Ποια ελληνική εταιρεία δίνει 2 μισθούς bonus στους υπαλλήλους της;

Η Motor Oil διπλασίασε το ποσό επιβράβευσης που προτείνει να λάβουν οι 1.429 εργαζόμενοι του ομίλου, ως αναγνώριση της συμβολής των υπαλλήλων στις επιδόσεις υψηλής κερδοφορίας και των συνολικών αποτελεσμάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, στην προσεχή γενική συνέλευση των μετόχων στις 19 Ιουνίου θα προτείνει την διανομή από τα καθαρά κέρδη της εταιρείας 12 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο «μεταφράζεται» σε σχεδόν δύο μηνιαίους μισθούς για κάθε εργαζόμενο.

Με αυτό τον τρόπο η Motor Oil συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη αποχαιρετά την εταιρική χρήση του 2023 και καλωσορίζει αυτή του 2024 με την διοίκηση υπό τον πρόεδρο Βαρδή Βαρδινογιάννη και τον αντιπρόεδρο και CEO κ. Γιάννη Βαρδινογιάννη να εισηγείται στην ερχόμενη ετήσια τακτική γενική συνέλευση των μετόχων στις 19 Ιουνίου τη διανομή 219 εκατ. ευρώ!

Η Μotor Oil θεωρεί τους υπαλλήλους της ως τον πολυτιμότερο πόρο, απαραίτητο για την επίτευξη των στρατηγικών της στόχων, την υλοποίηση των αναπτυξιακών επιχειρηματικών της σχεδίων και τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης ανταγωνιστικότητάς της.

Υπενθυμίζεται ότι για το 2023 είχαν καταβληθεί στους εργαζόμενους στη μητρική εταιρεία επιπλέον 10,4 εκατ. ευρώ μέσω μισθοδοσίας. Xωρίς την επιπλέον παροχή των 12 εκατ. ευρώ, οι περσινές μέσες ετήσιες, μικτές αποδοχές ανά εργαζόμενο ανήλθαν σε 88.818 ευρώ. Ενώ αν υπολογιστεί και η νέα παροχή θα φτάσουν στα 97.239 ευρώ.

Εκτός των απλών υπαλλήλων η γενική συνέλευση θα προτείνει επίσης τη διανομή συνολικών κερδών ύψους 8 εκατ. ευρώ ως μπόνους επιβράβευσης στα μέλη του ΔΣ της εταιρείας (εξαιρουμένων των ανεξάρτητων μη εκτελεστικών μελών) και σε ανώτατα διευθυντικά στελέχη. Επισημαίνεται ότι τα καθαρά κέρδη χρήσης της Εταιρεία διαμορφώθηκαν τη χρήση 2023 σε 786,6 εκατ. ευρώ έναντι 735 εκατ. ευρώ τη χρήση 2022.

3.000 σταθμοί φόρτισης

Την ίδια στιγμή η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) θα χορηγήσει στη Motor Oil 10ετές δάνειο ύψους 40 εκατ. ευρώ, συγχρηματοδοτώντας το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας για την ανάπτυξη εκτεταμένου δικτύου σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και σταθμών υδρογόνου σε όλη την Ελλάδα.

Η επένδυση αυτή, η πρώτη τέτοιας κλίμακας στην Ελλάδα, προβλέπει την εγκατάσταση περίπου 3.000 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών μέσων μεταφοράς. Οι υποδομές για τα μέσα μεταφοράς που κινούνται με υδρογόνο θα περιλαμβάνουν μία ηλεκτρολυτική κυψέλη για την παραγωγή υδρογόνου, σταθμό τροφοδοσίας για τη φόρτωση υδρογόνου στα ρυμουλκούμενα βυτία, ρυμουλκούμενα βυτία υδρογόνου και σταθμούς ανεφοδιασμού με υδρογόνο.

Το έργο θα συμβάλει επίσης στην ανάπτυξη της βιομηχανίας υδρογόνου και ηλεκτροκίνησης, επιταχύνοντας την εγκατάσταση υποδομών για οχήματα μηδενικών ρύπων, και επομένως έμμεσα και στην ανάπτυξη των αντίστοιχων τομέων της αγοράς.

