Ποια μάρκα θα μειώσει σημαντικά την παρουσία της στην Κίνα;

Όπως και άλλοι δυτικοί κατασκευαστές, η premium και σπορ μάρκα Porsche υποφέρει στην κινεζική αγορά. Οι πωλήσεις είναι χειρότερες από τις αναμενόμενες και ειδικά των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να συρρικνώσει το δίκτυο προκειμένου να μειωθεί το κόστος.

Μάλιστα σύμφωνα με τους αναλυτές υπάρχει επείγουσα ανάγκη δράσης από την Porsche. Η εταιρεία της Στουτγάρδης μόλις παρουσίασε οικονομικά και εμπορικά αποτελέσματα κάτω από τις προσδοκίες. Στο τέλος του πρώτου εννεάμηνου του έτους, ο τζίρος της μάρκας διαμορφώθηκε στα 28,6 δισ. ευρώ καταγράφοντας πτώση 5,2% ενώ τα λειτουργικά κέρδη της μειώθηκαν κατά 26,7% στα 4,04 δισ. ευρώ.

Κατά τη διάρκεια του 9μηνου, ο κατασκευαστής παρέδωσε 226.026 νέα οχήματα σημειώνοντας πτώση 7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Ωστόσο, ορισμένες αγορές καθιστούν δυνατή την αντιστάθμιση των φτωχότερων επιδόσεων άλλων περιοχών όπως είναι η Κίνα.

Το έμβλημα και η κληρονομιά της Porsche δεν αρκούν πλέον για τους Κινέζους

Η Porsche αντιμετωπίζει πράγματι δυσκολίες στην κινεζική αγορά όπου οι «πλούσιοι πελάτες έχουν λιγότερα χρήματα να ξοδέψουν για αυτοκίνητα λόγω της κρίσης των ακινήτων στη χώρα», υπογραμμίζει το γερμανικό πρακτορείο Τύπου DPA. Αλλά και λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος μεταξύ των πελατών για θερμικά μοντέλα υψηλού κυβισμού και της στροφής των εγχώριων αγοραστών προς νέα ενεργειακά οχήματα (NEV) . Υβριδικό δηλαδή ή αμιγώς ηλεκτρικό.

Ωστόσο, φαίνεται ότι οι μηδενικές εκπομπές ρύπων Porsche Taycan και Porsche Macan δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους. Σε μια εποχή που πολλοί τοπικοί κατασκευαστές παράγουν πλέον πολλά οχήματα υψηλών επιδόσεων, με μεγάλη αυτονομία και υψηλή τεχνολογία σε πολύ χαμηλότερες τιμές η εικόνα και η κληρονομιά μιας μάρκας φαίνεται ότι πλέον δεν αρκούν!

Η Porsche δεν εγκαταλείπει την Κίνα αλλά μειώνει σημαντικά την παρουσία της

Μετά την παρουσίαση των εμπορικών και οικονομικών αποτελεσμάτων, ο Lutz Meschke τόνισε  ότι: «Η μάρκα επιδιώκει να μειώσει το κόστος της κατά πολλά δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2030

Άδραξε επίσης την ευκαιρία να παράσχει ορισμένες λεπτομέρειες σχετικά με το μέλλον της Porsche στην Κίνα επισημαίνοντας ότι: «Η Κίνα αντιπροσωπεύει μια απίστευτη πρόκληση, και όχι μόνο για την Porsche. Στο μέλλον δεν μπορούμε πλέον να υποθέσουμε ότι η Κίνα θα επιστρέψει στο επίπεδο που ήταν για τους Ευρωπαίους παίκτες. Δεν εγκαταλείπουμε την κινεζική αγορά, αλλά πρέπει να αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα.»

Ως αποτέλεσμα, ο κατασκευαστής της Στουτγάρδης αποφάσισε να μειώσει την παρουσία του στην επικράτεια. Αυτό θα συνεπάγεται το κλείσιμο πολλών αντιπροσωπειών στη χώρα. Ωστόσο, δεν έχει ανακοινωθεί ποσοτικοποιημένος στόχος.