Από την 1η Οκτωβρίου το Παρίσι ξεκίνησε να χρεώνει υψηλότερα τέλη στάθμευσης για τα βαριά αυτοκίνητα όπως είναι τα SUV ή τα ηλεκτρικά! Ωστόσο οι υψηλές χρεώσεις αυτή τη στιγμή ισχύουν μόνο για τα αυτοκίνητα των επισκεπτών.
Πιο συγκεκριμένα η Δημοτική Αρχή του Παρισιού αύξησε τις χρεώσεις για τα βαριά αυτοκίνητα για να κάνει τη στάθμευση λιγότερο ελκυστική, ειδικά για μεγάλα SUV. Ωστόσο, καθώς είναι δύσκολο να γίνει διάκριση μεταξύ των SUV και των άλλων μοντέλων, τα τέλη στάθμευσης υπολογίζονται με βάση το βάρος του οχήματος.
Από αυτόν τον μήνα, μόνο οι επισκέπτες πρέπει να πληρώσουν αυτό το ειδικό τέλος. Οι μόνιμοι κάτοικοι εξαιρούνται από τα αυξημένα τέλη, αλλά και οι έμποροι και άλλες κατηγορίες επαγγελματιών (πωλητές, μεταφορείς, κ.ά.).
Οι νέοι κανονισμοί ισχύουν για μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα υβριδικά αυτοκίνητα που ζυγίζουν πάνω από 1.600 κιλά και για ηλεκτρικά μοντέλα βάρους άνω των 2 τόνων.
Τα τέλη στάθμευσης αυξήθηκαν από 6 σε 18 ευρώ την ώρα στο κέντρο του Παρισιού δηλαδή η χρέωση αυξήθηκε κατά 200% και από 4 σε 12 ευρώ την ώρα στα προάστια δηλαδή η χρέωση επίσης αυξήθηκε κατά 200%. Για τον προσδιορισμό του βάρους, σαρώνονται οι πινακίδες κυκλοφορίας, οι οποίες συνδέονται με το μοντέλο και το βάρος.
Να υπενθυμίσουμε πως οι πολίτες της γαλλικής πρωτεύουσας ψήφισαν αυτήν την πρόταση στις αρχές του έτους. Από τα 1,37 εκατομμύρια άτομα που είναι εγγεγραμμένα στους εκλογικούς καταλόγους του Παρισιού, μόλις 78.121 συμμετείχαν στην ψηφοφορία και από αυτούς, το 54,55% ψήφισε υπέρ της θέσπισης ενός ειδικού τέλους στάθμευσης για τα βαριά αυτοκίνητα. Αν και στο δημοψήφισμα συμμετείχε μόλις το 5,7% του εκλογικού σώματος, η πρόταση εγκρίθηκε.
«Είμαστε περήφανοι που θέσαμε ένα εξαιρετικό περιβαλλοντικό ερώτημα τη στιγμή που το περιβάλλον παρουσιάζεται ως η πηγή όλων των κακών. Είναι μια μορφή αντίστασης εδώ στο Παρίσι σε αυτό το πολύ ανησυχητικό κίνημα», είχε δηλώσει η δήμαρχος Anne Hidalgo τον χειμώνα μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων. Πάντως η Δημοτική Αρχή του Παρισιού έχει αυξήσει κατά πολύ την πίεση στους οδηγούς αυτοκινήτων με την αύξηση των τελών στάθμευσης, την σταδιακή απαγόρευση των οχημάτων diesel και ταυτόχρονα με την επέκταση του δικτύου των ποδηλατοδρόμων.