«Παλαιά ιστορία» χαρακτηρίζουν το θέμα των πειραγμένων αντλιών οι βενζινοπώλες όπως επίσης και η νοθεία στα καύσιμα φαινόμενο το οποίο θα εξαπλώνεται όσο η τιμή των καυσίμων είναι πάρα πολύ υψηλές.
Πιο συγκεκριμένα η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα ανέφερε χαρακτηριστικά ότι: «Το θέμα των πειραγμένων αντλιών είναι μια πολύ παλιά ιστορία και πρόσθεσε πως όσο πιο ακριβή είναι η τιμή της βενζίνης τόσο πιο μεγάλη είναι η παραβατικότητα. Τη στιγμή που το 60% της αμόλυβδης βενζίνης είναι ειδικός φόρος υπάρχουν πρατηριούχοι που λένε στους καταναλωτές εδώ ελάτε, τσάμπα πράμα. Ποιο είναι το τσάμπα πράμα; Να υπάρχουν τιμές στην αγορά κάτω από τη χονδρική τιμή των δύο διυλιστηρίων! Κάτω από την τιμή κόστους;» διερωτήθηκε η κ. Ζάγκα και είπε πως αυτό είναι τραγικό που συμβαίνει.
Όσον αφορά στις εικασίες κάποιων πρατηριούχων ότι οι χαμηλές τιμές οφείλονται σε απόθεμα που έχει αγοραστεί φθηνότερα πριν ανακοινωθούν κάποιες αυξήσεις η κ. Τσάγκα ξεκαθάρισε ότι: «Είναι μια ιστορία που όσο πάει χειροτερεύει και χειροτερεύει. Γιατί; Γιατί το καύσιμο στην Ελλάδα είναι ακριβό. Ό,τι είναι ακριβό πάντα το παρεμπόριο μπαίνει μέσα, εισχωρεί με διάφορες δικαιολογίες. Θα μου πείτε και τι να κάνει ο καταναλωτής. Όταν βγαίνω και φωνάζω τιμές πάνω από 1,70 ευρώ και υπάρχουν τιμές 1,60 ευρώ. Είναι δυνατόν τα ελεγκτικά όργανα να μην το βλέπουν; Έχουμε το Παρατηρητήριο Τιμών. Όπου μπαίνει κανείς και βλέπει τη χονδρική τιμή των διυλιστηρίων, βλέπει πόσο πουλάει ο καθένας. Είναι υποχρεωμένοι λοιπόν τα ελεγκτικά όργανα να μπαίνουν και να τσεκάρουν τις τιμές. Έχουμε ακόμα το πλαφόν, μην το ξεχνάτε. Ό, τι κερδίζαμε ως ποσοστό κέρδους τέλη Αυγούστου του 21 το ίδιο κερδίζουμε και τώρα. Εκεί γίνονται έλεγχοι. Το δύσκολο είναι στην παραβατικότητα. Εκεί είναι ο κόμπος που δεν μπορεί να πάει παρακάτω το χτένι. Γιατί εμείς ζητάμε πάντα συνεργασία. Ο κλάδος πεθαίνει. Τελείωσε. Τα μαγαζιά που πεθαίνουν όμως ποιος τα παίρνουν; Γίνονται εταιρικά για να κρατάνε οι εταιρείες το σημείο ελέγχου ή τα παίρνει το παρεμπόριο το οποίο έχει άφθονα χρήματα».
Την ίδια ώρα η κ. Ζάγκα τόνισε πως η απάντηση στο πρόβλημα είναι οι έλεγχοι επισημαίνοντας ότι: «Να τους αλλάξουν τα πετρέλαια, με την μεταφορική έννοια. Είδατε, σε έναν καταναλωτή του έβαλαν παραπάνω καύσιμο, ήξερε πόσο παίρνει το όχημά του, έκανε καταγγελία στο 1520. Έφτασε η Περιφέρεια, διαμαρτυρήθηκε, κινήθηκε ο Περιφερειάρχης, πήγαν, λέει, τα όργανα και τα βρήκαν όλα εντάξει. Εδώ κάτι δεν πήγαινε καλά. Άρα λοιπόν κατάλαβε ότι βρωμάει κάτι. Τι είναι το σύνηθες; Εμείς πριν μερικά χρόνια που κάναμε καταγγελίες στο υπουργείο Οικονομικών, από καταγγελίες που μαζεύαμε από τους πολίτες, το ότι Παρασκευή η καταγγελία, τη Δευτέρα πήγαιναν οι έλεγχοι, καθαρό το μαγαζί. Ποιος μαρτύρησε; Και λέγαν από το υπουργείο, έσωθεν η μαρτυρία. Αυτό λοιπόν το πήρε είδηση τώρα ο Περιφερειάρχης αρχίζει και ξηλώνει. Άντε να τους ξηλώσει μπας και αναπνεύσουμε».
Για τις δολοφονίες που έχουν γίνει σε πρατήρια καυσίμων, η κ. Ζάγκα σχολίασε ότι: «Οι δολοφονίες γίνονται για την καρέκλα. Είναι ποιος θα μπει αρχηγός. Μα το ξέρουμε όλοι, ότι στα μαγαζιά αυτά η διακίνηση γίνεται μέσα από τις φυλακές. Σοβαρά μιλάτε; Είναι άνθρωποι που έχουν πολλά χρήματα και τα ξεπλένουν. Τους ενδιαφέρει ο καταναλωτής; Να φύγουν τα χρήματα. Γι’ αυτό και πουλάνε πολύ φτηνά για να πουλήσουν φθηνά όμως έχουν πειράξει τις αντλίες. Αυτοί είναι οι χάκερ που μπαίνουν μέσα στο λογισμικό. Ποιος χαρίζει; Η Εκκλησία θέλει λεφτά για να ανάψουμε ένα κεράκι και θα χαρίσουν τα μαγαζιά; Αν βγάλετε από τη βενζίνη το 60%, δηλαδή αν είναι 1,5 ευρώ, το 1 ευρώ πάει καθαρά φόρος. Αυτό που μένει το μοιράζονται οι εταιρείες μεταφορών, οι εταιρείες των πετρελαιοειδών και ένα ποσοστό εμείς και έχουμε και τον τέταρτο συνεργάτη, τις τράπεζες. Αυτό πού το πάτε, που οι συναλλαγές οι 100, οι 95 είναι κάρτα και παίρνουν ποσοστό σε ολόκληρο το ποσοστό, δηλαδή εκεί που υπάρχει και το ΦΠΑ. Ήμαρτον Θεέ μου! Πεθαίνουμε, ξεκάθαρα».
Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος είπε πως η ΑΑΔΕ και τα κλιμάκια ελέγχου της διακίνησης της αγοράς καυσίμων είναι οι αρμόδιες αρχές σε ό,τι αφορά στα θέματα ποιότητας των καυσίμων, νοθείας και κλοπής στην αντλία.