Παράταση έως την 1η Μαρτίου έδωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας στην εφαρμογή της επιβολής του Περιβαλλοντικού Τέλους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5b.
Η αλλαγή στην τροπολογία ανακοινώθηκε λίγο πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών που περιλαμβάνει τη σχετική τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ώστε να μην προκληθεί αναστάτωση στην αγορά και βέβαια οι έμποροι ή ιδιώτες καταναλωτές που έχουν καθ’ οδόν εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα να μην βρεθούν προ εκπλήξεων εισερχόμενοι στην Ελλάδα και τις τελωνειακές Αρχές.
O υφυπουργός Οικονομικών κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος σχετικά με την αλλαγή στην τροπολογία ανέφερε στον Πρόεδρο της Βουλής: «Πρόεδρε, θα ήθελα να καταθέσω μια νομοτεχνική βελτίωση στη μεταβατική διάταξη του άρθρου 3 της τροπολογίας με γενικό αριθμό 1208 και ειδικό αριθμό 176 του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς αποφυγή αιφνιδιασμού της αγοράς, προκειμένου να παραταθεί η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων άφιξης οχημάτων και των δηλωτικών εισαγωγής για την εξαίρεση από το περιβαλλοντικό τέλος που επιβάλλεται στην κατηγορία οχημάτων Euro 5B, με το άρθρο 2 της εν λόγω τροπολογίας, έως και την 1η Μαρτίου 2022.»
Ήδη περίπου 2.000 αυτοκίνητα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr οδεύουν προς τα ελληνικά σύνορα με νταλίκες, πλοία ή τρένα από άλλα κράτη-μέλη και αν εφαρμόζονταν άμεσα η επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους τότε δεν θα μπορούσαν να το γλιτώσουν με αποτέλεσμα να καταγράψουν σημαντικές ζημίες ή να χρεωθούν με επιπλέον 1.000 ευρώ αν πρόκειται για ένα μεμονωμένο όχημα.
Με αυτό τον τρόπο το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δίνει το απαραίτητο χρονικό περιθώριο στους εμπόρους εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων να μπορέσουν να φέρουν τα συγκεκριμένα οχήματα εντός των ελληνικών συνόρων και να τα δηλώσουν στο τελωνείο χωρίς να τους επιβληθεί το Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1.000 ευρώ αν τα οχήματα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5b.