Ποιο είναι το νέο «αγκάθι» για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση;

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελεί έχει θέσει ένα πραγματικά φιλόδοξο στόχο που όπως αποδεικνύεται είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί και ο δρόμος προς την καθαρή αυτοκίνηση είναι γεμάτος «αγκάθια».

Πέραν λοιπόν της υψηλής αξίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, των προβλημάτων της αυτονομίας αλλά και του κόστους αντικατάστασης των μπαταριών έρχεται ένα ακόμη τεράστιο πρόβλημα να προστεθεί στην απεξαρτοποίηση από τα ορυκτά καύσιμα.

Ο λόγος για το δίκτυο φορτιστών σε όλα τα κράτη μέλη το οποίο όπως φαίνεται δεν λειτουργεί και τόσο σωστά. Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr οι πάροχοι αρχίζουν σιγά σιγά να μην συντηρούν σωστά τους ήδη εγκατεστημένους δημόσιους σταθμούς φόρτισης εξαιτίας της έλλειψης χρημάτων με αποτέλεσμα αυτοί να μην λειτουργούν σωστά δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το πρόβλημα έχει εντοπιστεί σε πάρα πολλά κράτη μέλη της ΕΕ και ο λόγος είναι προφανής. Αρχικά οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα στις πόλεις, κυρίως τις μεγάλες, δεν χρησιμοποιούν τους φορτιστές στο δρόμο εξαιτίας του υψηλού κόστους. Προτιμούν να φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους το βράδι στο σπίτι τους ή σε διαφορετική περίπτωση φροντίζουν να τα φορτίζουν κατά την διάρκεια παραμονής του οχήματος στο χώρο στάθμευσης της εργασίας τους όπου και βρίσκονται οι wallbox φορτιστές των 11Kw ή 22Kw και φορτίζουν πλήρως και δωρεάν τα οχήματά τους το αργότερο με 4-5 ώρες.

Οπότε η συντριπτική πλειοψηφία των ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν χρησιμοποιεί τους δημόσιους σταθμούς φόρτισης.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο πολλές φορές και ιδίως σε σούπερ μάρκετ βλέπουμε τους σταθμούς φόρτισης να είναι ερμητικά άδειοι ή τις θέσεις στάθμευσης να τις έχουν καταλάβει αυτοκίνητα βενζίνης ή diesel.

Οι δημόσιοι αταθμοί φόρτισης κατά βάση χρησιμοποιούνται πλέον από ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι οποίοι έχουν μεταβεί σε άλλες περιοχές, είτε για εργασία είτε για αναψυχή, οπότε αυτοί και μόνο θα χρησιμοποιήσουν τους δημόσιους σταθμούς φόρτισης για περιορισμένο χρονικό διάστημα που ορίζεται μεταξύ 3-5 ωρών και το πολύ δύο ημέρες.

Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς τα έσοδα που μπορεί να αποκομίσει ο πάροχος από τέτοιους πελάτες είναι πραγματικά λιγοστά καθώς για δύο πλήρεις φορτίσεις σε ένα όχημα σε διάστημα 2 ημερών θα αποκομίσει περίπου 40-50 ευρώ.

Με αυτά τα πενιχρά έσοδα όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς οι πάροχοι προφανώς και δεν ασχολούνται ιδιαίτερα με τους φορτιστές τους και αναμένουν υπομονετικά την αύξηση των πελατών τους ώστε να πραγματοποιούν την σωστή συντήρηση που προβλέπεται στα μηχανήματα.

Αυτός είναι και ο λόγος που ειδικά στην Ελλάδα πολλοί δημόσιοι σταθμοί φόρτισης δεν λειτουργούν σωστά με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μην μπορούν να φορτίσουν τα αυτοκίνητά τους και να μπλέκουν σε περιπέτειες τη στιγμή που όλες οι εφαρμογές των παρόχων που έχουν στα κινητά τους τηλέφωνα δείχνουν ότι όλοι οι σταθμοί φόρτισης λειτουργούν κανονικά. Βέβαια στην πράξη μόνο κανονικά δεν λειτουργούν οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης, όπως έχει αποκαλύψει το Carandmotor.gr, αλλά αντίθετα το πρόβλημα ειδικά στη χώρα μας είναι πιο έντονο αν ο ταχυφορτιστής βρίσκεται στην Περιφέρεια όπου η σύνδεση με το δίκτυο είναι προβληματική και ο ιδιοκτήτης ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να χρειαστεί να διανύσει ακόμη και πάνω από 20 χλμ. για να βρει τον επόμενο διαθέσιμο ταχυφορτιστή αν βέβαια έχει την ανάλογη αυτονομία στην μπαταρία του.

Όσον αφορά στους παρόχους των σταθμών φόρτισης οι υπάλληλοι είναι ευγενέστατοι αλλά ποτέ καμία εταιρεία δεν έχει αποστείλει τα ηχητικά από τις τηλεφωνικές κλήσεις των αγανακτισμένων πελατών τους παρά το γεγονός ότι κατά την έναρξη της κλήσης σε προειδοποιούν ότι η κλήση τους καταγράφεται!