Η Κινεζική SAIC Motor, θα ζητήσει ακρόαση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τους πρόσθετους προσωρινούς δασμούς που αντιμετωπίζει οι οποίοι τέθηκαν σε ισχύ από την Παρασκευή 5 Ιουλίου 2024 και επιβάλλονται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εταιρεία.
«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρέβλεψε ορισμένες από τις πληροφορίες και τα αντεπιχειρήματα που υπέβαλε η SAIC κατά τη διάρκεια της έρευνας», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η κρατική αυτοκινητοβιομηχανία.
Το αίτημα της SAIC ήρθε αμέσως μετά τη δημοσίευση των πορισμάτων της Επιτροπής, από την εννέαμηνη έρευνά της στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, δίνοντας πληροφορίες για τα στοιχεία που συγκέντρωσε για να υποστηρίξει τη μεγαλύτερη εμπορική υπόθεση των Βρυξελλών μέχρι σήμερα.
Οι προσωρινοί δασμοί από 17,4% έως και 37,6% έχουν σχεδιαστεί για να αποτρέψουν αυτό που περιέγραψε η πρόεδρος της Επιτροπής Ursula von der Leyen ως απειλούμενη πλημμύρα φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάστηκαν με κρατικές επιδοτήσεις.
Η έκθεση αναφέρει λεπτομερώς την απροθυμία της κινεζικής κυβέρνησης και της SAIC να συνεργαστούν στην έρευνα, δικαιολογώντας την επιβολή της SAIC με τον υψηλότερο δασμολογικό συντελεστή 37,6%. Σε άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD και η Geely επιβλήθηκαν χαμηλότεροι δασμοί 17,4% και 19,9%, αντίστοιχα οι οποίοι προστίθενται στον τυπικό δασμό 10% της ΕΕ που επιβάλει σε εισαγωγές από Τρίτες Χώρες.
Υπάρχει, ωστόσο, μια προθεσμία τεσσάρων μηνών κατά την οποίο οι δασμοί είναι προσωρινοί και οι εντατικές συνομιλίες αναμένεται να συνεχιστούν μεταξύ των δύο πλευρών καθώς το Πεκίνο απειλεί με εκτεταμένα αντίποινα.
Μετά την ανακοίνωση των προσωρινών δασμών στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ, τα ενδιαφερόμενα μέρη όπως η Κίνα και οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν προθεσμία έως τις 18 Ιουλίου να σχολιάσουν ή να ζητήσουν ακρόαση.
Ενώ συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επαναξιολογούν τις στρατηγικές τιμολόγησης με βάση τις προσωρινές τιμές.
«Αυτό που δημιούργησε το μεγαλύτερο άγχος για στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα ήταν η αβεβαιότητα για το πώς θα γίνουν δεκτά τα προϊόντα της σε αυτές τις διεθνείς αγορές», δήλωσε ο Tu Le, ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας Sino Auto Insights.
«Αλλά φαίνεται τώρα ότι με τις ΗΠΑ και την ΕΕ να έχουν καταλήξει σε δασμούς και συντελεστές, μπορούν τώρα να προσαρμόσουν τις παγκόσμιες στρατηγικές τους για να συμπεριλάβουν τα νέα δεδομένα».
Ένας εκπρόσωπος της θυγατρικής SAIC, MG στη Γαλλία, δήλωσε στο Reuters ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είχε αρκετά οχήματα MG4 σε απόθεμα «για να διαρκέσει μέχρι τον Νοέμβριο χωρίς αύξηση των τιμών».