Ποιες μάρκες κέρδισαν τους Έλληνες το 2024 – Οι προβλέψεις για το 2025

Με άνοδο κατάφεραν να κλείσουν τον Δεκέμβριο οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ελλάδα αφού οι περισσότερες εισαγωγικές εταιρείες πραγματοποίησαν ένα μπαράζ προσφορών και οι καταναλωτές έσπευσαν να τις εκμεταλλευτούν.

Ουσιαστικά όμως από τη στιγμή που οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων δεν κατάφεραν να πραγματοποιήσουν το «άλμα» προς τα επάνω καταγράφοντας μεγάλη άνοδο αυτό και μόνο είναι αρκετό να προβληματίσει τους Έλληνες αλλά και ξένους εισαγωγείς αυτοκινήτων.

Αν στα παραπάνω συνυπολογίσει κανείς ότι η αβεβαιότητα είναι το βασικό χαρακτηριστικό του 2025 τότε εύκολα μπορεί να εκτιμήσει ότι νέα χρονιά θα έχει ευχάριστες αλλά και περισσότερες δυσάρεστες εκπλήξεις.

Αρχικά οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να μειώσουν περαιτέρω τις μέσες εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων που πωλούν καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα βρεθούν αντιμέτωπες με υπέρογκα πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Για να αποφύγουν κάτι τέτοιο πολλά εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων έχουν ήδη αποφασίσει τη μείωση της παραγωγής μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ή την υποχρεωτική πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους κατά τόπους εισαγωγείς τους σε ποσοστό που μπορεί να ανέρχεται έως και το 40% των παραγγελιών τους.

Κάτι τέτοιο βέβαια θα αποβεί μοιραίο σε κράτη μέλη της ΕΕ όπου δεν υπάρχουν επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή η αγοραστική δύναμη των πολιτών τους είναι περιορισμένη (όπως αυτή των Ελλήνων καταναλωτών).

Ωστόσο η πρόεδρος της Κομισιόν έχει ήδη ανακοινώσει τη συνάντηση με στελέχη από Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες για να αποφασιστεί τι πρέπει να γίνει ώστε να στηρίξουν έναν κλάδο που απασχολεί 14 εκατ. υπαλλήλους και συνεισφέρει πάνω από 6% στο ΑΕΠ της ΕΕ.

Οι πωλήσεις

Τον Δεκέμβριο του 2024 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημείωσαν άνοδο πάνω από 5% ξεπερνώντας τις 8.700 μονάδες εκ των οποίων το 52% αφορούσαν σε εταιρικές πωλήσεις και το υπόλοιπο 48% σε πωλήσεις λιανικής.

Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις σημείωσα οριακή άνοδο 1,8% με πάνω από 137.000 μονάδες έναντι 135.000 μονάδων το 2023 εκ των οποίων το 55% αφορούσε σε εταιρικές πωλήσεις και το υπόλοιπο 45% σε πωλήσεις λιανικής. Οπότε και το 2024 οι εταιρικές πωλήσεις «οδήγησαν» την κούρσα αλλά με μειωμένο ποσοστό κατά 3% σε σχέση με το 2023.

Τον τελευταίο μήνα του 2024 η Toyota βρέθηκε και πάλι στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου με 1.160 μονάδες και ακολουθεί η BMW με 780, ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Suzuki με πάνω από 565 αυτοκίνητα.

Στη συνέχεια ακολουθούν η Dacia με 563, η Renault με 558, η Ηyundai με 482, η Volkswagen 417, η Volvo 380, η Mini 338 και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Nissan με 332 μονάδες.

Σε επίπεδο έτους πρωταθλήτρια πωλήσεων στην Ελλάδα αναδείχθηκε η Toyota με την εκπληκτική επίδοση των 23.500 μονάδων, δηλαδή σχεδόν 2 στους 10 Έλληνες επέλεξαν κάποιο μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας! Στην δεύτερη θέση βρέθηκε τελικά η Suzuki με 10.600 αυτοκίνητα και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Peugeot με 10.400 αυτοκίνητα.

Στη συνέχεια ακολουθούν η Hyundai (8.900), η Citroen (7.700), η BMW (6.700), η Opel (6.400), η VW (6.100), η Fiat (5.100) και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Kia (4.700).