Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν τη λύση έναντι της κλιματικής αλλαγής αλλά όπως αποδεικνύεται οι μεγάλοι όμιλοι που διαχειρίζονται τεράστιους στόλους οχημάτων βρέθηκαν αντιμέτωποι με πολύ σοβαρά ζητήματα που επηρεάζουν την κερδοφορία τους. Όταν λοιπόν σε εταιρείες κολοσσούς επηρεάζεται η κερδοφορία τα στελέχη τους αυτομάτως λαμβάνουν δραστικές λύσεις ώστε να επανέλθει η κανονικότητα.
Μία από αυτές τις δραστικές αποφάσεις αφορούν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα Tesla τα οποία όπως φαίνεται «αποσύρονται» από τους στόλους της εταιρείες ενοικιάσεων Sixt εξαιτίας των πολύ χαμηλών μεταπωλητικών αξιών των συγκεκριμένων μοντέλων ως μεταχειρισμένα αλλά και του πολύ αυξημένου κόστους επισκευής των ζημιών.
Θα πρέπει να τονίσουμε πως όλες οι εταιρείες Leasing και Ενοικιάσεων αποκομίζουν τεράστια κέρδη από την πώληση του μεταχειρισμένου στόλου των οχημάτων τους και ήδη η μεγάλη πλειοψηφία των ηλεκτρικών μοντέλων καταγράφει πολύ κακή εικόνα όσον αφορά στις μεταπωλητικές τους αξίες ως μεταχειρισμένα. Η Tesla όπως φαίνεται κατάφερε να αναδειχθεί «πρωταθλήτρια» χαμηλών τιμών μεταπώλησης αλλά και υψηλού κόστους επισκευής ζημιών με ότι και αν συνεπάγεται αυτό για την αμερικανική μάρκα.
Η εταιρεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων Sixt όπως αποκάλυψε το Bloomberg αποσύρει σταδιακά την Tesla από τον στόλο της, επικαλούμενη κακές αξίες μεταπώλησης.
Μάλιστα σε ένα email του ομίλου προς τους πελάτες της που δημοσιοποιήθηκε, η Sixt ισχυρίστηκε ότι αυτά τα ζητήματα αξίας μεταπώλησης επιδεινώνονται από το υψηλότερο κόστος επισκευής για ηλεκτρικά οχήματα (EVs) σε σχέση με μοντέλα που λειτουργούν με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η επιστολή αναφέρει ότι υπάρχουν «σημαντικά υψηλότερα κόστη διατήρησης για οχήματα Tesla» και ότι η εταιρεία δεν θα αγοράσει επιπλέον οχήματα Tesla.
Ωστόσο, ένας εκπρόσωπος της εταιρείας είπε ότι εξακολουθεί να σχεδιάζει να ηλεκτροδοτήσει έως και το 90% του ευρωπαϊκού στόλου ενοικίασης μέχρι το τέλος μιας δεκαετίας ανακοινώνοντας επίσης ότι έχει ήδη συμφωνηθεί η αγορά περίπου 100.000 οχήματα BYD έως το 2028.
Μάλιστα η κυκλοφορία των ηλεκτρικών BYD θα ξεκινήσει στη Γερμανία, στη Γαλλία, στην Ολλανδία και στο Ηνωμένο Βασίλειο, με οχήματα να εμφανίζονται στον στόλο φέτος.
Ωστόσο δεν είναι μόνο η Sixt η οποία απομακρύνεται από την Tesla. Ήδη η Hertz επιβραδύνει την κυκλοφορία της ηλεκτροκίνησης, αναφέροντας χαμηλότερα από τα αναμενόμενα περιθώρια κέρδους το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και αναφέροντας τις επισκευές EV ως μία από τις βασικές προκλήσεις.
«Η επισκευή σύγκρουσης και ζημιάς σε ένα EV μπορεί συχνά να είναι διπλάσια από αυτή που σχετίζεται με ένα συγκρίσιμο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο CEO της Hertz Global Stephen Scherr.
«Τα άμεσα λειτουργικά μας έξοδα παρέμειναν ελεγχόμενα το τρίμηνο καθώς αυξήθηκαν με τον όγκο των συναλλαγών. Σε βάση μονάδας, επιτύχαμε κέρδη παραγωγικότητας στις περισσότερες κατηγορίες αυτοκινήτων. Εξαίρεση παρέμεινε το κόστος ζημιών οχημάτων, ιδιαίτερα εκείνων των ηλεκτρικών μας οχημάτων, το οποίο αντιμετωπίζουμε με πολύ στοχευμένο τρόπο.»
Ο κ. Scherr πρόσθεσε έναν άλλο λόγο για τον οποίο η Hertz επιβραδύνει την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης οφείλεται στις μειώσεις των τιμών.
«Η πτώση των τιμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του 2023, κυρίως λόγω της Tesla, οδήγησε την εύλογη αγοραία αξία των ηλεκτρικών μας οχημάτων χαμηλότερη σε σύγκριση με πέρυσι, έτσι ώστε καθώς η διάσωση δημιουργεί μεγαλύτερη απώλεια και επομένως μεγαλύτερη επιβάρυνση», είπε ο κ. Scherr.
Η Hertz ισχυρίζεται ότι εξακολουθεί να παραμένει «δεσμευμένη» στην αγορά 100.000 αυτοκινήτων Tesla, καθώς και 175.000 EV από την GM. Υπέγραψε επίσης μια μεγάλης κλίμακας συμφωνία με την Polestar, η οποία οδήγησε στην προσθήκη του Polestar 2 στους στόλους.
«Η εστίασή μας και η δουλειά μας με την Tesla είναι να εξετάσουμε την απόδοση του αυτοκινήτου έτσι ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος περιστατικών ζημιάς. Και είμαστε σε πολύ άμεση δέσμευση μαζί τους για την προμήθεια ανταλλακτικών και την εργασία», είπε ο κ. Scherr.
Καθώς η Hertz αγοράζει ηλεκτρικά ηλεκτρικά οχήματα από την GM και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στο μέλλον, ο κ. Scherr είπε ότι η εταιρεία αναμένει από αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα που δεν ανήκουν στην Tesla να έχουν «μικρότερη συχνότητα ζημιάς» και «χαμηλότερο κόστος ανταλλακτικών και εργασίας».
«Θυμηθείτε, όπως η GM και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, υπάρχουν δεκαετίες δημιουργίας ενός ευρέος εθνικού δικτύου προμήθειας ανταλλακτικών. Υπάρχει ένα aftermarket ανταλλακτικών που είναι λιγότερο ώριμο προφανώς στο πλαίσιο της Tesla», είπε ο κ. Scherr.
Να υπενθυμίσουμε ότι μόλις η Hertz ανακοίνωσε τα σχέδιά της το 2021 να αγοράσει 100.000 ηλεκτρικά οχήματα Tesla μέχρι το τέλος του 2022, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία σημείωσε κεφαλαιοποίηση 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων για πρώτη φορά.
Όμως, όπως αναφέρει το CNBC, η Hertz έχει επί του παρόντος μόνο 50.000 EVs στο στόλο της, με 35.000 από αυτά να είναι Tesla.
Περίπου το 11% του συνόλου του παγκόσμιου στόλου της Hertz περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα επί του παρόντος, ωστόσο η εταιρεία δεν θα επιτύχει τον προαναφερθέντα στόχο του 25% μέχρι το τέλος του 2024.