Νέα διευκρινιστική εγκύκλιο εξέδωσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με το ποια οχήματα απαγορεύεται να ταξινομηθούν στην Ελλάδα από τις 6 Ιουλίου καθώς τίθεται σε εφαρμογή η νέα νομοθεσία.
Οι περιορισμοί έχουν να κάνουν με τα Πιστοποιητικά Συμμόρφωσης, με τις αγκυρώσεις ζωνών ασφαλείας, με τα συστήματα πέδησης, με τον χιλιομετρητή μέχρι και με τα ελαστικά!
Ειδικότερα όπως επισημαίνεται στην σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Περιορισμοί ταξινόμησης 2021 και 2022: 3η επικαιροποίηση
ΣΧΕΤ.: α/ Η με αρ. πρωτ. οικ. 37480/2053/20/22-6-2020 εγκύκλιός μας (ΑΔΑ: ΩΗ62465ΧΘΞ-ΤΝΤ)
β/ Η με αρ. πρωτ. 72213/19-10-2020 εγκύκλιός μας (ΑΔΑ: ΩΚΠΥ465ΧΘΞ-Γ5Α)
γ/ Η με αρ. πρωτ. 31726/5-2-2021 εγκύκλιός μας (ΑΔΑ: Ψ9ΨΜ465ΧΘΞ-Α7Γ)
δ/ Η με αρ. πρωτ. οικ. 68496/12-3-2021 εγκύκλιός μας (ΑΔΑ: 641Κ465ΧΘΞ-ΙΡΝ)
ε/ Τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2022/195 της Επιτροπής, για την τροποποίηση και τη διόρθωση του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2020/683, όσον αφορά το έγγραφο πληροφοριών, τα πιστοποιητικά έγκρισης οχήματος, το δελτίο αποτελεσμάτων δοκιμών και τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης σε έντυπη μορφή
A/ Η τελευταία παρ. 11 της (α) σχετικής αναριθμείται στο ορθό: 12/
Η παρ. (12) της (α) σχετικής εξειδικεύεται ως κατωτέρω:
Λαμβάνοντας υπόψη τα (α), (β), (γ) και (δ) ανωτέρω σχετικά, σας υπενθυμίζουμε ότι από 6/7/2022 οι εθνικές αρχές, απαγορεύουν (θεωρούν ότι τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης ότι έχουν παύσει να ισχύουν) την ταξινόμηση των νέων (καινούργιων):
Ι) οχημάτων κατηγορίας Μ1, εξαιρουμένων των εφοδιασμένων μόνο με μία σειρά καθισμάτων, που δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις του κανονισμού (ΟΗΕ) 145R00 ( Αγκυρώσεις για συστήματα συγκράτησης παιδιών, αντικείμενο Α8 του παρ. ΙΙ του καν. 2019/2144) ή μεταγενέστερη σειράς τροποποιήσεων αυτού εφόσον οι απαιτήσεις για τις «Αγκυρώσεις ζωνών ασφαλείας» ικανοποιούνται με τον καν. (ΟΗΕ) 14R08 ή μεταγενέστερη σειρά αυτού.
Η αναφορά του Κανονισμού (ΟΗΕ) 145R00 γίνεται σε ένα από τα σημεία «19Α 14R» ή «31A 16R» ή «15A 17R» ή «Παρατηρήσεις» του ΤΑΟ (Τεχνικό Αρχείο Οχημάτων) και του καν. (ΟΗΕ) 14R08 στο «19Α 14R» του ΤΑΟ.
ΙΙ) οχημάτων κατηγορίας Ν1 με «μέγιστη τεχνικά αποδεκτή μάζα έμφορτου οχήματος» που δεν υπερβαίνει τα 2500 kg, που δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις του κανονισμού (ΟΗΕ) 94R03 (Πλαγιομετωπική πρόσκρουση, αντικείμενο Α20 του παρ. ΙΙ του καν. 2019/2144) ή μεταγενέστερη σειρά τροποποιήσεων αυτού.
Η αναφορά του καν. (ΟΗΕ) 94R03 γίνεται στο σημείο «53 94R» του ΤΑΟ .
ΙΙΙ) οχημάτων κατηγορίας Μ1 και Ν1, που δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις του κανονισμού (ΟΗΕ) 139R00 (Υποβοήθηση πέδησης, αντικείμενο Γ6 του παρ. ΙΙ του καν. 2019/2144) ή μεταγενέστερη σειράς τροποποιήσεων αυτού εφόσον α) οι απαιτήσεις για την «Προστασία των πεζών» ικανοποιούνται με τον καν. (ΟΗΕ) 127R00 ή μεταγενέστερη σειράς αυτού και β) οι απαιτήσεις για τις «Συστήματα πέδησης επιβατικών αυτοκινήτων» ικανοποιούνται με τον καν. (ΟΗΕ) 13ΗR01 ή μεταγενέστερη σειράς αυτού.
Η αναφορά του καν. (ΟΗΕ) 139R00 γίνεται σε ένα από τα σημεία «58 78/2009-127R» ή «Παρατηρήσεις» ή «9Α/9B 13HR-140R» του ΤΑΟ (Τεχνικό Αρχείο Οχημάτων), του καν. (ΟΗΕ) 127R00 στο σημείο «58 78/2009-127R» του ΤΑΟ και του καν. (ΟΗΕ) 13HR01 στο «9Α/9B 13HR-140R».
