Pirelli: Ζώντας το αμερικανικό όνειρο

Επελέγησαν οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας για το Ώστιν: Η C2 είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 είναι η κόκκινη/μαλακή.

Η ανομοιόμορφη επιφάνεια της πίστας μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της απόστασης από το έδαφος επηρεάζοντας την αεροδυναμική απόδοση. Οι ομάδες πρέπει να μελετήσουν προσεκτικά τα δεδομένα για να βρουν το καλύτερο σετάρισμα.

Το περσινό Αμερικάνικο Grand Prix ήταν στρατηγικής δυο αλλαγών. Φέτος όμως έχουμε μια νέα γκάμα ελαστικών οπότε η ιστορία μπορεί να είναι τελείως διαφορετική. Οι νέοι κανονισμοί, οι καιρικές συνθήκες και άλλες παράμετροι της πίστας μπορεί να παίξουν ρόλο.

Όπως στην Ιαπωνία έτσι και εδώ η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών θα είναι διευρυμένη στα 90 λεπτά, ώστε να δοκιμαστούν πρωτότυπα σλικ ελαστικά του 2023. Αυτό θα βοηθήσει να οριστικοποιήσουμε την μορφή των γομών προτού οι ομάδες δοκιμάσουν την τελική τους εκδοχή, μετά το τελευταίο Grand Prix στο Άμπου Ντάμπι.

Όλη η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών θα είναι αφιερωμένη στις δοκιμές ελαστικών με την Pirelli να καθορίζει τη δράση. Αν μια ομάδα δώσει την ευκαιρία σ’ έναν νέο οδηγό να δοκιμάσει στο FP1, θα έχει λίγο χρόνο στο FP2, για το δικό της πρόγραμμα προτού επικεντρωθεί στις δοκιμές ελαστικών. Τα πρωτότυπα ελαστικά ξεχωρίζουν καθώς δεν έχουν χρώματα στα πλαϊνά.

Ο Mario Isola τόνισε ότι: «H πίστα της Αμερικής έχει ισορροπημένη χάραξη όσον αφορά στις απαιτήσεις που θέτει στα μονοθέσια και στα ελαστικά στους τομείς της ελκτικής πρόσφυσης, του φρεναρίσματος και των πλευρικών φορτίων. Κυρίως όμως είναι μια πίστα με συνεχή ροή που λατρεύουν οι οδηγοί. Έχει κάποια απαιτητικά σημεία τα οποία δεν πρέπει να υποτιμήσει κανείς. Κάποια μέρη της στρώθηκαν με νέα άσφαλτο το 2020 ενώ πέρυσι έγιναν εργασίες για να εξομαλυνθούν οι ανομοιομορφίες που υποχρεώνουν τις ομάδες να αυξήσουν την απόσταση από το έδαφος. Αυτό επηρεάζει την αεροδυναμική απόδοση. Στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών πιθανόν να δούμε θεαματική βελτίωση του κρατήματος της πίστας. Κατά συνέπεια για τις ομάδες είναι κρίσιμο να συλλέξουν όσα περισσότερα στοιχεία μπορούν στο FP3 για να καθορίσουν καλύτερα τη στρατηγική τους. Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών θα είναι αφιερωμένη στα slick ελαστικά του 2023, καιρού επιτρέποντος. Οι καιρικές συνθήκες στο Ώστιν είχαν μεγάλες διακυμάνσεις τα τελευταία χρόνια, πρόκειται για μια πίστα όπου πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για όλα!»