Στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης εκδόθηκε το πρώτο ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μέσω του οποίου το υπουργείο Υποδομών και Μετααφορών αλλά και ο ΟΑΣΘ εκτιμούν ότι θα σταματήσει η οικονομική «αιμορραγία» εξαιτίας της εισιτηριοδιαφυγής.
Μάλιστα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιοφωνικό σταθμό Status Fm επισήμανε ότι: «Η Θεσσαλονίκη έχει τη μεγαλύτερη εισιτηριοδιαφυγή στην Ελλάδα. Το ποσοστό είναι πολύ μεγαλύτερο από άλλες πόλεις και πραγματικά είναι αδιανόητο στη Θεσσαλονίκη στους 52 ελεγκτές οι 22 να μη μπορούν να ανέβουν στο λεωφορείο ώστε να κάνουν ελέγχους. Είναι ευθύνη της διοίκησης του ΟΑΣΘ να τελειώσει το θέμα. Όπως το ίδιο έχω πει και στην Αθήνα. Πρέπει να σεβαστούμε και τον πολίτη, ο οποίος πληρώνει. Είναι θέμα κοινωνικής δικαιοσύνης. Όταν λοιπόν μου λέτε ότι είναι κοινός τόπος ότι πάει καλά ο ΟΑΣΘ, μόνος μου έρχομαι και ρίχνω τον πήχη. Πάμε καλύτερα, έχουμε μια πολύ καλή σχέση με τους εργαζόμενους, ενισχύσαμε ακόμη περισσότερο τις μη μισθολογικές παροχές από αυτές που ανακοινώσαμε πριν δύο μήνες και τώρα είναι ευθύνη και των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ να κάνουν καλύτερη χρήση των περιουσιακών στοιχείων του Έλληνα πολίτη, σεβόμενος τον πολίτη που κάνει χρήση των μέσων. Έχουμε ακόμα δρόμο για να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο την κατάσταση, όμως κάθε μήνα είναι και καλύτερος μήνας για τη Θεσσαλονίκη και τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Και θεωρώ ότι το αποκορύφωμα θα είναι οι διήμερες εορταστικές εκδηλώσεις στις 30 Νοεμβρίου.»
Ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ κ. Γιάννης Δήμκας, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Status fm, διευκρίνισε πως υπάρχουν 20 εργαζόμενοι που δεν επιτρέπεται να ανέβουν σε λεωφορείο που κινείται για λόγους υγείας και πως είναι τοποθετημένοι σε τερματικούς σταθμούς και πραγματοποιούν ελέγχους την ώρα της επιβίβασης του κόσμου στα λεωφορεία.
Στο περίπτερο του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) στη ΔΕΘ, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είδε στην πράξη τη λειτουργία του νέου υπερσύγχρονου ψηφιακού συστήματος, που υλοποίησε κοινοπραξία υπό τον Όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Στα πλεονεκτήματα της χρήσης του νέου συστήματος, περιλαμβάνονται η δυνατότητα προμήθειας, φόρτισης/ επαναφόρτισης καρτών και έξυπνων εισιτηρίων από πολλαπλά δίκτυα, ολοκληρωμένη πλατφόρμα πληροφόρησης του επιβατικού κοινού για την άφιξη δρομολογίων, διαθέσιμα κόμιστρα, καθώς και οι διάφορες δράσεις που θα διοργανώνει ο Φορέας Λειτουργίας, η βελτίωση στην εκτέλεση των δρομολογίων και η ταχύτερη επιβίβαση των επιβατών με αποτέλεσμα τη μείωση των λειτουργικών εξόδων του Φορέα Λειτουργίας.
Τέλος, προβλέπεται μείωση στην εισιτηριοδιαφυγή και την λαθρεπιβίβαση καθώς θα υπάρχουν οι πύλες ελέγχου στο μετρό.