Οι Αρχές σε πόλη της Γερμανίας αποφάσισαν να απαγορεύουν την κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων diesel οχημάτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και παλαιότερα επιδιώκοντας να αποφύγουν την διεύρυνση της απαγόρευσης λήψης μέτρων και σε νεότερα πετρελαιοκίνητα οχήματα γα την βελτίωση της ποιότητας του αέρα.
Ειδικότερα η Στουτγάρδη, η καρδιά της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας, σχεδιάζει να ξεκινήσει την απαγόρευση των οχημάτων diesel που πληρούν τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 4 ή παλαιότερα από τον Ιανουάριο του 2019, δήλωσαν στελέχη του Υπουργείου.
«Θέλουμε να αποφύγουμε την απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων Euro 5 με ένα ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων», δήλωσε ο Andreas Schwarz, αρχηγός της κοινοβουλευτικής ομάδας των Πράσινων στην περιφερειακή συνέλευση.
Επίσης δήλωσε ότι ο αέρας της πόλης θα βελτιωθεί με την επέκταση των δημόσιων συγκοινωνιών και της ηλεκτρικής κινητικότητας.
Δεκάδες γερμανικές πόλεις, όπως το Αμβούργο, το Μόναχο και η Στουτγάρδη, υπερβαίνουν τα όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα NOx, τα οποία είναι γνωστό ότι προκαλούν ασθένειες του αναπνευστικού συστήματος.
Πάντως εάν στα μέσα του 2019 δεν φαίνεται ότι τα μέτρα που έλαβε η Στουτγάρδη για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα δεν μειώσουν τα επίπεδα NOx εντός των νόμιμων ορίων, η απαγόρευση μπορεί να διευρυνθεί σε πετρελαιοκίνητα οχήματα Euro 5 από τον Ιανουάριο του 2020, δήλωσε στέλεχος του Υπουργείου.
Το Αμβούργο έγινε η πρώτη γερμανική πόλη που απαγόρευσε τα αυτοκίνητα diesel που δεν πληρούν τα τελευταία πρότυπα Euro 6 από κάποιους πολυσύχναστους δρόμους, επιδιώκοντας να ασκήσουν πίεση στους κατασκευαστές αυτοκινήτων για να πραγματοποιήσουν δαπανηρές μετασκευές.
Οι απαγορεύσεις για τα παλαιά πετρελαιοκίνητα οχήματα από τα κέντρα των πόλεων προγραμματίζονται επίσης στο Παρίσι, τη Μαδρίτη, την Πόλη του Μεξικού και την Αθήνα έως το 2025, ενώ ο δήμαρχος της Κοπεγχάγης θέλει να εμποδίσει την είσοδο νέων αυτοκινήτων diesel στο κέντρο της πόλης μόλις το επόμενο έτος.