Ποιοι είναι οι όροι και οι προϋποθέσεις μεταφοράς ηλεκτρικών ΙΧ με πλοία σε νησιά;

    Με τις πληρότητες στα πλοία να έχουν αγγίξει «κόκκινο» οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών, plug-in αυτοκινήτων αλλά και όσων φέρουν συστήματα υγραερίου ή φυσικού αερίου θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί καθώς υπάρχουν συγκεκριμένοι όροι και προϋποθέσεις μεταφοράς των οχημάτων τους με πλοία στη νησιωτική Ελλάδα.

    Τους όρους και τις προϋποθέσεις έχει ορίζει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με σχετική εγκύκλιο που εξέδωσε πολύ πριν την έναρξη της τουριστικής σαιζόν (τον Απρίλιο του 2024) την οποία και αποκάλυψε πρώτο το Carandmotor.gr.

    Σήμερα και ενώ βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού η ΕΡΤ και η εκπομπή «Συνδέσεις» με τον Κώστα Παπαχλιμίντζο, το Carandmotor.gr αλλά και το στέλεχος του Λιμενικού Σώματος κ. Νίκος Αλεξίου ανέλυσαν τους όρους και τις προϋποθέσεις μεταφοράς των ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών, υγραεριοκίνητων αλλά και αεριοκίνητων αυτοκινήτων με πλοία στα νησιά.

    Να υπενθυμίσουμε πως όπως είχε αποκαλύψει το Carandmotor.gr και επιβεβαιώθηκε από την εγκύκλιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα τα πρέπει η φόρτιση της μπαταρίας να μην υπερβαίνει το 40% ώστε να μπορεί να φορτωθεί στο πλοίο κάποιο τέτοιο αυτοκίνητο.

    Επίσης στα αυτοκίνητα που φέρουν σύστημα υγραερίου ή φυσικού αερίου θα πρέπει η δεξαμενή των συγκεκριμένων καυσίμων να μην φέρει καύσιμο άνω του 50% της χωρητικότητας της δεξαμενής.

    Το στέλεχος του Λιμενικού Σώματος κ. Νίκος Αλεξίου τόνισε ότι οι υπάλληλοι των ακτοπλοϊκών εταιρειών είναι υπεύθυνοι για τον έλεγχο του ποσοστού φόρτισης των μπαταριών σε ηλεκτρικά ή plug-in hybrid μοντέλα όπως επίσης και για τις ποσότητες υγραερίου ή φυσικού αερίου που βρίσκονται στις δεξαμενές των συγκεκριμένων οχημάτων.

    Επίσης το στέλεχος του Λιμενικού Σώματος ξεκαθάρισε ότι ο καπετάνιος αποφασίζει τι θα γίνει σε περίπτωση που προκύψει κάποιο πρόβλημα με  όχημα εναλλακτικών καυσίμων.

    Πάντως μέχρι σήμερα δεν έχει καταγραφεί κανένα περιστατικό μη μεταφοράς ηλεκτρικού, plug-in hybrid, υγραεριοκίνητου ή αεριοκίνητου οχήματος με πλοίο.

    Ωστόσο υπάρχουν κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες οι οποίες έχουν αποφασίσει ότι δεν επιτρέπουν την μεταφορά ηλεκτρικών, plug-in hybrid, υγραεριοκίνητων ή αεριοκίνητων αυτοκινήτων με τα πλοία τους και όπως αποκάλυψε το Carandmotor.gr το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων δεν βγάζει εισιτήριο για τέτοια αυτοκίνητα.

    Να υπενθυμίσουμε πως την ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και ο πλοιοκτήτης δύναται να το εξασφαλίσει με όποιον τρόπο αυτός ορίσει.

    Αν πάλι το ηλεκτρικό σας όχημα ακινητοποιηθεί από βλάβη σε κάποιο νησί τότε θα πρέπει άμεσα να επικοινωνήσετε με κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο καθώς η μεταφορά του με πλοίο (ακόμη και αν βρίσκεται επάνω σε όχημα οδικής βοήθειας) επίσης πραγματοποιείται κάτω από συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις που περιλαμβάνουν και την επίσημη βεβαίωση τεχνικού της εταιρείας ότι είναι ασφαλής μεταφορά του ακινητοποιημένου οχήματος με πλοίο