Ένα διαφορετικό τρόπο επιβράβευσης των οδηγών που αφήνουν τα αυτοκίνητά τους και μετακινούνται με άλλο Μέσο θα δοκιμάσει η γαλλική πόλη Λιλ.
Ειδικότερα η γαλλική πόλη θα ξεκινήσει την άνοιξη του 2023 ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα διάρκειας 9 μηνών σύμφωνα με το οποίο οι οδηγοί που θα αφήνουν το αυτοκίνητό τους παρκαρισμένο και μετακινηθούν με λεωφορείο, ποδήλατο ή άλλο τρόπο μετακίνησης θα επιβραβεύονται με 2 ευρώ! Ωστόσο το πρόγραμμα έχει όριο επιβράβευσης τα 80 ευρώ το μήνα για κάθε χρήστη και επίσης υπάρχει όριο αιτήσεων της επιδότησης τα 5.000 άτομα.
Με αυτή την οικολογική αλλά και οικονομική επιβράβευση η πόλη Λιλ θα προσπαθήσει να μειώσει την κίνηση στους κεντρικούς δρόμους η οποία τν τελευταίο καιρό έχει γίνει ασφυκτικά υπερβολική όπως επίσης και η ατμοσφαιρική ρύπανση.
Οι οδηγοί των ΙΧ για να λάβουν οικολογικό μπόνους των 2 ευρώ για μετακινήσεις χωρίς αυτό μεταξύ 7 π.μ. και 9 π.μ. και μεταξύ 4:30 μ.μ. και 6:30 μ.μ., πρέπει να είναι κάτοικοι της Ευρωπαϊκής Μητροπολιτικής Περιοχής της Λιλ και στείλουν ηλεκτρονικά μια αίτηση στην οποία θα δηλώνουν την μετακίνηση που δεν πραγματοποίησαν με το όχημά τους με καταγεγραμμένο τον αριθμό κυκλοφορίας ώστε να μπορεί να διαπιστωθεί από το σύστημα ανάγνωσης πινακίδων κυκλοφορίας αν όντως το όχημα παρέμενε σταθμευμένο…
Οικολογικό μπόνους
Η ιδέα του Δήμου είναι να ενθαρρύνουν τους αυτοκινητιστές να χρησιμοποιούν άλλο μέσο μεταφοράς, όπως το τρένο ή το λεωφορείο, το ποδήλατο, την ομαδική χρήση αυτοκινήτου, την τηλεργασία ή να αλλάζουν τα ωράρια τους.
Η εισαγωγή αυτού του οικολογικού μπόνους θα ισχύει αρχικά για τους δύο αυτοκινητόδρομους με τη μεγαλύτερη συμφόρηση: τον Α1 (Παρίσι-Λιλ) και τον Α23 (Βαλενσιέν-Λιλ). Εάν η κυκλοφορία σε αυτούς τους δρόμους μειωθεί κατά 6% λόγω της εισαγωγής αυτού του οικολογικού μπόνους, ο στόχος της αφαίρεσης 750 οχημάτων κάθε ώρα θα επιτευχθεί.
Η ιδέα ενός οικολογικού μπόνους είναι εμπνευσμένη από μια πρωτοβουλία του Ρότερνταμ, όπου περίπου 5.000 μετακινήσεις με ΙΧ την ημέρα θα μπορούσαν να αποφευχθούν με αυτόν τον τρόπο.
Το σύστημα θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2023 και θα ακολουθήσει αξιολόγηση τον Σεπτέμβριο. Εάν είναι επιτυχής, το σχέδιο είναι να επεκταθεί και σε άλλους πολυσύχναστους αυτοκινητόδρομους, όπως ο Α22 και ο Α25.