Σύμφωνα, μάλιστα, με δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού Der Spiegel, δεν αποκλείεται η αυτοκινητοβιομηχανία να υποχρεωθεί σε ανάκληση οχημάτων.
H Audi από την μεριά της λέει πως ανακάλυψε παρατυπίες κατά τη διάρκεια «εσωτερικών ερευνών που διεξήγαγε για το θέμα του σκανδάλου ντίζελ», προσθέτοντας ότι ανέφερε αμέσως τα ευρήματά τους στην Kraftfahrt-Bundesamt (KBA), την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Μεταφορών της Γερμανίας, καθώς και στην αρμόδια αρχή πιστοποίησης οχημάτων που έχει την έδρα του στο Λουξεμβούργο.
Αναφορικά με το ταξίδι του Χέρμπερτ Ντίες στην Αμερική, η εφημερίδα Bild γράφει ότι πραγματοποιήθηκε τις πρώτες ημέρες του Μαΐου. Συγκεκριμένα, ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen συνομίλησε με αξιωματούχους του υπουργείου Δικαιοσύνης και του Ομοσπονδιακού Γραφείου Ερευνών. Τον συνόδευε ο Aμερικανός Λάρι Τόμσον, ο πρώην αναπληρωτής εισαγγελέας που ανέλαβε να παρακολουθεί τις αλλαγές στον γερμανικό όμιλο, όπως αναφέρει η Bild.
Την προηγούμενη εβδομάδα, οι αμερικανικές εισαγγελικές αρχές απήγγειλαν κατηγορίες για απάτη και συνωμοσία εις βάρος του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Volkswagen Μάρτιν Βίντερκορν και εξέδωσαν ένταλμα σύλληψής του.
Ο τελευταίος παραιτήθηκε όταν ξέσπασε το σκάνδαλο και αντικαταστάθηκε από τον Ματίας Μίλερ. Πέρυσι τον Ιανουάριο, ο κ. Βίντερκορν δήλωσε στη γερμανική Βουλή ότι δεν είχε ενημερωθεί εξαρχής για την απάτη, αλλιώς θα την είχε σταματήσει. Πάντως, ο Χέρμπερτ Ντίες, ο οποίος αντικατέστησε τον Απρίλιο τον Ματίας Μίλερ, μετέβη με ασφάλεια στις ΗΠΑ και δεν κινδύνευσε να συλληφθεί λόγω των συνεχιζόμενων ερευνών για το σκάνδαλο. Είχε προηγηθεί συμφωνία με τις αμερικανικές αρχές.
Η Audi, ένα από τα 12 εμπορικά σήματα του ομίλου VW, ανέστειλε τις πωλήσεις των τελευταίων μοντέλων της Α6 και Α7 που φέρουν πετρελαιοκινητήρες. Προηγουμένως ενημέρωσε τις γερμανικές αρχές αλλά και τις ομόλογες στο Λουξεμβούργο ότι εντόπισε προβλήματα στα αντιρρυπαντικά τους συστήματα.
Οι εν λόγω Αρχές χορηγούν τις αναγκαίες πιστοποιήσεις των οχημάτων προτού αυτά διατεθούν στη διεθνή αγορά. Τα Α6 φέρουν λογισμικό που τεχνητά μειώνει τη διοχέτευση της ουσίας ουρία που χρησιμοποιείται για την εξουδετέρωση των επικίνδυνων ρύπων. Η εταιρεία είναι διατεθειμένη να προχωρήσει σε ενημέρωση του λογισμικού και να διορθώσει τα λάθη.
Μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου, οι γερμανικές αρχές ερευνούν εις βάθος όλη την γκάμα των πετρελαιοκίνητων οχημάτων του ομίλου VW. H Audi τον Φεβρουάριο ανακοίνωσε ότι ανακαλεί τα πετρελαιοκίνητο σεντάν Α8, χωρίς να αποκλείει και περαιτέρω ανάλογες κινήσεις.
Παράνομο λογισμικό No2
Το νέο αυτό σκάνδαλο αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά από το περιοδικό Der Spiegel, το οποίο ανέφερε σε σχετικό ρεπορτάζ του πως τα «επηρεαζόμενα» οχήματα στη Γερμανία ανέρχονται σε 30.000 και συνολικά σε όλο τον κόσμο σε περίπου 60.000. Όπως δήλωσε εκπρόσωπος της γερμανικής φίρμας, από τα επίμαχα αυτά αντίτυπα, κανένα δεν έχει διατεθεί στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τις ως άνω πηγές, στην περίπτωση των Audi A6 και Α7 το «πρόβλημα» δεν εντοπίζεται στο γνωστό λογισμικό που ανακαλύφθηκε από τις αρχές των ΗΠΑ τα προηγούμενα χρόνια, αλλά για ένα νέο, το οποίο «ακυρώνει» τη χρήση του γνωστού AdBlue στα τελευταία 2.400 χλμ. της διάρκειας ζωής του, ούτως ώστε οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων να μη χρειάζεται να το ξαναγεμίζουν πριν τις τακτικές συντηρήσεις των τελευταίων. Ως εκ τούτου, η… ανύπαρκτη δράση του AdBlue μειώνει δραματικά τη δυνατότητα εξουδετέρωσης των οξειδίων του αζώτου καθιστώντας τον εν λόγω κινητήρα πολύ πιο ρυπογόνο.
Πηγή Πληροφοριών: Der Spiegel – Bild