Μια ακόμη μάρκα, από την Κίνα αυτή τη φορά, βάζει στην φαρέτρα του ο όμιλος Βασιλάκη η οποία ανακοινώθηκε πριν λίγες ώρες και ακούει στο όνομα XPENG!
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr τα δύο πρώτα μοντέλα (P7 και G9) που θα εισήχθησαν στην Ελλάδα πρόσφατα έλαβαν έγκριση Τύπου και σύντομα θα κυκλοφορούν με ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας ενώ αργότερα θα εισαχθεί και το G6.
Ο όμιλος Βασιλάκη με την απόκτηση της XPENG έχει αθροιστικά 8 μάρκες αυτοκινήτων εκ των οποίων οι υπόλοιπες 7 είναι η Hyundai, Kia, Seat, Cupra, Fiat, Jeep και Alfa Romeo.
H XPENG αποτελεί μια κινεζική εταιρεία start-up ηλεκτρικών οχημάτων η οποία αναμένεται να αποτελέσει ένα σημαντικό αντίπαλο για τον κολοσσό Tesla.
«Είμαστε χαρούμενοι που θα έχουμε το Autohellas Group ως στρατηγικό συνεργάτη στην Ελλάδα, μία σημαντική αγορά για την XPENG, όπου μπορούμε να χτίσουμε μία ισχυρή θέση για τα μοντέλα μας με την έξυπνη τεχνολογία εξαιτίας της δυνητικής ανάπτυξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», δήλωσε ο Brian Hongdi Gu, Vice Chairman & President XPENG. «Η εμπειρία του Autοhellas Group και η μακρά παρουσία του στην ελληνική αγορά θα μας βοηθήσει να αναπτυχθούμε και σε αυτή την αγορά με το Sport Sedan P7, το Ultra-Smart Coupe SUV G6 και τη ναυαρχίδα των μοντέλων μας το SUV G9. H έναρξη της δραστηριότητας της XPENG στην Ελλάδα αποτελεί ορόσημο στην Ευρωπαϊκή μας ανάπτυξη.»
Από την πλευρά του ο Γιώργος Βασιλάκης, CEO του αυτοκινητιστικού εισαγωγικού τμήματος του Autohellas Group, δήλωσε: «Είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι που η XPENG επέλεξε το Autohellas Group για συνεργάτη της στην Ελλάδα. H στρατηγική συνεργασία με την XPENG υπογραμμίζει τη φιλοδοξία μας για ένα πιο πράσινο αυτοκινητιστικό μέλλον μέσα από την πελατοκεντρική μας φιλοσοφία. Τα μοντέλα της XPENG είναι ποιοτικά και διαθέτουν έξυπνη τεχνολογία στο DNA τους. Στόχος μας είναι να ηγηθούμε της αγοράς των premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.»
Ποια είναι η XPENG;
Η XPENG αποτελούσε μια Start-up εταιρεία η οποία ιδρύθηκε το 2015 με έδρα την πόλη Guangzhou. Η άνοδος της στην παγκόσμια αγορά έγινε με πολύ γοργούς ρυθμούς. Η αυτοκινητοβιομηχανία άρχισε να πουλάει αυτοκίνητα μόλις τον Δεκέμβριο του 2018, όταν τα πρώτα G3 παραδόθηκαν στους πελάτες της. Στη συνέχεια στα μέσα του 2020 η εταιρεία κυκλοφόρησε το P7. Το 2021 η εταιρεία κατάφερε να «αντλήσει» 500 εκατ. δολάρια για την κατασκευή ιπτάμενων οχημάτων, τα οποία αναμένεται να βγουν στην αγορά το 2024!
Από την ίδρυση της μέχρι σήμερα η εταιρεία έχει καταφέρει να προσελκύσει κεφάλαια άνω του 1,5 δισ. δολαρίων, ενώ η αποτίμησή της υπολογίζεται στα 15 δισ. δολάρια!
Να υπενθυμίσουμε επίσης ότι τον Ιούλιο του 2023 η VW δήλωσε ότι θα αγοράσει το 4,99% της XPENG για περίπου 700 εκατομμύρια δολάρια, γεγονός που ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2023, με ένα πλάνο να λανσάρουν από κοινού δύο μοντέλα EV μέχρι το 2026.
Ωστόσο η XPENG εκτός από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα ασχολείται και με ιπτάμενα αυτοκίνητα! Μάλιστα τον Οκτώβριο του 2022 το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο της XPENG πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στους αιθέρες του Dubai.
Το XPENG X2, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο και διαθέτει δύο προγράμματα λειτουργίας. Το manual, στο οποίο ο οδηγός ή αν προτιμάτε καλύτερα ο πιλότος είναι εκείνος που αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο του «οχήματος» και το αυτόνομο πρόγραμμα λειτουργίας, το οποίο απαλλάσσει τους επιβάτες από το δύσκολο, ομολογουμένως, έργο της… πτήσης.
Σύμφωνα με την κινεζική φίρμα, το XPENG 2 έχει τη δυνατότητα πτήσης σε απόσταση 1.000 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει στον αέρα είναι τα 130 χλμ./ώρα. Σε ό,τι αφορά στην αυτονομία του, αυτή υπολογίζεται σε 35 λεπτά πτήσης, χρόνος αρκετός ώστε να διανύσει μια αρκετά μεγάλη απόσταση στον εναέριο χώρο μιας μεγαλούπολης.