Επίσης η Motor Oil και η ΔΕΗ ανακοίνωσαν την υπογραφή Μνημονίου Συναντίληψης (Memorandum of Understanding – MOU) για τη διαμόρφωση του  πλαισίου και την υλοποίηση μέσω κοινοπρακτικού σχήματος (Joint Venture), έργων στον τομέα του πράσινου Υδρογόνου. Η συμμετοχή της Motor Oil στο κοινό μετοχικό σχήμα θα ανέλθει σε 51% και της ΔΕΗ σε 49%.

Η Κοινοπραξία πιστεύει ότι μπορεί να ηγηθεί της ανάπτυξης της οικονομίας του Υδρογόνου στην Ελλάδα, έχοντας πρόσβαση στην αναπτυσσόμενη πλατφόρμα παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές της ΔΕΗ, εκμεταλλευόμενη ταυτόχρονα τη δυναμικότητα και τεχνογνωσία της Motor Oil ως μιας εκ των μεγαλύτερων ενεργειακών ομίλων στη χώρα.

Η σκοπούμενη Κοινοπραξία έχει στόχο την ανάπτυξη έργων παραγωγής και αποθήκευσης πράσινου Υδρογόνου στη χώρα, διευκολύνοντας έτσι την ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας σε ένα περιβάλλον καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα (Net Zero).

Diesel κίνησης από… τηγανέλαια

Τη δυνατότητα να ανακυκλώνουν τα χρησιμοποιημένα τηγανέλαια τα οποία κατόπιν επεξεργασίας μετατρέπονται σε diesel κίνησης ή θέρμανσης δίνει η εταιρεία «Πράσινο Λάδι», θυγατρική του ομίλου Motor Oil μειώνοντας με αυτό τον τρόπο τις εκπομπές CΟ2 αλλά και τη μόλυνση των υδάτων.

Πιο συγκεκριμένα όπως ανακοινώθηκε σήμερα σε σχετική εκδήλωση, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παραδίδουν το χρησιμοποιημένο λάδι σε φιάλες, σε 2.500 σημεία ανακύκλωσης σε όλη τη χώρα που βρίσκονται στη διεύθυνση https://www.prasinoladi.gr/individuals/want-recycle.

Υπολογίζεται ότι ένα λίτρο τηγανέλαιο παράγει 1 lt βιοντίζελ, το οποίο εξοικονομεί 3kg CO2 από την ατμόσφαιρα ενώ μπορεί να υποβαθμίσει 1 εκατομμύριο λίτρα νερού, ποσότητα που χρησιμοποιεί ένας άνθρωπος σε 14 χρόνια. Επιλέξιμα για ανακύκλωση είναι όλα τα βρώσιμα έλαια που χρησιμοποιούνται στο σπίτι για τηγάνισμα όπως: Ελαιόλαδο, Ηλιέλαιο, Καλαμποκέλαιο κλπ καθώς και παλιά ταγκισμένα λάδια, τα οποία υπάρχει ανάγκη να απορριφθούν. Εκτιμάται ότι κάθε νοικοκυριό χρησιμοποιεί 9 λίτρα λαδιού για τηγάνισμα κάθε χρόνο κατά μέσο όρο. Το λάδι συλλέγεται και μεταφέρεται σε μονάδα επεξεργασίας της εταιρείας στο Βόλο όπου με την προσθήκη μεθανόλης μετατρέπεται σε βιοντίζελ το οποίο αναμειγνύεται με το diesel κίνησης και θέρμανσης στα διυλιστήρια πετρελαίου. Σύμφωνα με τη νομοθεσία επιτρέπεται η προσθήκη βιοντίζελ στο συμβατικό πετρέλαιο που διατίθεται στην κατανάλωση σε ποσοστό μέχρι 7% ενώ συζητείται η αύξηση του ποσοστού στο 24% μεταξύ άλλων χρήσεων και στη ναυτιλία, για την επιτάχυνση της απανθρακοποίησης του κλάδου.