολλά από την πρώτη ελεύθερη προπόνηση, αλλά αυτή τη φορά θα δώσει σε όλους την ευκαιρία να αποκτήσουν σημαντικά δεδομένα σχετικά με τη συμπεριφορά των ελαστικών.
Όπως συμβαίνει σε όλες τις διαδρομές εντός πόλης, το παραμικρό λάθος στη Σιγκαπούρη έχει υψηλό κόστος, δεδομένου ότι υπάρχουν πολύ λίγες ζώνες διαφυγής και το να βγείτε λίγο εκτός γραμμής μπορεί να σας οδηγήσει στα προστατευτικά λάστιχα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας είναι συνήθης διαδικασία εκεί, ειδικά επειδή χρειάζεται αρκετός χρόνος για να αφαιρεθεί ένα ακινητοποιημένο μονοθέσιο από την διαδρομή. Υπάρχουν δύο παράγοντες που καθιστούν την μια αλλαγή επικρατέστερη στρατηγική: Πρώτον, ο χαμένος χρόνος για μια αλλαγή ελαστικών είναι περίπου 28 δευτερόλεπτα, εν μέρει επειδή το όριο ταχύτητας εντός των πιτ μειώνεται στα 60 km/h και δεύτερον, το προσπέρασμα σε αυτή την διαδρομή είναι σίγουρα περίπλοκο. Στρατηγική δυο αλλαγών μπορεί να δούμε αν οι διαφορές μηδενιστούν από το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Συνήθως, η μαλακή γόμα χρησιμοποιείται αποκλειστικά στις κατατακτήριες δοκιμές ενώ στον αγώνα χρησιμοποιούνται η μέση και η σκληρή γόμα. Ωστόσο, πέρσι η μαλακή γόμα C5 έπαιξε τον ρόλο της την Κυριακή, ειδικά στο πρώτο μέρος με τους οδηγούς να θέλουν να εκμεταλλευτούν την πρόσθετη πρόσφυσή της στην εκκίνηση. Η φθορά σε αυτή την πίστα οφείλεται κυρίως στη θερμική καταπόνηση, όχι τόσο στην επιφάνεια του ελαστικού, αλλά στο εσωτερικό του, κάτι που δεν βλέπουμε συχνά. Ποικίλλει δε πολύ, ανάλογα με τη ρύθμιση του μονοθεσίου και το αεροδυναμικό φορτίο που παράγει.
Στην διαδρομή της Marina Bay έχουμε δει συχνά στο πρώτο μέρος του αγώνα, οι οδηγοί προσπαθούν να πάνε όσο μακρύτερα μπορούν, διαχειριζόμενοι τα ελαστικά τους με στόχο να εξισορροπήσουν τα δύο μέρη όσο το δυνατόν περισσότερο. Αυτό συχνά οδηγεί στο σχηματισμό ενός τρένου μονοθεσίων, όλα σε απόσταση ελάχιστη μύτη με ουρά, χωρίς δυνατότητα να προσπεράσουν επειδή δεν υπάρχει αρκετή διαφορά απόδοσης, παρά το γεγονός ότι η υπάρχουν τρεις ζώνες DRS. Επομένως, σε μια προσπάθεια να δημιουργηθεί περισσότερη δράση στη διαδρομή η FIA αποφάσισε να εισαγάγει μια τέταρτη ζώνη DRS για αυτό το Σαββατοκύριακο, μεταξύ των στροφών 14 και 16. Θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι την Κυριακή για να δούμε αν θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Μέρος της απρόβλεπτης φύσης αυτού του αγώνα είναι ο καιρός. Η Σιγκαπούρη βρίσκεται στη ζώνη του Ισημερινού, το κλίμα της έχει υψηλή υγρασία, σπάνια κάτω από το 70%, με πιθανότητα βροχής, μερικές φορές πολύ έντονης, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας ή της νύχτας.
Το Grand Prix της Σιγκαπούρης ήταν το πρώτο νυχτερινό στην ιστορία της F1. Οπτικά, πάντα προσφέρει σπουδαίο θέαμα. Όπως συνήθως σε μια στενή διαδρομή, οι κατατακτήριες δοκιμές αποτελούν καθοριστικό παράγοντα όσον αφορά στο αποτέλεσμα του αγώνα. Από τους 14 αγώνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι σήμερα εκεί οι 9 έχουν κερδηθεί από την πρώτη θέση. Βασιλιάς της Σιγκαπούρης είναι ο Sebastian Vettel, ο οποίος έχει κερδίσει πέντε φορές, τέσσερις φορές από την πρώτη θέση, ενώ το συνολικό του ρεκόρ εμφανίσεων στο βάθρο είναι οκτώ. Με τον Γερμανό να αποχωρεί από το άθλημα το 2022, ο Lewis Hamilton ερίζει για τη θέση του. Έχει τον ίδιο αριθμό pole position και τέσσερις νίκες μέχρι σήμερα, ενώ πλησιάζει επίσης το ρεκόρ του Γερμανού στο βάθρο, έχοντας ανέβει επτά φορές.
Άλλοι τρεις οδηγοί που εξακολουθούν να αγωνίζονται σήμερα έχουν κερδίσει στη Marina Bay: ο Fernando Alonso το έχει κάνει δύο φορές και οι Carlos Sainz και Sergio Perez έχουν από μία νίκη. Ο Nico Rosberg, που δεν αγωνίζεται πλέον έχει επίσης κερδίσει μία φορά. Από τις ομάδες, η Ferrari, η Red Bull και η Mercedes είναι ισόπαλες στην κορυφή με τέσσερις νίκες, ενώ η Ferrari έχει το μεγαλύτερο μερίδιο pole position με επτά. Όσο για τις θέσεις στο βάθρο, το μπλε της Red Bull προηγείται με 14 παρουσίες.