1.IV) οχημάτων κατηγορίας Μ1 και Ν1, που δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις του κανονισμού (ΟΗΕ) 140R00 (Έλεγχος ευστάθειας, αντικείμενο Γ7 του παρ. ΙΙ του καν. 2019/2144) ή μεταγενέστερη σειράς τροποποιήσεων αυτού εφόσον οι απαιτήσεις για τις «Συστήματα πέδησης επιβατικών αυτοκινήτων» ικανοποιούνται με τον καν. (ΟΗΕ) 13ΗR01 ή μεταγενέστερη σειράς αυτού.
Η αναφορά του καν. (ΟΗΕ) 140R00 γίνεται σε ένα από τα σημεία «9Α/9B 13HR-140R» ή «Παρατηρήσεις» ή του ΤΑΟ (Τεχνικό Αρχείο Οχημάτων), και του καν. (ΟΗΕ) 13HR01 στο «9Α/9B 13HR-140R».
1.V) οχημάτων των κατηγοριών Μ,Ν,Ο των οποίων τα εγκατεστημένα ελαστικά (ανεξάρτητα κλάσεις C1,C2 και C3) δεν πληρούν τις απαιτήσεις: i) περί ήχου κύλισης για το στάδιο 2 (σήμανση S2) και ii) για το υγρό οδόστρωμα (σήμανση W) και iii) περί αντίστασης κύλισης για το στάδιο 2 (σήμανση R2) εξαιρούνται:
α) τα ελαστικά με μέγιστη ταχύτητα χαμηλότερη των 80 km/h ( σύμβολο ταχύτητας F)
β) τα ελαστικά των οποίων η ονομαστική διάμετρος της ζάντας δεν υπερβαίνει τα 254 mm (κωδικό ονομαστικής διαμέτρου σώτρου ≤ 10) είτε είναι ίση ή μεγαλύτερη των 635 mm(κωδικό ονομαστικής διαμέτρου σώτρου ≥ 25 ),
γ) τα εφεδρικά ελαστικά προσωρινής χρήσης τύπου Τ,
δ) τα ελαστικά εξοπλισμένα με πρόσθετες διατάξεις για τη βελτίωση των ιδιοτήτων πρόσφυσης (π.χ. ελαστικά με καρφιά) εφόσον επιτρέπονται από άλλες διατάξεις του ΚΟΚ.
ε) ελαστικά κατηγοριών ταχύτητας κάτω των 80 km/h (σύμβολο ταχύτητας F)
στ) τα επαγγελματικά ελαστικά εκτός δρόμου (ελαστικά με ένδειξη «POR» )
Επίσης μέχρι την 30 Απριλίου 2023 τα ελαστικά της κλάσης C3 εξαιρούνται από την απαίτηση να πληρούν τις απαιτήσεις αντίστασης τριβής κύλισης του σταδίου 2 (αρκεί να ικανοποιούν το στάδιο 1 -σήμανση S2WR1)
1.VI) οχημάτων κατηγορίας Μ1 με ανώτατο όριο μάζας 3 500 kg εξαιρουμένων των οχημάτων οχήματα που είναι εφοδιασμένα με διπλούς τροχούς σε έναν άξονα, που δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις του κανονισμού (ΟΗΕ) 141R00 (Παρακολούθηση πίεσης ελαστικών για ελαφρά οχήματα, αντικείμενο Γ13 του παρ. ΙΙ του καν. 2019/2144) ή μεταγενέστερη σειράς τροποποιήσεων αυτού εφόσον οι απαιτήσεις για τις «Εφεδρική μονάδα προσωρινής χρήσης, ελαστικά/σύστημα τύπου run-flat (και σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών)» ικανοποιούνται με τον καν. (ΟΗΕ) 64R03 ή μεταγενέστερη σειρά τροποποιήσεων αυτού.
Η αναφορά του καν. (ΟΗΕ) 141R00 γίνεται σε ένα από τα σημεία «46E 64R» ή «9Α/9B 13HR-140R» ή «Παρατηρήσεις» ή του ΤΑΟ (Τεχνικό Αρχείο Οχημάτων), και του καν. (ΟΗΕ) 64R03 στο «46E 64R».
VII) οχημάτων κατηγορίας Μ και Ν, που δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις του κανονισμού (ΟΗΕ) 39R01 (Χιλιομετρητής, αντικείμενο Δ6 του παρ. ΙΙ του καν. 2019/2144) ή μεταγενέστερης σειράς τροποποιήσεων αυτού.
Η αναφορά του καν. (ΟΗΕ) 39R01 γίνεται σε ένα από τα σημεία «17Β 39R» ή «75/443 Ταχύμετρο και οπισθοπορεία» του ΤΑΟ (Τεχνικό Αρχείο Οχημάτων).
VIII) οχημάτων κατηγορίας που αναφέρεται στην στήλη (1), των οποίων στο σημείο του ΤΑΟ, που αναφέρεται στην στήλη (2), αναγράφεται οδηγία ή μεταγενέστερη αυτής, που αναφέρεται στην στήλη (3) του παρακάτω πίνακα.
Β/ Λαμβάνοντας υπόψη το ανωτέρω (ε) σχετικό, σας υπενθυμίζουμε ότι τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης των οχημάτων των κατηγοριών Μ και Ν, που θα εκδοθούν από 1/1/2023 θα πρέπει να είναι σύμφωνα με τον ανωτέρω κανονισμό.
Στην παράγραφο 4 του παραρτήματος Ι του εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2022/195 φαίνονται οι αλλαγές στα πρότυπα των πιστοποιητικών συμμόρφωσης. Tμήμα του ανωτέρω επισυνάπτεται στην παρούσα.»