Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη Ρωσία αναμένεται να μειωθούν κατά 2,2% σε 1,76 εκατομμύρια μονάδες, δήλωσε η Ένωση Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων (AEB).
Η Ένωση είχε αρχικά προβλέψει τη ζήτηση να ανέλθει σε 1,87 εκατομμύρια μονάδες φέτος από 1,80 εκατομμύρια οχήματα το 2018, αλλά αναθεώρησε τον Ιούλιο τις προβλέψεις της επισημαίνοντας ότι η ανάπτυξη της αγοράς στο σύνολο του έτους 2019 δεν είναι πλέον ρεαλιστικό σενάριο.
Επίσης προβλέπει ότι μια επιπλέον αύξηση του τέλους χρήσης θα μπορούσε να καταστείλει τη ζήτηση στην αγορά. Ο φόρος έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει τις δαπάνες ανακύκλωσης στο τέλος της ζωής του οχήματος.
Από το 2014, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έπρεπε να πληρώσουν το τέλος χρήσης τόσο για τα οχήματα που συναρμολογούνται στη Ρωσία όσο και για τα οχήματα που εισάγονται στη χώρα, ωστόσο για τα οχήματα που κατασκευάζονται εντός της χώρας η κυβέρνηση επιστρέφει το συγκεκριμένο Τέλος.
«Το αβέβαιο στοιχείο εδώ είναι η πιθανότητα μιας άλλης σημαντικής αύξησης του τέλους χρήσης για το 2020, όπως αναμένεται να συζητηθεί από την κυβέρνηση», ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης κ. Schreiber, αναφερόμενος στις νέες προβλέψεις πωλήσεων του 2019.
«Εάν υιοθετηθεί μια τέτοια απόφαση, θα προσθέσει ένα άλλο ερωτηματικό πάνω στις μακροπρόθεσμες προοπτικές της ρωσικής αγοράς αυτοκινήτων στο σύνολό της. Ωστόσο, οι βραχυπρόθεσμες πωλήσεις εισαγόμενων αυτοκινήτων ενδέχεται να λάβουν τεχνητή .»
Οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη Ρωσία υποχώρησαν 0,2% σε σύγκριση με το Σεπτέμβριο σε 157.129 μονάδες, γεγονός που δεν αποτελεί «κακό αποτέλεσμα εξαιτίας των αρνητικών επιδόσεων της αγοράς τους τελευταίους μήνες», επισήμανε η AEB.
Άνοδος της Renault
Μεταξύ των νικητών στις πωλήσεις για Σεπτεμβρίου ήταν η Renault η οποία σημείωσε άνοδο 28% με οδηγό το Logan. Να τονίσουμε πως το Logan στη Ρωσία πωλείται ως Renault ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη διατίθενται ως Dacia.
Η Lada, που αποτελεί και την κορυφαία μάρκα της Ρωσίας, είδε τις πωλήσεις να αυξάνονται μόλις κατά 1% όπως επίσης και η δεύτερη εταιρεία που δεν είναι άλλη από την Kia
Οι πωλήσεις της Hyundai παρέμειναν αμετάβλητες ενώ αντίθετα η Toyota είχε έναν κακό μήνα, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 16%, όπως και η Skoda, της οποίας ο όγκος μειώθηκε κατά 6%, και της Nissan κατά 5%.
Μέχρι το Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις στη Ρωσία υποχώρησαν 2% καθώς ανήλθαν σε 1,27 εκατομμύρια οχήματα.