Λέτε να δούμε και ιπτάμενα αυτοκίνητα με τα χρώματα της Aegean που ανήκει στον όμιλο Βασιλάκη;
Ποια μοντέλα θα έρθουν στην Ελλάδα
Δύο είναι τα μοντέλα της XPENG που θα ξεκινήσουν την εμπορική τους δραστηριότητα στην Ελλάδα τα οποία φέρουν τα λογότυπα P7 και G9.
Το ηλεκτρικό XPENG P7 αποτελεί το βασικό μοντέλο της εταιρείας και διατίθεται σε πισωκίνητη ή τετρακίνητη έκδοση με μία μπαταρία χωρητικότητας 82,7 Kwh η οποία προσδίδει μια αυτονομία 576 χλμ. στην πισωκίνητη έκδοση και 505 χλμ. στην τετρακίνητη έκδοση.
Το δεύτερο μοντέλο της XPENG που θα διατεθεί στην Ελλάδα αφορά στο ηλεκτρικό μοντέλο G9 το οποίο επίσης στα διατίθεται σε πισωκίνητη ή τετρακίνητη έκδοση. Το G9 θα κινείται από μια μπαταρία χωρητικότητας 75,8Kwh που θα προσδίδει μια αυτονομία 460 χλμ. στην πισωκίνητη έκδοση.
Η τετρακίνητη αλλά και ακόμη μία δικίνητη έκδοση Long Range θα κινούνται από μία μπαταρία χωρητικότητας 93 Kwh η οποία θα προσδίδει αυτονομία 550 χλμ. στην πισωκίνητη έκδοση και 520 χλμ. στην τετρακίνητη έκδοση.
Το XPENG G6 αποτελεί τo ultra-smart coupe SUV, η τελευταία προσθήκη στον στόλο μοντέλων αλλά μόλις παρουσιάστηκε.
Οι τιμές των XPENG σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ είναι άκρως δελεαστικές και σίγουρα αποτελούν ένα «αγκάθι» στην εξάπλωση των ανταγωνιστικών μοντέλων της Tesla.
Ποιο ισχυρός ο όμιλος Βασιλάκη στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου
Ο όμιλος Βασιλάκη αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους «παίκτες» της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου έχοντας ήδη στην κατοχή του 7 μάρκες αυτοκινήτων. Η απόκτηση μιας επιπλέον νέα μάρκας, της XPENG, στην προκειμένη μαζί με τις Hyundai, Kia, Seat, Cupra, Fiat, Jeep και Alfa Romeo θα αυξήσουν περαιτέρω τα μερίδια του ελληνικού ομίλου στην ελληνική αγορά.
Στο πρώτο τετράμηνο ο ελληνικός όμιλος κατείχε το 18% του συνόλου της αγοράς καινούριων αυτοκινήτων χωρίς να διαθέτει κάποια κινέζικη μάρκα. Πιο συγκεκριμένα στο πρώτο 4μηνο οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 8.621 μονάδες σε σύνολο 50.113 αυτοκινήτων εκ των οποίων η Hyundai, η Fiat και η Kia κατάφεραν να καταγράψουν τετραψήφιο αριθμό πωλήσεων ενώ οι μάρκες Seat, Jeep, Cupra και Alfa Romeo κατάφεραν να διαθέσουν τριψήφιο αριθμό οχημάτων η κάθε μία μάρκα.
Η έλευση της XPENG αναμένεται να διευρύνει το πελατολόγιο του ομίλου προσελκύοντας νέους ιδιώτες καταναλωτές αλλά και εταιρείες ενοικιάσεων και leasing αυξάνοντας περαιτέρω το μερίδιο του ομίλου στην εγχώρια αγορά.
Η δραστηριότητα της εμπορίας αυτοκινήτων του ομίλου το 2023 στην Ελλάδα, με την σταδιακή αποκατάσταση της παραγωγής αλλά και την διεύρυνση του χαρτοφυλακίου μαρκών του Ομίλου, παρουσίασε σημαντική αύξηση στο σκέλος της Εισαγωγής/Διανομής. Το αθροιστικό μερίδιο αγοράς του Ομίλου Autohellas που κατέχουν οι Hyundai, Kia, Seat/Cupra, Fiat, Jeep, Alfa Romeo το 2023 διαμορφώθηκε σε 25% στις πωλήσεις ιδιωτών, 17% στις πωλήσεις προς εταιρείες και 20% στις συνολικές ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στη χώρα. Να υπενθυμίσουμε πως η δραστηριότητα της εμπορίας συνεισέφερε συνολικά 560,1 εκατ. ευρώ στον Κύκλο Εργασιών με αύξηση 32,7% χωρίς να περιλαμβάνει τις πωλήσεις της Italian Motion (Fiat, Jeep και Alfa Romeo).
Το 2024 ξεκίνησε δυναμικά για την Autohellas καθώς προχώρησε για πρώτη φορά σε Έκδοση Ομολογιακού Δανείου (ΚΟΔ διαπραγματεύσιμου στο ΧΑΑ) ύψους 200 εκατ. ευρώ, πενταετούς διάρκειας, σταθερού επιτοκίου 4,25%, μέσω Δημόσιας Προσφοράς προς το επενδυτικό κοινό. Η επιτυχής της έκβαση με 2,3 φορές υπερκάλυψή της, αποτέλεσαν ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην πορεία της εταιρίας προσθέτοντας ένα νέο τύπο χρηματοοικονομικού εργαλείου στον ευρύτερο αναπτυξιακό της σχεδιασμό.