Για πολλά χρόνια το best-seller προϊόν της Volkswagen δεν είναι το Golf ή το Polo. Ούτε το Tiguan. Το προϊόν με τις καλύτερες πωλήσεις της Volkswagen είναι φυσικά τα διάσημα Currywurst λουκάνικά της, τα οποία η εταιρία τα κατασκευάζει από το 1973 στο Wolfsburg.
Το εργοστάσιο παραγωγής βρίσκεται μέσα στο κεντρικό εργοστάσιο της VW στην ίδια πόλη, διαθέτοντας μάλιστα και το δικό του κρεοπωλείο, με τους 30 υπαλλήλους του να κατασκευάζουν εκατομμύρια λουκάνικα κάθε χρόνο, αφού καθημερινά παράγουν περίπου 18.000 λουκάνικα.
Κάθε χρόνο η Volkswagen πουλά περίπου 7 εκατ. λουκάνικα, μαζί με αρκετές εκατοντάδες τόνους κέτσαπ (550 τόνους το 2019), αλλά σύντομα τα Currywurst λουκάνικα θα γίνουν παρελθόν.
Η Volkswagen στη προσπάθεια της να γίνει πιο φιλική προς το περιβάλλον, δεν θα προσφέρει τα λουκάνικα της σε μερικά από τα εστιατόρια, κυλικεία, καφέ και καντίνες της εταιρίας στο Wolfsburg, ενώ στόχος της εταιρίας είναι έως το 2025 να μην σερβίρει κρέας που παράγεται από εργοστασιακές φάρμες.
Η απόφαση να αφαιρεθεί το λουκάνικο από το μενού επηρεάζει για την ώρα μόνο το εστιατόριο που βρίσκεται στα πολυώροφα διοικητικά γραφεία της εταιρίας, το οποίο από τις 20 Αυγούστου θα προσφέρει μόνο χορτοφαγικά γεύματα.
Οι εργαζόμενοι της Volkswagen πάλεψαν να κρατήσουν το currywurst στο μενού σε μερικά από τα εστιατόρια του εργοστασίου στο Wolfsburg. Για παράδειγμα, όταν η αυτοκινητοβιομηχανία σταμάτησε να σερβίρει τα συγκεκριμένα λουκάνικα στους εργαζόμενους στη γραμμή συναρμολόγησης τους Golf, οι εργαζόμενοι παραπονέθηκαν στο συνδικάτο και μπόρεσαν να επαναφέρουν το λουκάνικο στο μενού.
Το ίδιο συνέβη και το 2020, όταν η εταιρία λόγω των μέτρων που πήρε για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού, δεν το προσέφερε από το πρωί, επειδή οι θερμαινόμενες βιτρίνες δεν συμμορφώνονταν με τα πρότυπα υγιεινής που σχετίζονται με την Covid-19. Τελικά μετά την παρέμβαση του συνδικάτου, τα λουκάνικα προσφερόταν και πάλι καθημερινά, με τρόπο συμβατό με τα μέτρα που ισχύουν για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού.
Η Volkswagen έχει ετοιμάσει ήδη την vegan εκδοχή του currywurst, το οποίο προσφέρεται ήδη σε μερικά από τα εστιατόρια του εργοστασίου.
Όλα αυτά αποτελούν μέρος ενός μεγαλύτερου στόχου της Volkswagen που την θέλει να προσφέρει λιγότερο κρέας, περισσότερα λαχανικά και καλύτερα συστατικά για να κάνει τους εργαζόμενους της πιο υγιείς.