Ποια χώρα μείωσε την επιδότηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά 50%;

Έως τις 28 Νοεμβρίου 2024 οι Γάλλοι καταναλωτές μπορούσαν να παραγγείλουν καινούριο ηλεκτρικό αυτοκίνητο λαμβάνοντας το οικολογικό μπόνους των 4.000 ευρώ. Από την 29 Νοεμβρίου όπως αναφέρει και η σχετική νομοθεσία που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Γαλλικής κυβέρνησης το οικολογικό μπόνους μειώνεται στις 2.000 ευρώ.

Όπως είχε αναγράψει ο Ξένος Τύπος το 2025 το οικολογικό μπόνους θα υποστεί μεγάλο πλήγμα το 2025 με αποτέλεσμα να μειώνεται στο ελάχιστο η βοήθεια για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κατ’ επέκταση να προκαλέσει μια μεγάλη καθυστέρηση στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Η μείωση της επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γαλλία έγινε για να μειωθούν οι δαπάνες στο προϋπολογισμό.

Μια πρωτοφανής θεραπεία λιτότητας

Με μέγιστο κονδύλι 700 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο δεν μπορεί να ξεπεραστεί, η Γαλλία ευθυγραμμίζεται με την πολιτική πολλών ευρωπαϊκών χωρών, όπως η Γερμανία και η Ιταλία, οι οποίες σταματούν ή μειώνουν σημαντικά τη βοήθεια για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

«Αυτή η θεραπεία λιτότητας είναι ξεκάθαρα μια άμεση απειλή με ανυπολόγιστες συνέπειες, τη στιγμή που η ΕΕ ετοιμάζεται να θέσει σε ισχύ τις νέες μειωμένες εκπομπές CO2 οι οποίες και αποτελούν μεγάλη απειλή για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Κινδυνεύουν επίσης να αποδειχθούν εντελώς αντιπαραγωγικές, συμπεριλαμβανομένων των αναμενόμενων φορολογικών εσόδων» τονίζει ο Xavier Horent, γενικός εκπρόσωπος των Mobilians.

Ως μέρος μιας γενικής μείωσης του προϋπολογισμού, το κονδύλι που διατίθεται για το οικολογικό μπόνους θα μειωθεί στο μισό, από 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ σε 700 εκατομμύρια ευρώ για το 2025. Αυτή η προσέγγιση θα επέτρεπε στο κράτος να αποφύγει ένα απροσδόκητο αποτέλεσμα και να επιτύχει ορισμένες πρόσθετες οικονομίες εντός ενός περιορισμένου προϋπολογισμού.

Μπόνους από 4.000 έως 2.000 ευρώ

Μεταξύ των βασικών νέων χαρακτηριστικών, το οικολογικό μπόνους για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος που παράγεται στην Ευρώπη, και όχι στην Κίνα, υφίσταται βαθιές αλλαγές. Η «περιβαλλοντική βαθμολογία» για τα ιδιωτικά οχήματα θα διατηρηθεί. Τα ποσά των μπόνους καθορίζονται πλέον ανάλογα με το επίπεδο εισοδήματος, με την συντριπτική πλειοψηφία των Γάλλων φορολογούμενων να μπορούν να εισπράξουν επιδότηση 2.000 ευρώ ενώ το ποσό των 4.000 ευρώ μπορούν να εισπράξουν οι Γάλλοι με πολύ χαμηλά εισοδήματα οι οποίοι βέβαια δεν μπορούν να αγοράσουν καινούριο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Να υπενθυμίσουμε πως η επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου έως τις 28 Νοεμβρίου κυμαίνονταν από 4.000 ευρώ έως 7.000 ευρώ.

Επίσης στο νέο οικολογικό μπόνους καταργείται η επιδότηση αγοράς μικροαυτοκινήτου γεγονός που θα επηρεάσει αρνητικά την κατηγορία μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ωστόσο βρίσκονται σε άνοδο.

Στόλους και επαγγελματίες στο στόχαστρο των δημοσίων αρχών

Μετά την απώλεια του οικολογικού μπόνους πέρυσι, οι επαγγελματίες και οι στόλοι αυτοκινήτων χάνουν επίσης το πλεονέκτημα του μπόνους στα ελαφρά φορτηγά (LCV). Με μερίδιο αγοράς μόλις 11% για τα ηλεκτρικά vans, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα επιτευχθεί πολύ πιο δύσκολα.