Νέα ανατροπή στα δεδομένα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου καταγράφηκαν τον Μάρτιο επιβεβαιώνοντας πόσο ευαίσθητος είναι ο κλάδος έναντι των νέων προκλήσεων που αυτή τη φορά αφορούν στον πόλεμο της Ουκρανίας, στην έλλειψη πρώτων υλών και βέβαια στην εκρηκτική άνοδο του κόστους ζωής των καταναλωτών. Παράλληλα οι παραδόσεις στα καινούρια αυτοκίνητα εξακολουθούν να πραγματοποιούνται μετά από πολύμηνη καθυστέρηση ωστόσο θα λέγαμε ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί λίγο σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες…
Ειδικότερα τον Μάρτιο του 2022 σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr οι πωλήσεις νέων ΙΧ ανήλθαν σε 8.473 μονάδες έναντι 8.983 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2021 με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράφει πτώση 5,5%.
Σε σύνολο 8.473 αυτοκινήτων ποσοστό 51% αφορούσε σε εταιρικές πωλήσεις και το υπόλοιπο 49% σε πωλήσεις λιανικής. Δηλαδή τον Μάρτιο οι εταιρικές πωλήσεις αποτέλεσαν την «ατμομηχανή» της αγοράς εξαιτίας βέβαια και της έλευσης της άνοιξης όπου οι εταιρείες ενοικιάσεων ετοιμάζονται να επαναλειτουργήσουν και έχουν ήδη πραγματοποιήσει χιλιάδες παραγγελίες νέων ΙΧ.
Πάντως εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως τον Μάρτιο πουλήθηκαν 17 καινούριες Porsche, 1 Bentley, 1 Lamborghini, 3 Maserati και 105 Tesla!
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις καταγράφουν πτώση 3,6% καθώς στο πρώτο τρίμηνο του 2022 διατέθηκαν 22.616 νέα ΙΧ έναντι 23.483 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2021.
Πάντως η πτώση που σημείωσαν οι πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων τον Μάρτιο για πολλά στελέχη της αγοράς οφείλεται στην καθυστέρηση παράδοσης αρκετών καινούριων αυτοκινήτων που προκάλεσε κυρίως ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας.
Οι επόμενες εβδομάδες σύμφωνα με στελέχη της αγοράς είναι ιδιαίτερα κρίσιμες για την πορεία της αγοράς και όλα τα εξαρτηθούν από την διαθεσιμότητα των πρώτων υλών και των καλωδιώσεων ενώ σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει και η τιμή τόσο του πετρελαίου brent όσο και του φυσικού αερίου. Άλλωστε χιλιάδες είναι οι παραγγελίες που έχουν πραγματοποιηθεί στις ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες και αναμένουν να παραδοθούν…
Πρωτιά για την Toyota
Στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων τον Μάρτιο βρέθηκε η Toyota με 1.094 μονάδες σημειώνοντας πτώση 4,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Παράλληλα η Toyota αποτέλεσε τη μοναδική μάρκα η οποία έσπασε το φράγμα των 1.000 οχημάτων τον τρίτο μήνα του τρέχοντος έτους.
Στην δεύτερη θέση ακολουθεί η Peugeot με 845 αυτοκίνητα καταγράφοντας πτώση 20,6%.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Hyundai με 833 μονάδες σημειώνοντας άνοδο 5,3%.
Στη συνέχεια ακολουθούν η VW με 608 αυτοκίνητα και ποσοστό πτώσης 1,7%, η Opel με 498 (-0,4%), η Mercedes-Benz με 487 (13,5%), η Kia με 445 (60%), η Ford με 390 (6,8%), η Citroen με 387 (-13,8%) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Fiat με 350 αυτοκίνητα και ποσοστό ανόδου 15,5%.
Σε επίπεδο έτους η Toyota βρίσκεται στην πρώτη θέση με 3.408 μονάδες σημειώνοντας άνοδο 1,7% και ακολουθούν η Hyundai με 2.179 (29,7%), η Peugeot 1.719 (-38,2%), η Opel με 1.678 (8,9%), και την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η VW με 1.457 (-5,5%).