Τα αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. πάντα αποτελούσαν έναν «απαγορευτικό καρπό» για την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών καθώς οι ιδιοκτήτες τους βρίσκονται αντιμέτωποι με υπέρογκα τεκμήρια διαβίωσης, υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ από την άλλη μεριά η αξία μεταπώλησής τους ως μεταχειρισμένα κυριολεκτικά έχει αγγίξει το ναδίρ.
Ωστόσο οι κάτοχοι των γνωστών δίλιτρων αυτοκινήτων θα έχουν και έναν ακόμη λόγο για μετανιώσουν που απέκτησαν κάποιο τέτοιο μοντέλο καθώς όπως αποδείχθηκε το όχημά τους αποτελεί και την βασική αιτία εξαίρεσής τους και από τις επιδοτήσεις που δίνει το κράτος στους πολίτες.
Η αρχή έγινε με το Market Pass όπου οι κάτοχοι των αυτοκινήτων με κινητήρες πάνω από 1.929 κ.εκ. τα οποία δεν έχουν κλείσει 10 χρόνια ζωής και υποχρεούνται να καταβάλουν Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης δυστυχώς δεν έλαβαν την επιδότηση του Market Pass εξαιτίας του… πολυτελούς οχήματός τους.
Αφού οι ιδιοκτήτες δίλιτρων αυτοκινήτων εξαιρέθηκαν από την επιδότηση του Market Pass φαίνεται ότι εξαιρούνται και από το νέο πρόγραμμα επιδότησης στεγαστικών δανείων εξαιτίας του υπερπολυτελούς τους οχήματος το οποίο κυριολεκτικά μπορεί πλέον να μην έχει καμία απολύτως αξία!
Ειδικότερα στην υπουργική Απόφαση που καθορίζονται τα κριτήρια των οικονομικά ασθενέστερων οφειλετών για την ένταξή τους στο πρόγραμμα οικειοθελούς στήριξης πιστωτικών και χρηματοδοτικών ιδρυμάτων για την επιδότηση επιτοκίου επισημαίνεται ξεκάθαρα ότι: «Δεν γίνονται δεκτές αιτήσεις νοικοκυριών, τα μέλη των οποίων, βάσει της τελευταίας εκκαθαρισμένης δήλωσης φορολογίας εισοδήματος:
α) Εμπίπτουν στις διατάξεις του φόρου πολυτελούς διαβίωσης,
β) δηλώνουν δαπάνες για αμοιβές πληρωμάτων σκαφών αναψυχής,
γ) δηλώνουν δαπάνες άνω των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ για δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία και
δ) δηλώνουν δαπάνες για οικιακούς βοηθούς, οδηγούς αυτοκινήτων, δασκάλους και λοιπό προσωπικό, όπως αυτές προσδιορίζονται στους αντίστοιχους κωδικούς του εντύπου Ε1.»
Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. εξαιρούνται από την επιδότηση επιτοκίου και θα αναγκαστούν να πληρώνουν αυξημένα επιτόκια για οποιοδήποτε δάνειο και αν έχουν λάβει από κάποιο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα.
Ωστόσο να επισημάνουμε ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. δεν αποτελούν την μοναδική εξαίρεση από τις επιδοτήσεις καθώς και οι βάρκες άνω των 5 μέτρων αποτελούν μία ακόμη αιτία εξαίρεσης από την επιδότηση όπως επίσης οι πισίνες, οι σοφέρ, ή τα… ελικόπτερα και τα αεροσκάφη!
Τώρα εύλογα μπορεί να αναρωτηθεί κανείς τι δουλειά έχουν τα δίλιτρα αυτοκίνητα που δεν έχουν καμία αξία ή οι 5μετρες βάρκες με τις πισίνες ή τα ελικόπτερα και τα αεροσκάφη αλλά δυστυχώς σύμφωνα με την ερμηνευτική εγκύκλιο του ΥΠΟΙΚ σε ότι έχει επιβληθεί Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιρείται τόσο από την επιδότηση επιτοκίου όσο και από το Market Pass.
Ευτυχώς στο πρόγραμμα «Σπίτι μου» που αφορά την αγορά πρώτης κατοικίας με ευνοϊκούς όρους από νέους ηλικίας από 25 ετών έως 39 ετών δεν υπάρχει η προϋπόθεση εξαίρεσης του δίλιτρου αυτοκινήτου οπότε όσοι νέοι έχουν κάποιο τέτοιο όχημα μπορούν κανονικά να καταθέσουν αίτηση συμμετοχής στο επιδοτούμενο πρόγραμμα…