Περισσότερο από το ήμισυ των ευρωπαϊκών πωλήσεων της Toyota είναι υβριδικά και η επιτυχία τους συμβάλλει στη σταθερή κερδοφορία της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Γηραιά Ήπειρο ενώ επίσης βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση όσον αφορά στους αυστηρότερους όρους που θέτει η ΕΕ για τις εκπομπές CO2 από το 2020.
Ωστόσο όπως φαίνεται η Toyota θα δυσκολευτεί να αυξήσει περαιτέρω τα κέρδη της, επειδή η ΕΕ σχεδιάζει να υιοθετήσει ακόμη πιο αυστηρούς στόχους για το CO2, γεγονός που θα ωθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία να επενδύσει σε πιο ακριβά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και plug-in υβριδικά μοντέλα.
Ο νοτιοαφρικανός Johan van Zyl, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της Toyota Europe από το 2015, επισήμανε στην Automotive News Europe πως: «Προσπαθούν να αυξήσουν το περιθώριο κέρδους γύρω στο 8% αλλά η Ευρώπη έχει αποδειχθεί μια πραγματικά σκληρή αγορά. Δεν έχει καμία χρησιμότητα την μια χρονιά να έχουμε περιθώριο κέρδους 8% και τίποτα το επόμενο έτος. Θα ήθελα μια σταθερή αύξηση της κερδοφορίας. Πάντως θα πετύχουμε τους στόχους πωλήσεων και των περιθωρίων κέρδους που έχουμε καθορίσει. Πάντως αν καταφέρουμε το περιθώριο κέρδους να αγγίξει το 8% τότε αυτό θα ήταν ένα θαύμα».
Όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση το υψηλόβαθμο στέλεχος της Toyota Europe εκτιμά πως ο κλάδος γνωρίζει τεράστιες αλλαγές.
Ήδη οι αλλαγές έχουν επικεντρωθεί στην κατηγορία Α όπου ανήκει το Aygo η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ακόμη δεν έχει απαντήσει στο ερώτημα αν θα εξηλεκτρίσει το γνωστό μοντέλο ή θα κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό μικρότερο μοντέλο.
Επίσης ο κ. Johan van Zyl ανακοίνωσε ότι μέχρι το 2030 τα υβριδικά μοντέλα θα εξακολουθήσουν να αποτελούν την βασική τεχνολογία και μέρος του κύριου συνδυασμού προϊόντων της Toyota και θα εμπλουτιστούν με plug-in συστήματα. Τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου θα αποτελέσουν επίσης μέρος του μείγματος μηδενικών εκπομπών στο μέλλον.
Πάντως το πρώτο υβριδικό plug-in μοντέλο της Toyota θα είναι το RAV4 το οποίο θα παρουσιαστεί επίσημα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες το Νοέμβριο του 2020.
Επίσης η προσωπική άποψη του υψηλόβαθμου στελέχους της Toyota είναι ότι σε λίγα χρόνια οι άνθρωποι δεν πρόκειται να αγοράσουν αυτοκίνητα αλλά απλά θα τα μισθώνουν. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα το μοιράζονται με κάποιον άλλο αλλά θα το χρησιμοποιούν εκείνοι αποκλειστικά χωρίς όμως να το αγοράζουν.
Οπότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα χρειαστούν κεφάλαια για να χρηματοδοτήσουν τις εκμισθώσεις αυτοκινήτων μέχρι τη στιγμή όπου τα χρήματα θα επιστρέφονται με κέρδος επισήμανε ο κ. Johan van Zyl.